    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych
    Date: Sun, 30 Nov 2014 11:27:26 +0100

    Myślę o zabudowaniu wnęki na garderobę własnymi siłami. Potrzebuje w tym
    celu wywiercić w płycie meblowej otwory:

    a) pod konfirmanty
    b) pod kołki
    c) pod wsporniki półek
    d) gniazda zawiasów

    o ile a) spokojnie poradzę sobie wkrętarka i "pewną reką", to już b,c,d
    wymagają silnego ogranicznika głebokości wiercenia a d dodatkowo nie
    może drgnąć w trakcie wybierania materiału. Nie chciałbym też tego robić
    trzymając wkrętarkę w ręce.

    Potrzebuje:

    a) albo jakiegoś mechanizmu który umieszczony na wiertarce zapewni jest
    prostopadłość do płyty i pozwoli na ruch "dociskający z ograniczem
    głebokości"

    b) albo uzyć w tym celu frezarki ręcznej górnowrzecionowej która ma
    stopę i pozwala dokładnie na takie bajery (ale czy nadaje się do wiercenia?)

    Pytanie:
    Czy istnieje nakładka na wiertarkę/wkretarkę z punktu a)? A jesli nie,
    to czy frezarka będzie się nadawała do tego celu? Nie mam frezarki, ale
    myślę że mogę sobie pozwolić na zakup, przyda się do innych rzeczy.