  • 11. Data: 2009-03-16 06:47:16
    Temat: Re: Witam grupę(ślimakol, mniszek)
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > jak się na to sypnie solą to im trochę szkodzi,

    Po co solisz ślimaki surowe?

    Ślimaki są trute aldehydem octowym,kiedyś było paliwo turystyczne w koskach,
    to bvył własnie ten środek.Są dostepne środki zwalczające ślimaki,stosuję co rok
    i widać skuteczność.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 12. Data: 2009-03-16 16:08:46
    Od: "Moon" <w...@y...com>

    mirzan wrote:

    > Po co solisz ślimaki surowe?

    to je zabija w sposób bulgotliwo - erupcyjny.
    taka mała makabra, która rozładowuje moją frustrację.

    > Ślimaki są trute aldehydem octowym,kiedyś było paliwo turystyczne w
    > koskach, to bvył własnie ten środek.

    ale chyba nie porozrzucam kostek po trawie? jakiś oprysk zrobić? aldehyd był
    żrący z tego co pamiętam, pewnie trzeba to jakoś rozcieńczyć...

    Są dostepne środki zwalczające
    > ślimaki,stosuję co rok i widać skuteczność.

    no, czytałem, że pomagają tylko okresowo, więc dlatego nie kupowałem, ale
    może trzeba sprowadzić cos zza granicy, tam gdzie mają mocniejsze środki?

    moon

  • 13. Data: 2009-03-16 16:47:38
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > no, czytałem, że pomagają tylko okresowo, więc dlatego nie kupowałem, ale
    > może trzeba sprowadzić cos zza granicy, tam gdzie mają mocniejsze środki?

    Czy zagraniczny,czy krajowy środek,i tak zawiera taką samą substancję czynną
    Aldehyd octowy,chyba metaaldehyd się to nazywa.
    Może i okresowo,jak zje to działa, jak nie to nie.Po co wymyślać dziwne
    sposoby,skoro można skuteczny środek kupiś w sklepie.Sypanie soli na ziemię,
    to straszne paskudztwo,przecież sól się nie rozkłada w ziemi.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 14. Data: 2009-03-16 16:57:48
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    ziemię,
    > to straszne paskudztwo,przecież sól się nie rozkłada w ziemi.

    Piszesz o potasowej? Przeciez to nawóz potasowy pylisty. Działa żrąco i
    trująco, niestety zmywany jest wodą - po opadach trzeba powtarzać - ale nie
    w nieskończoność...
    W zasadzie powinien być stosowany w jesieni (do nawożenia). widziałem
    pasy ochronne z soli potasowej - ślimaki szły do jedzenia i musiały pokonać
    taki pas - nawet jak któryś przeszedł to i tak zginął. Sól rozsypana na
    całości niszczyła jajka szkodników. Ogólnie warto stosować pułapki - to co
    lubią jeść i zbierać razem ze ślimakami, najlepiej spalić.

  • 15. Data: 2009-03-16 17:19:17
    Od: "gemset44" <s...@o...eu>

    U mnie była
    > skuteczna glebogryzarka Mrówka - ze względu na duże obroty mełła ziemię na
    > mąkę z nią wschody chwastów i ślimaki.
    > Szkoda, że jej nie produkują.....
    > ...Poprzez wymianę motyk obrabiała pas szerokosci od 15 do 50cm ze skokiem
    > 5cm
    Sąsiadom pomagałem w
    > tunelach szklarniach. a nawet na parapetach...

    Glebogryzarką po parapetach? Chyba nie okiennych. Okna by wypadły.
    :-)

    Pozdrawiam motoryzacyjnie

  • 16. Data: 2009-03-16 17:47:53
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Mam do sprzedania coś na mniszka i ślimaki. Sporo. Czy na grupie to moge
    > zrobic?
    > Panslawista może się nie wypowiadac. Czy go w ten sposób mogę przekonac?
    > Zbychu

    Oj nie igra sie z ogniem.
    :-))

  • 17. Data: 2009-03-16 19:16:29
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    >    Piszesz o potasowej?

    Udajesz,ze nie rozumiesz?Jak mowa o soli,to mowa o soli kuchennej,czyli chlorku
    sodowym.A jak wyobrażasz sobie wysypanie solą potasą dziesiatków metrów ścieżek
    setek roślin?Do pierwszej wilgotnej nocy,bo sól potasowa jest higroskopijna.
    Rano od nowa?
    Jak wymyślono środek przeciw ślimakom,to przeciw ślimakom,stosuje się środek
    przeciw ślimakom.
    Aby było jasne-na różowe słonie,poluje się strzelbą na różowe słonie.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 18. Data: 2009-03-16 20:38:46
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    środek
    > przeciw ślimakom.
    > Aby było jasne-na różowe słonie,poluje się strzelbą na różowe słonie.

    Mogę sobie wyobraziź sół potasową w uprawach ale nie sól kuchenną - ta
    zabija rośliny.

  • 19. Data: 2009-03-17 00:24:20
    Od: "Moon" <w...@y...com>

    mirzan wrote:
    .Sypanie
    > soli na ziemię, to straszne paskudztwo,przecież sól się nie rozkłada
    > w ziemi.

    A aldehyd się rozkłada?
    Bo zauważyłem, że nawet miejsca gdzie pies nasika stają się pustynią na pół
    roku...

    moon

  • 20. Data: 2009-03-17 08:42:31
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009, Moon wrote:

> [...]
    >
    > A aldehyd się rozkłada?
    > Bo zauważyłem, że nawet miejsca gdzie pies nasika stają się pustynią na pół

    Na pewno. Inaczej kac bo wódce trwałby wiecznie.

    D.P.