  • 1. Data: 2009-01-03 20:31:54
    Temat: Wlasciwe ocieplenie poddasza, wiem ze nudne.
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Witam!!

    Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...

    Dane: dach krokwiowy, obity deskami, wysokosc krokwi 15-16cm, rozstaw ok.
    88cm.
    Zalozenia: grubosc welny to 30cm, wykonczenie poddasza plyta gipsowa.
    Pytania: jak to ocieplic?

    Wyobrazam sobie tak:
    miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny
    od sciany kolanowej do kalenicy, wlasciwie betonowego stropu nad poddaszem.
    Welna osznurowana. Przykrecam do krokwi wieszaki do konstrukcji GK. Ukladam
    druga warstwe welny 15cm w poprzek krokwi. No i ?? Jak ma sie trzymac ta
    druga warstwa krokwi, gdzie/do czego mocowac folie paroszczelna??
    Konstrukcja UD ma byc juz po nizej foli, czy przykryta folia??
    Ciekawe uwagi i spostrzezenia Kiki'ego weterana poddaszowego, alias
    termokamerzysta, Screama i innych wiedzacych, jak na wage zlota.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-01-03 20:49:00
    Temat: Re: Wlasciwe ocieplenie poddasza, wiem ze nudne.
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > druga warstwa krokwi, gdzie/do czego mocowac folie paroszczelna??
    > Konstrukcja UD ma byc juz po nizej foli, czy przykryta folia??

    Ja folie paroszczelna dawałem tylko w pomieszczeniach mokrych(może to i błąd
    ale sugerowałem sie zaleceniami producentów wełny)- a mocowałem ją taśmą
    dwustronną do profili.
    Druga warstw wełny trzyma się na wcisk miedzy profilami.
    Na stronach chyba Knaufa jest filmik jak to robić.
    Zastanawiałem się też nad opcją aby po zamocowaniu stelaża zdjąć profile i
    druga warstwę welny nijako nabić na uchwyty grzybkowe i dopiero docisnąć to
    zakładajac profile na uchwyty.

    A dzisiaj miałem darmowy audyt termowizyjny. Dach cały przyprószony
    śniegiem(temp ok 0stC) więc ja szybko ogrzewanie na maxa i obserwowałem. Na
    szczęście nie zauważyłem miejsc gdzie śnieg topnieje więc chyba ocieplenie
    mam zrobione dobrze. Wełny mam 15+10. 15 to Unimata Isovera a 10 toRockmin
    Rockwoola

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-01-03 20:59:56
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > taśmą dwustronną do profili.
    > Druga warstw wełny trzyma się na wcisk miedzy profilami.

    Czyli najpierw pierwsza warstwa welny, pozniej profile odsuniete o planowana
    grubosc drugiej warstwy i dopiero upychac druga warstwe??
    Profile sa rownolegle do krokwi, czy prostopadle??

    > Na stronach chyba Knaufa jest filmik jak to robić.

    A dzieki poszukam..

    > mam zrobione dobrze. Wełny mam 15+10. 15 to Unimata Isovera a 10 toRockmin

    A czemu dwie rozne welny??

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-01-03 21:30:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 21:31:54 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny
    > od sciany kolanowej do kalenicy, wlasciwie betonowego stropu nad poddaszem.

    Jeśli masz deskowanie i pape to musisz zrobic szczeline i odsunac welne od
    dachu.

    > Welna osznurowana. Przykrecam do krokwi wieszaki do konstrukcji GK. Ukladam
    > druga warstwe welny 15cm w poprzek krokwi. No i ?? Jak ma sie trzymac ta
    > druga warstwa krokwi, gdzie/do czego mocowac folie paroszczelna??

    Druga warstwa welny trzyma sie miedzy profilami :) Folie mocujesz do
    profili na tasme klejaca.

    > Konstrukcja UD ma byc juz po nizej foli, czy przykryta folia??

    Przykryta.

    > Ciekawe uwagi i spostrzezenia Kiki'ego weterana poddaszowego, alias
    > termokamerzysta, Screama i innych wiedzacych, jak na wage zlota.

    Dyskutowalbym o sensie robienia stelaza odsunietego od krokwi az o 15 cm.
    Na wieszakach ES nie bedzie to dostatecznie sztywne, ale z drugiej strony
    mozesz miec problem zeby dostac grzybki takiej dlugosci.

    Co przemawia za grzybkami:
    - sztywnosc
    - nie trzeba sie bawic w upychanie profili wełną (to co pisal Kris nizej,
    welne "nabijasz" na wystajace grzybki)
    - wg mnie latwiej robic plaszczyzne na grzybkach niz na ES, bo grzybki nie
    sa gietkie, wiec raz poziomujesz, przykrecasz i potem mozesz mocowac
    profile w ciemno :)

    Jesli masz jakies pytania to pytaj, teraz niewiele mi przychodzi do
    glowy... :)

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-01-03 21:34:29
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Witam!!
    >
    > Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...
    >
    > Dane: dach krokwiowy, obity deskami, wysokosc krokwi 15-16cm, rozstaw ok.
    > 88cm.
    A co masz na dachu? i jaką masz membranę?

> [...]
    >
    > Wyobrazam sobie tak:
    > miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny
    JAk masz membranę o duże paroprzepuszczalności to wełna może przylegać
    do membrany, wystarczy jej szczelina nad membraną.

    wlasciwie betonowego stropu nad poddaszem.
    > Welna osznurowana. Przykrecam do krokwi wieszaki do konstrukcji GK.
    Nie wieszaki tylko takie uchwyty w kształcie U (musisz kupić długie) i
    tym dołem przykręcasz do krokwi a pomiędzy ramiona dajesz profil CD60 w
    rozstawie co 50cm i przykręcasz tak aby uzyskać równą powierzchnię.
    Oczywiście profile pod kątem prostym do krokwi. Do ścian przykręcasz U30
    do których wkładasz te CD. Wszystko ma tworzyć jedną płaszczyznę.
    Pomiędzy profile wkładasz w poprzek wełnę,zawsze na dwóch profilach się
    będzie trzymała. Potem do CD kleisz taśmę do wykładzin (dwustronnie
    klejącą) i do niej przyklejasz folię żółtą.
    Jak ci zrobią wylewki to przykręcasz płyty GK. płyty dłuższym bokiem
    przykręcasz pod kątem prostym do profili, przycinasz aby styk płyt
    wychodził w środku profila. pomiedzy płytami powinna byś szpara od 3 do
    5mm. Acha następną płytę przesuwasz o profil tak aby styki płyt się nie
    pokrywały w kolejnych rzędach, i to chyba tyle, bo temat szpachlowania
    już tu był poruszany :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2009-01-03 21:36:42
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    --
    > A co masz na dachu? i jaką masz membranę?

    Jeśli dach deskowany to chyba membrana nie potrzebna?

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-01-03 21:38:18
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    > Witam!!

    Teraz widzę jak to powinno być od początku. Posłuchaj mnie, a nie
    zbłądzisz:-)

    1. Weź gwoździe i drut wiązałkowy, jak cię stać to ocynkowany i 3-4cm od
    deskowania przybij ten drut zygzakiem między krokwie. Zrobisz barierę żeby
    nie zasłonić szczeliny. Przybijaj te gwozdki co 15-20cm robiąc tak, że
    wbijasz jeden do połowy, owijasz drutem i dobijasz naciągając drut. I
    następny po przeciwnej stronie.. Nie słuchaj tych co chcą ci wmuwić sznurek.
    Ja mam sznurek i on sie poddaje.

    2. Jak już obijesz tym drutem to zamontuj elementy nośne - uchwyty/uszy do
    stelaży na taką odległość jak ma daleko być to ocieplenie

    3. Weź wełnę 12cm - koniecznie 12cm ! Wsadź między krokwie zgodnie ze sztuką
    czyli wycinasz szersze od 2cm i od dołu już obsznurkuj takerem

    4. Na to weź membranę WIATROIZOLACYJNĄ jakąś najtańszą. Potnij na pionowe
    pasy na szerokość jednej do 3 krokwii jak ci wygodnie i takerem ją przybij

    Będą ci wystawały tylko uszy do stelaża poprzecznego i pionowego.

    To niech będzie twoim pierwszym etapem. Jeśli źle zrobisz z tą
    wiatroizolacją lub nie dasz drutu na spód to będzie ci podwiewało pod
    płytami KG i jak nie dasz drutu to jest szansa, że zatkasz szczelinę
    powietrzną.

  • 8. Data: 2009-01-03 21:38:26
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Jeśli masz deskowanie i pape to musisz zrobic szczeline i odsunac welne od
    > dachu.

    No wlasnie, a jakiej wielkosci ta szczelina, 1cm??

    > Druga warstwa welny trzyma sie miedzy profilami :) Folie mocujesz do
    > profili na tasme klejaca.

    dwustronna rozumiem??

    > Dyskutowalbym o sensie robienia stelaza odsunietego od krokwi az o 15 cm.
    > Na wieszakach ES nie bedzie to dostatecznie sztywne, ale z drugiej strony
    > mozesz miec problem zeby dostac grzybki takiej dlugosci.

    Tak mi przyszlo do glowy. Skoro pierwsza warstwa 15cm miesci sie miedzy
    krokwiami, to potrzebuje zdystansowac GK o kolejne 15cm planowanego
    ocieplenia docelowego. Jak zrobic to inaczej??

> [...]
    > - wg mnie latwiej robic plaszczyzne na grzybkach niz na ES, bo grzybki nie
    > sa gietkie, wiec raz poziomujesz, przykrecasz i potem mozesz mocowac

    Tralala, dobrze ze wiem co to sa grzybki..

    > Jesli masz jakies pytania to pytaj, teraz niewiele mi przychodzi do
    > glowy... :)

    Chyba przeczytam najpierw jakas instrukcje, bo widze ze lamel ze mnie
    straszny w kwestji technicznych szczegolow tej konstrukcji i nie bede Was
    denerwowal.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-01-03 21:39:08
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    > Witam!!

    A wogóle macie SKYPE stali bywalcy? Może by tak zrobić konferencję ?

  • 10. Data: 2009-01-03 21:40:11
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > Czyli najpierw pierwsza warstwa welny, pozniej profile odsuniete o
    > planowana grubosc drugiej warstwy i dopiero upychac druga warstwe??
    > Profile sa rownolegle do krokwi, czy prostopadle??

    Prostopadłe

    > A dzieki poszukam..
    Weź z hurtowni materiały producentów wełny- tam też to ładnie opisują

    > A czemu dwie rozne welny??
    A nie wiem:
    Miedzy krokwie pasował Unimata z roli a druga warstwę nakrokwiowo lepiej sie
    kładło z płyt więc wziełem Rockmina. Unimata to mięciutka jak kaczuszka a
    Rockmin to gryzące diabelstwo;))

    Krzysiek