  • 11. Data: 2009-01-03 21:49:14
    Temat: Re: Wlasciwe ocieplenie poddasza, wiem ze nudne.
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gjolan$m10$1@news.dialog.net.pl...

    > JAk masz membranę o duże paroprzepuszczalności to wełna może przylegać do
    > membrany, wystarczy jej szczelina nad membraną.

    Dach jest deskowany, a na deskach lezy papa. Membrany nie ma zadnej. Welna
    bedzie od wewnatrz pomieszczenia pod deskami.

    > Oczywiście profile pod kątem prostym do krokwi. Do ścian przykręcasz U30

    Tu jest lekki problem, bo instalacje elek./sat/net zrobilem po scianie zdaje
    sie 30cm od desek dachu planujac ocieplenie 25cm. Trzeba bedzie dokonac
    pomiarow DMF 10 i cos pomyslec. :-((

    > do których wkładasz te CD. Wszystko ma tworzyć jedną płaszczyznę.
    > Pomiędzy profile wkładasz w poprzek wełnę,zawsze na dwóch profilach się
    > będzie trzymała. Potem do CD kleisz taśmę do wykładzin (dwustronnie
    > klejącą) i do niej przyklejasz folię żółtą.
    > Jak ci zrobią wylewki to przykręcasz płyty GK. płyty dłuższym bokiem
    > przykręcasz pod kątem prostym do profili, przycinasz aby styk płyt
    > wychodził w środku profila. pomiedzy płytami powinna byś szpara od 3 do
    > 5mm.

    Czyli nie montuje plyt na styk??

    > Acha następną płytę przesuwasz o profil tak aby styki płyt się nie
    > pokrywały w kolejnych rzędach, i to chyba tyle, bo temat szpachlowania już
    > tu był poruszany :)

    No dzieki, dzieki. Cenne uwagi.

    Jest tez kolejne pytanie niestety. Jak obrobic murlate, jezeli ocieplenie
    jej nie przykryje??

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-01-03 21:51:14
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Miedzy krokwie pasował Unimata z roli a druga warstwę nakrokwiowo lepiej
    > sie kładło z płyt więc wziełem Rockmina. Unimata to mięciutka jak
    > kaczuszka a Rockmin to gryzące diabelstwo;))

    :-))
    OK
    Isover to dobra welna?? Przyjemnie sie robi?? Moze byc na dwie warstwy??

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-01-03 21:55:19
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    > Jest tez kolejne pytanie niestety. Jak obrobic murlate, jezeli ocieplenie
    > jej nie przykryje??

    Murłata to mój konik. Z tym miałem jazdę. Zrób zdjęcie od środka, z góry i z
    zewnątrz to ci wszystko wyjaśnię. Ja miałem tragedię stąd te moje
    termowizyjne przygody. Musiałem odrywać styropian od góry na 50cm i
    kombinować. To jest strasznie ważna sprawa. Inaczej cały wieniec
    przemarznie, pomieszczeń nie nagrzejesz.
    Mam wiele zdjęc thermowizyjnych i wiele zdjęć jak to rozwiązałem później.
    Myślę że bardzo dobrze to zrobiłem. Muszę się przygotowac do odpisania
    szczegółowo, bo wymaga to kilku zdjęć...

  • 14. Data: 2009-01-03 21:55:33
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    >>
    > A wogóle macie SKYPE stali bywalcy? Może by tak zrobić konferencję ?

    Mam tylko telefon. :-)

    Pozdro..TK

  • 15. Data: 2009-01-03 21:57:35
    Od: "kiki" <...@...c>

    > Isover to dobra welna?? Przyjemnie sie robi?? Moze byc na dwie warstwy??

    Wełna ma małe znaczenie i nie ważne czy fajnie czy mniej fajnie się robi. To
    ma znikome znaczenie jak i różnice w przenikalności na trzecim miejscu po
    przecinku. Ważniejsze jest żeby nie zrobic jakiejś głupoty. Gdybym mieszkał
    w twojej okolicy to bym ci podskoczył i wyjaśnił :-)

  • 16. Data: 2009-01-03 21:59:03
    Od: "kiki" <...@...c>

    > Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Mam tylko telefon. :-)

    A widzę :-) GPRS z plusa :-)

  • 17. Data: 2009-01-03 22:00:08
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Teraz widzę jak to powinno być od początku. Posłuchaj mnie, a nie
    > zbłądzisz:-)

    A nie, w to nie watpie.. :-))

    > 1. Weź gwoździe i drut wiązałkowy, jak cię stać to ocynkowany i 3-4cm od
    > deskowania przybij ten drut zygzakiem między krokwie. Zrobisz barierę żeby
    > nie zasłonić szczeliny. Przybijaj te gwozdki co 15-20cm robiąc tak, że
    > wbijasz jeden do połowy, owijasz drutem i dobijasz naciągając drut. I
    > następny po przeciwnej stronie.. Nie słuchaj tych co chcą ci wmuwić
    > sznurek. Ja mam sznurek i on sie poddaje.

    Dobry pomysl.

    > 3. Weź wełnę 12cm - koniecznie 12cm ! Wsadź między krokwie zgodnie ze
    > sztuką czyli wycinasz szersze od 2cm i od dołu już obsznurkuj takerem

    No tak, tylko to da mi 27cm. Moze olac te 3cm, a moze sa welny 18cm? Moze
    jakis dystans ponizej krokwi, tyle ze to bez sensu, bo nie da sie ulozyc
    szczelnie welny.

    > 4. Na to weź membranę WIATROIZOLACYJNĄ jakąś najtańszą. Potnij na pionowe
    > pasy na szerokość jednej do 3 krokwii jak ci wygodnie i takerem ją przybij
    >
    > Będą ci wystawały tylko uszy do stelaża poprzecznego i pionowego.
    >
    > To niech będzie twoim pierwszym etapem. Jeśli źle zrobisz z tą
    > wiatroizolacją lub nie dasz drutu na spód to będzie ci podwiewało pod
    > płytami KG i jak nie dasz drutu to jest szansa, że zatkasz szczelinę
    > powietrzną.

    Oki, na stelaz nizej folie paroszczelna??

    Dzieki za cenne rady.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-01-03 22:02:53
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > A widzę :-) GPRS z plusa :-)

    HSDPA, jeden z nich. :-))

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-01-03 22:03:00
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > OK
    > Isover to dobra welna?? Przyjemnie sie robi?? Moze byc na dwie warstwy??

    Tu możemy rozpetac dyskusje czy lepszy Isover czy Rockwool czy Knauf czy
    może Ursa.
    Ja nie wiem.
    Ja robiłem Isoverem i Rockwoolem- Isover nie gryzie Rockwool przeciwnie.
    Patrz jeszcze na współczynniki lambda wełny- te moje mają 0,39 ale są juz
    wełny z niższymi współczynnikami- i oczywiscie odpowiednio droższe. Pomyśl
    może o zmniejszeniu grubości izolacji ale zastosowaniu wełny o mniejszej
    lambdzie. Jeśli ufasz teoretycznym wyliczeniom to pewnie można wyliczyć
    przenikalność cieplną dla poszczególnych grubości i rożnej wartości lambdy.
    Dodasz do tego kryterium cenowe i masz zagadke na długe zimowe wieczory co
    wybrać:))
    Ja zrobiłem tak jak zrobiłem i na razie jest ok.

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-01-03 22:05:45
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > No tak, tylko to da mi 27cm. Moze olac te 3cm, a moze sa welny 18cm? Moze
    > jakis dystans ponizej krokwi, tyle ze to bez sensu, bo nie da sie ulozyc
    > szczelnie welny.

    Możesz nabić 3cm listwy na krokwie, ale czy warto nie wiem. Niech sie
    wypowiedza inni.

    Krzysiek