    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Woda czy powietrze w rurze?
    Date: Sun, 13 Sep 2015 19:42:19 +0200

    Cześć.

    Mam instalcję składająca się z około 20m rury PP i w śrdoku pompę do
    C.O. Służy ona jako instalacja podgrzewania basenu i normalnie bangla w
    niej woda basenowa. Dodatkowo jest tam też płytowy wymiennik ciepła.

    Pompa jest zamocowana w dośc nieciekawy sposób i wolałbym jej nie
    demontować jesli to nie jest niezbędne.

    Chcę zakonserwować to na zimę.

    Mam dwie możliwości:
    a) zalać wodą z sieci, zatkać i poczekać do wiosny (rury nie zamarzną,
    nie ma obawy)

    b) przedmuchać sprężonym powietrzem, ale wysuszyć nie dam rady.

    Co prawda pompa nie wykazuje śladow korozji ani kamienia po zeszlym
    sezonie (wymontowalem i sprawdzilem), ale tym razem już mi się nie chce
    demontować. Zostawić na zimę w wodzie czy przedmuchać i zostawić w
    wilgotnym powietrzu calośc bebechów?