  • 11. Data: 2010-11-11 14:12:12
    Temat: Re: Wolno spływająca woda + udrażnianie rur
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ibg1um$9s1$1@node1.news.atman.pl...
    > Bez sensu przepłacać za udrażniacz marki kret - to samo jest biedronce po
    > 2,99 w postaci granulek i żelu.
    To może od razu kupić wodorotlenek sodu - po co przepłacać. worek 50kg
    technicznego pewnie będzie tańszy niż 100 butelek z biedronki ;)

    Pozdrawiam
    FJ

  • 12. Data: 2010-11-11 15:22:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Filip J wrote:

    > To może od razu kupić wodorotlenek sodu - po co przepłacać. worek 50kg
    > technicznego

    Daj spokój, jeszcze ktoś to sypnie na raz...

  • 13. Data: 2010-11-11 15:45:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2010 14:52, Jagoda Pogorzelska pisze:
    > Jakiś czas temu zauważyłam, że woda znacznie wolniej odpływa z prysznicowego
    > brodzika. Przyjęłam, że to kwestia zapchanych np. włosami rur, więc kupiłam
    > żel udrożniania rur i syfonów Original Attack. Dopiero teraz doczytałam, że
    > nie należy go stosować do instalacji aluminiowych. Wszystko pięknie, tylko ja
    > naprawdę nie wiem, jaką mam instalację ;)

    Mocno wątpię.

    [ciach]

    > Są jakieś inne sposoby na poradzenie sobie z takim problemem? Użyć sprężyny
    > czy może olać instrukcję i - zakładając, że instalacji aluminiowej nie mam

    Sprężyny zapewne nie uda się użyć.

    Pomijając porady innych, można jeszcze pomyśleć o wlaniu czegoś
    łagodniejszego - u mnie pomógł zwykły żel do mycia wanien i muszli
    klozetowych.

  • 14. Data: 2010-11-11 15:50:25
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A wszystko to jest i tak zwykłym wodorotlenkiem sodu...
    NaOH lub KOH jak ktoś ma.
    Są kłopoty z zakupem,ze względu na silnie żrące właściwosci.
    Podrasowany roztwór, to podgrzane toto w w b. gorącej wodzie i wlane w rurę.Czyni
    rury sterylne w
    moment!
    Ale ryzyko oparzeń spore.
    Jak ci tam w prysznic wpadły jakie guziki, kulki czy inne plomby z zębów, to trzeba
    to rozebrać i
    wyłuskać.chemia nie zawsze pomoze.

  • 15. Data: 2010-11-15 13:51:02
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 10 Lis, 14:52, " Jagoda Pogorzelska"
    <j...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > żel udrożniania rur i syfonów Original Attack. Dopiero teraz doczytałam, że
    > nie należy go stosować do instalacji aluminiowych.

    Równie ostrożnie trzeba z plastikowymi.
    Mnie jakiś taki udrażniacz załatwił potrzebę wymiany kabiny na nową.
    Fakt że poprzednia była dosyć marna i udrażniacz (a może wrzątek
    wystarczył) przeżarł rurkę łączącą syfon z rurami w ścianie.
    Łącznik okazała się po pierwsze w wersji nie sprzedawanej a po drugie
    (nawet gdyby coś się udało dopasować) za cholerę niedostępnej dla ręki
    człowieka.

    --
    ZZ@private

  • 16. Data: 2010-11-15 14:14:28
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Generalnie tak, pod warunkiem, że nie ma jakiegoś syfonu "uniwersalnego" z zapasowym
    króćcem zatkanym zywkłą gumową zatyczką.
    Sam kiedyś sobie taki syfon pod wanną montowałem, chyba "INCO".

    -----