  • 11. Data: 2013-05-19 18:45:05
    Temat: Re: Wykonanie dachu - dobrze?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał wrote:

    > Dzięki wszystkim za odpowiedź. Tak też mi się wydawało że to trochę
    > nie tak jest ;/
    >
    > ~Kris: tak, dom od dewelopera ;) Czyli oni wszyscy tak budują?
    >
    > A powiedzcie mi jeszcze jedno:
    > czy takie pęknięcie na drewnianym filarze daszku przed wejściem do
    > budynku po 3 latach to normalne jest? podobno daszek pracuje i tak
    > zawsze będzie (wg inspektora); jeśli nawet pracuje to czy zastosowanie
    > drewna jest logiczne?
    >
    > http://img836.imageshack.us/img836/2860/p1020298q.jp

    no jest to wada estetyczna...

    z pkt widzenia wytrzymałości drewna nie szkodzi.

    belki drewniane bywa że tak pękają

  • 12. Data: 2013-05-19 18:45:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M. wrote:
    > Inspektor ściemnia. Żadna praca daszku nie spowoduje takiego pęknięcia
    > wzdłuż. To jest wina mokrego drewna, które wyschło po zamocowaniu i
    > pękło wzdłuż.
    >
    > Drewno powinno było być wysuszone PRZED użyciem. Teraz to jest do
    > rozebrania i zrobienia na nowo (tym razem z drewnem trzymającym
    > odpowiednie parametry).

    ale to jest wada estetyczna :)

    Można jeszcze od biedy obłożyć drewnem na

  • 13. Data: 2013-05-19 18:47:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    cef wrote:

    > Bajeczny widok tej żółtej skrzyneczki przed wejściem.
    > Czy to może jakieś wyjście na ogródek?

    trzeba sobie zakarbować że teraz skrzynki gazowe mogą miec dowolne kolory i
    jest spora gama dostępnych:)

    ja też ostatnio klientowi z rozpędu żółtą kupiłem ale zamieniliśmy na inny
    kolor.

  • 14. Data: 2013-05-20 18:59:02
    Od: Michał <m...@g...pl>

    W dniu 2013-05-19 18:45, Marek Dyjor pisze:> Michał wrote:
> [...]
    [...]

    > no jest to wada estetyczna...
    >
    > z pkt widzenia wytrzymałości drewna nie szkodzi.
    >
    > belki drewniane bywa że tak pękają

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi i za pomoc!

    --
    pzdr,
    michal

  • 15. Data: 2013-05-21 20:41:12
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-05-19 14:33, 4cx1000 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz to ty ściemniasz. Parametry takiego pękniętego drewna są identyczne
    > jakby był w jednym kawałku.
    > Tu chodzi tylko o estetykę. Wystarczy obłożyć to czymś (drewnem?) i po
    > kłopocie.

    Czytaj ze zrozumieniem.

    1. Drewno trzymające odpowiednie parametry do drewno suche.
    2. Nigdzie nie napisałem, że się zawali. Jednak wytrzymałość ma
    mniejszą. Chyba, że chcesz dowieść jakoś, że pęknięte wzdłuż drewno ma
    takie same parametry jak niepęknięte. Poproszę o dowód.
    3. Oczywiście, że chodzi o estetykę. Przecież napisałem o obkładaniu
    drewnem.

    M.

  • 16. Data: 2013-05-21 20:42:43

    > ale to jest wada estetyczna :)

    Tak. Wada jest estetyczna. Jednak jeśli wymieniać to na SUCHE a nie
    takie samo jak było użyte - MOKRE.

    Pisząc o parametrach miałem na myśli WYSUSZENIE.

    M.