  • 1. Data: 2013-05-16 21:54:25
    Temat: pasek zebaty - gdzie i jaki kupic ? Maniek Ty sie chyba na tym znasz? :)
    Od: Adam <a...@g...com>

    Helou!

    Kupowalem sobie dzisiaj chleb i plyn do mycia kibla w biedronce, ide do kasy a tu
    patrzy na mnie WERTYKULATOR / AERATOR - patrze na cene - 229 pln (chyba pomylili bo
    kosztowal 259 pln a na kartce bylo 229 ale pisze: myjka karcher, no ale nie wnikam).
    Jako ze od dwoch dni meczylem sie grabkami do trawy z wygrabywaniem siana z trawnika,
    a mialem zrobiona jakas 1/3, mysle sobie - pier*** - kupie cie wertykulatorze! I tak
    zrobilem. I tak juz musialem kupic nowe grabki za 30 pln bo poprzednie zlamalem w
    pierwszym dniu i plastry na odciski za drugie 30, jakby dalej poszlo to wertykulator
    mialbym w tej samej cenie do jednej roboty (jakies 500-600 m2 trawniczka).

    No i odpalilem to cudo - najpierw z "drucikami" aerator - pieknie szedl, przejechalem
    trawnik w jedna strone, zebralem kosiarka, potem w poprzek, znowu kosiarka. Zebralem
    z 20 duzych koszy siana. Wymienilem walek na wertykulator (do lekkiego nacinania
    darni), przejechalem trawnik w jedna strone i jak mialem konczyc... wertykulator
    wysiadl ;) Tj. silnik dzialal, a walek sie nie krecil. Pieknie - jednorazowka mysle
    ;)

    Wiem ze mam gwarancje ale nie jestem czepialski, a pozatym co mi po nowym
    wertykulatorze ktory znowu wysiadzie po 30 min pracy ;) Lepiej ten wzmocnic i
    stuningowac zeby pochodzil dluzej :-) Za 229 pln to wszystko z plastiku jest, wiec
    zawsze mozna przyrzezbic, szczegolnie ze mam blisko baaaardzo dobrego slusarza ktory
    sie trudni przede wszystkim w takich "szczegolach" :)

    No i rozebralem to cudo - musze przyznac ze mimo wszedobylskiego plastiku calosc
    sprawia nawet calkiem solidne wrazenie. Pacjentem okazalo sie oczywiscie przekazanie
    napedu z silnika - sa tam dwa paski klinowe, jeden stracil zeby, calkowicie, do zera
    :-)

    No i tu mam pytanie - bo tak kukam w sieci na te paski i sa to typowe paski do roznej
    masci wertykulatorow - oznaczenie ma on: HTD 375-5M-12, i chyba firma: RICHENG.
    Znacie ta firme? To jakis chinczyk zapewne, no niemozliwe zeby tak szybko sie pasek
    zjechal :-) Na co go wymienic - znacie jakies porzadne sklepy z porzadnymi markowymi
    paskami? Moge kupic 10 na zapas ale troche sie trzeba naodkrecac srubek zeby sie do
    niego dostac i wolalbym jeden a porzadny ;) Cos polecacie?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2013-05-16 22:03:27
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Adam napisał(a):
    [...]
> [...]
    przekazanie napedu z silnika
    - sa tam dwa paski klinowe, jeden stracil zeby, calkowicie, do zera :-)

    Nie klinowe a zębate - tak gwoli ścisłości. :)

> [...]
    RICHENG. Znacie ta firme? To
    jakis chinczyk zapewne, no niemozliwe zeby tak szybko sie pasek zjechal :-)

    No jest tego trochę. Po prostu kup pasek, a na przyszłość dbaj, by zbyt
    głęboko nie "orać" :)
    --
    zbigi

  • 3. Data: 2013-05-16 22:15:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 22:03:27 UTC+2 użytkownik zbigi napisał:
    > Adam napisał(a):

    > Nie klinowe a zębate - tak gwoli ścisłości. :)

    Racja, moja pomylka, zebaty oczywiscie - choc po wyciagnieciu nie wyglada jak zebaty
    - wszystko scielo :D

    > No jest tego trochę. Po prostu kup pasek, a na przyszłość dbaj, by zbyt
    > głęboko nie "orać" :)

    Slaba rada bo ja naprawde nie oralem zbyt gleboko :-) Tzn. ustawienie rzeczywiscie
    bylo na "max" ale on tak 0,5cm ledwo "wchodzil" w glebe. Moze po prostu bede go
    uzywal tylko z walkiem z "drucikami" do wygrabywania siana i tyle - a do wertykulacji
    bedzie trzeba wypozyczyc duzy spalinowy sprzet raz w roku na wiosne za ~70 pln :)
    Ewentualnie moze wertykulowac dzien po solidnym deszczu kiedy gleba bedzie bardziej
    miekka (miejscami rzeczywiscie mogla byc twarda ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-05-16 22:32:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Cos polecacie?

    Pasek w reke i wio do serwisu kosiarkowego. To jedyna dobra rada.
    Przy okazji nie chwal sie, ze to od sprzetu z marketu. Lepiej powiedziec, ze
    dal Ci to ojciec od jakiejs Hondy, ale nie znasz modelu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2013-05-16 22:42:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 22:32:50 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Pasek w reke i wio do serwisu kosiarkowego. To jedyna dobra rada.

    Wlasnie unikam, odkad za oslone do kosy mnie skroili na bodaj 80, a na allegro bylo
    to samo za 15 ;) Male sklepiki / serwisy maja kosmos ceny na takie pojedyncze czesci
    :) Ale rada dobra, moze po uwzglednieniu kosztow wysylki wyjdzie to podobnie, mam dwa
    serwisy w okolicy - jutro zajrze, choc wertykulatora w zasadzie bede uzywal dopiero
    na jesien albo i wiosne przyszlego roku drugi raz :-)

    > Przy okazji nie chwal sie, ze to od sprzetu z marketu. Lepiej powiedziec, ze
    > dal Ci to ojciec od jakiejs Hondy, ale nie znasz modelu. :-)

    OK ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-05-16 23:13:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
> [...]

    >Wlasnie unikam, odkad za oslone do kosy mnie skroili na bodaj 80, a na
    >allegro bylo to samo za 15 ;) Male sklepiki / serwisy maja >kosmos ceny na

    No to fakt. Zupelnie nie wiem skad biora sie te ceny. Ktoregos dnia
    zalatwialem filtr do sprezarki jednej markowej firmy. Filtr delikatnie
    rozniacy sie wymiarami od filtra powietrza do malucha za jakies 6 zyla. Cena
    we wspomnianej firmie ponad sto zyli. Szczeka opada. To nie sa ceny sklepow
    tylko producentow w tym przypadku. Po prostu ich delikatnie mowiac je..ie.
    Z firm paskow napedowych moge Ci jedynie polecic ogolnie szanowane marki jak
    Contitech, Gates, czy Bosch. Paski hikuchuwieco nie koniecznie musza byc
    dobre, a tych markowych po prostu nie ma. Paski z napisem producenta sprzetu
    beda produkowane przewaznie przez ktoras z tych co napisalem, bo przeciez
    firmy nie maja rafinerii do produkcji oleju i fabryki z paskami. Ktos dla
    nich to robi i drukuje napisy. Pewnie spotkales sie ze swiecami Audi VW NGK.
    Sprobuj wg. numeru ktory masz poszukac odpowiednika ktoregos z trzech
    producentow. Latwo nie jest, ale sprzet ogrodowy to odrebna dzialka, moja
    tylko przy okazji. Jak bedziesz potrzebowal paska do samochodu to daj znac.
    Bedziesz mial po kosztach. :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-05-17 00:12:05
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 21:54:25 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    zeby sie do niego dostac i wolalbym jeden a porzadny ;) Cos polecacie?

    Jak byś był z Łodzi to firma Uszczelka. Zanosisz trupa paska. Zmierzą i jak nie maja
    to za góra trzy dni dostarczą. Ceny normalne a nie jak u pierdolniętych. Za trzy
    nieduże paski zębate zapłaciłem 24 złote. Nie mieli tych pasków i specjalnie
    sprowadzili. Pasek paskowi nierówny. Ten Twój może być droższy bo większy niż moje. W
    serwisie za jeden chcieli ode mnie 22 złote i to jeszcze z wielką łaską by sprzedali.
    Serwisy różne omijam na odległość parasola.

  • 8. Data: 2013-05-17 06:10:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek nabazgrał pazurkiem:

    ciach

    czy możesz naprawić swoje truchło do newsów

    tak aby nie dodawała po każdej zmianie akapitu w cytowanym teksie kilku
    kolejnych nowych linii i prawidłowo cytował?

    ponadto zacznij w końcu ciąć cytaty.

    poproś szwagra może ci za stodołą stuninguje mózg sekatorem i wkrętarką.

  • 9. Data: 2013-05-17 11:03:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > sklepow tylko producentow w tym przypadku. Po prostu ich delikatnie mowiac

    Ale to normalka jest. Z samochodami w ASO, tusze do drukarek, itp, zarabiaja
    glownie na czesciach.

  • 10. Data: 2013-05-17 11:13:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > ponadto zacznij w końcu ciąć cytaty.
    >

    > poproś szwagra może ci za stodołą stuninguje mózg sekatorem i wkrętarką.

    Po co sie denerwujesz. Wrzuc do KF i masz z bani. Durnie na swiecie sa po
    to, zeby normalni wiedzieli, ze nie sa durniami. Porzadku swiata nie
    zmienisz, ale zyc z nimi wcale nie trzeba tym bardziej w sieci.

    Pozdro.. TK