  • 1. Data: 2013-05-17 05:00:28
    Temat: Wykładzina du kuchni
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Spuchły mi na złączach panele podłogowe w okolicy zmywarki.
    Ze względu na brak "mocy przerobowych" wymiana podłogi musi trochę
    poczekać. Tymczasem chciałbym zrobić tak: zeszlifuję do równa te
    fragmenty, które spuchły, zamaluję farbą, aby uodpornić na wilgoć a na
    to położę jakąs cienką wykładzinę. Mam nadzieję, że taka prowizorka
    wytrzyma 2-3 lata. Niedawno miałem robione meble na wymiar (2 ściany) i
    perspektywa ich całkowitego demontażu do wymiany podłogi mnie trochę
    odstrasza. Wykładzinę położę tak, żeby weszła pod meble tylko na 5-10 cm
    i nie będę musiał ich ruszać.
    Teraz pytanie: jaką wykładzinę dobrać? Linoleum, PCV, winylową?
    Z marketu, czy np. coś takiego jak niżej?
    http://www.wykladzinygolf.pl/linoleum/

    Jacek

  • 2. Data: 2013-05-17 17:14:50
    Temat: Re: Wykładzina du kuchni
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2013 05:00:28 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > i nie będę musiał ich ruszać.
    >
    > Teraz pytanie: jaką wykładzinę dobrać? Linoleum, PCV, winylową?
    >
    > Z marketu, czy np. coś takiego jak niżej?

    Przykład z życia. Dawno temu potrzebowaliśmy na biegu położyć wykładzinę a kasy
    mieliśmy nie za dużo. Podłogi drewniane równe. Kupiliśmy tanio wykładzinę co nazywała
    się przemysłowa. Że niby do sklepów, biur. Różniła się od domowych tym że była
    cieniutka. Wytrzymała w bardzo dobrej kondycji ponad 20 lat. Była by do dzisiaj bo po
    co wyrzucać coś co jest dobre, ale wylała się na nią butelka rozpuszczalnika do farb
    i ją zeżarło. Nowa typowo domowa ma z trzy lata i już widać że zaczyna się ścierać
    warstwa dająca wytrzymałość na ścieranie tam gdzie się po niej najczęściej chodzi.
    Wyboru z wzorami w tych przemysłowych wykładzinach za dużego nie ma. To raczej jakieś
    neutralne wzory typu drobne ciapki itp. Żadnych klepek ani desek nie widziałem.

  • 3. Data: 2013-05-17 18:16:27
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-05-17 17:14, k...@g...com pisze:

    > Przykład z życia. Dawno temu potrzebowaliśmy na biegu położyć wykładzinę
    a kasy mieliśmy nie za dużo. Podłogi drewniane równe. Kupiliśmy tanio
    wykładzinę co nazywała się przemysłowa.
    Zanim koleżanka małżonka postanowiła położyć panele mieliśmy w kuchni
    wykładzinę nie do zdarcia. Była cieniutka i belgijska i do tego
    niedroga. Tyle pamiętam. Wymiana na panele ma ten uboczny skutek, że nie
    da się pójść w nocy cicho do lodówki, bo panele są strasznie głośne (no
    chyba, żeby na bosaka) ;-)
    Pamiętasz może nazwę producenta tej przemysłowej?
    Jacek

  • 4. Data: 2013-05-17 18:32:52
    Od: "Tami" <t...@w...pl>

    *Jacek* <s...@o...pl> typed:

    > Pamiętasz może nazwę producenta tej przemysłowej?

    http://www.topserw.com.pl/c,59,maty_(wykladziny)_prz
    emyslowe
    http://www.emporo.pl/wykladzina-przemyslowa-cobdot-1
    0-x-12-m-szara/

  • 5. Data: 2013-05-17 19:26:13
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2013 18:32:52 UTC+2 użytkownik Tami napisał:
    > *Jacek* <s...@o...pl> typed:

    > http://www.topserw.com.pl/c,59,maty_(wykladziny)_prz
    emyslowe

    > http://www.emporo.pl/wykladzina-przemyslowa-cobdot-1
    0-x-12-m-szara/

    Położył byś w kuchni wykładziny z linków jakie dałeś. O inne wykładziny chodzi. Nie
    takie z ryflowanej gumy do akumulatorowni.

  • 6. Data: 2013-05-17 22:34:14
    Od: w...@p...onet.pl

    Firma Lentex, robi wykładziny przemysłowe, są klepki i inne wzory. Fakt, że wyboru
    dużego nie ma. Te same wzory występują w wersjach standardowych i przemysłowych.
    Różnica tkwi w grubości warstwy ścieralnej. Ceny znosne. Na ich stronie jest lista
    sposób punktów sprzedaźy.

  • 7. Data: 2013-05-17 23:36:42
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 17 Maj, 05:00, Jacek <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > i nie będę musiał ich ruszać.
    > Teraz pytanie: jaką wykładzinę dobrać? Linoleum, PCV, winylową?

    A PVC i winyl, to, przypadkiem nie to samo ?

  • 8. Data: 2013-05-17 23:40:26
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > i nie będę musiał ich ruszać.
    > Teraz pytanie: jaką wykładzinę dobrać? Linoleum, PCV, winylową?

    Linoleum wymaga fachowego polozenia - bedzie drogo.

    Kup zwykłą , domowa, tylko troche grubszą.

  • 9. Data: 2013-05-18 00:00:54
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2013 23:40:26 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Linoleum wymaga fachowego polozenia - bedzie drogo.
    >

    > Kup zwykłą , domowa, tylko troche grubszą.

    Masz jakiś argument żeby kupować grubszą skoro cieńsze są odporniejsze mechanicznie?

  • 10. Data: 2013-05-18 00:20:30
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 18 Maj, 00:00, k...@g...com wrote:

    > Masz jakiś argument żeby kupować grubszą skoro cieńsze są odporniejsze
    mechanicznie?

    Jak masz nierowne podloze, to cienka szybciej sie wytrze na
    nierownosciach.
    Grubsza daje wiekszy komfort - miekko, cieplo...

    Odporne mechanicznie sa cienkie i grube - zalezy od jakosci materialu
    i konstrukcji.