  • 1. Data: 2009-10-21 16:46:42
    Temat: Wykończony w pełni budynek, a pozostawienie go na pastwę mrozu
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    Witam,

    Mam takie pytanie: W związku ze złośliwością sąsiadki przyłacze
    gazowe/wod i kan będzie pewnie realne do wykonania w grudniu.
    Pytanie 1 : Jakie warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie przyłaczy
    (zamrożona ziemia ?)
    Pytanie 2 : budynek jest ukończony - tynkie cem-wap, pomalowane, drzwi
    porta, płytki, panele) : czy coś się z tym stanie w razie mrozów gdy budynek
    sobie będzie stał nieogrzewany ? Czy tynki popękają, farba się złuszy, drzwi
    się wypatrzą, panele porozłażą ? Czy też bez paniki ?
    Pytanie 3: Czy temeratura wewnątrz budynku spadnie poniżej zera, przy
    powidzmy -5/-10 na zewnątrz ? Ocieplenie styro 15 cm, okna 1.1, nowy
    budynek.
    Pytanie 4: Czy jest sens wogóle zostawić wewnątrz np. grzejnik 2000W non
    stop, aby utrzymać tylko dodatnią temprerturę, czy straty będą takie że i
    tak nie ma szans na to ? Czy to wogóle ma sens ? Planuje tam np. na weekendy
    przybywać i juchać w kominku aby się ściany tak nie wyziębiły .
    P.S. Żadna z instalacji nie posiada w sobi wody.

    Pzdr.
    ONYX

  • 2. Data: 2009-10-21 17:30:03
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > weekendy przybywać i juchać w kominku aby się ściany tak nie wyziębiły .
    > P.S. Żadna z instalacji nie posiada w sobi wody.

    Jako że mam do czynienia z drzwiami napisze co wiem
    w zbyt zimnym i wilgotnym pomieszczeniu moga zrobic się banany
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-21 17:39:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Pytanie 1 : Jakie warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie przyłaczy
    > (zamrożona ziemia ?)

    Deszcz jak z wiadra i duzy mroz przez dlugi czas.

> [...]
    > budynek sobie będzie stał nieogrzewany ? Czy tynki popękają, farba się
    > złuszy, drzwi się wypatrzą, panele porozłażą ? Czy też bez paniki ?

    Mysle ze bez paniki

    > Pytanie 3: Czy temeratura wewnątrz budynku spadnie poniżej zera, przy
    > powidzmy -5/-10 na zewnątrz ? Ocieplenie styro 15 cm, okna 1.1, nowy
    > budynek.

    Moze byc i metr styropianu, zalezy tylko ile czasu ten mroz bedzie sie
    utrzymywal.

> [...]
    > weekendy przybywać i juchać w kominku aby się ściany tak nie wyziębiły .
    > P.S. Żadna z instalacji nie posiada w sobi wody.

    Jezeli Cie stac na takie grzenie i chcesz miec tam w miare cieplo na
    przyjazdy to czemu nie, ale jakichs szczegolnych przeslanek raczej nie ma.
    Tym bardziej, ze instalacje bez wody.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-10-21 19:01:49
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    ONYX pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanie: W związku ze złośliwością sąsiadki przyłacze
    > gazowe/wod i kan będzie pewnie realne do wykonania w grudniu.

    Dobrze ze nie ma wody.

    Grzejnik 2kW nie musi grzac bez przerwy - to pewnie byloby z 10st.
    przy szczelnym ocieplonym domu.

    Znaczenie moze miec tez z czego dom. Jesli przyjezdzasz w weekendy,
    ostro grzejesz, a sciany kumuluja cieplo - jest lepiej. Taki
    material to podobno m.in. silikat.

    Zaraz bede mial dokladniejsze dane, bo mam podobna sytuacje
    (bez sasiadki, silikat, 2 piece po 2kW, które zamierzam ustawic
    na pół mocy i dwa wylaczniki czasowe - zaczne tak od 2 godz/doba).
    No i balanga przy ostrym kominku co weekend :-)

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2009-10-22 07:15:26
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > gazowe/wod i kan będzie pewnie realne do wykonania w grudniu.
    > Pytanie 1 : Jakie warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie przyłaczy
    Skoro awarie mogą być usuwane w niemal każdych warunkach, to wykonanie
    przyłączy też jest realne.

> [...]
    > budynek sobie będzie stał nieogrzewany ? Czy tynki popękają, farba się
    > złuszy, drzwi się wypatrzą, panele porozłażą ? Czy też bez paniki ?

    5 stopni to moim zdaniem minimalna w miarę bezpieczna temperatura. Jeśli dom
    jest dobrze wysuszony, to nic nie grozi.

    > Pytanie 3: Czy temeratura wewnątrz budynku spadnie poniżej zera, przy
    > powidzmy -5/-10 na zewnątrz ? Ocieplenie styro 15 cm, okna 1.1, nowy
    > budynek.
    Bardzo mało prawdopodobne. Jeśli dom jest szczelny, to długo zachowa
    wewnątrz temperaturę dodatnią. No chyba że przyjdą kilkudniowe mrozy i nawe
    w ciągu dnia będzie minus 5 na zewnątrz, to wypadałoby czymś podgrzać w
    domu.

> [...]
    > weekendy przybywać i juchać w kominku aby się ściany tak nie wyziębiły .
    > P.S. Żadna z instalacji nie posiada w sobi wody.

    Jest sens mieć taki grzejnik w pogotowiu. Jeśli są pomieszczenia narażone na
    nadmierne wychładzanie i kondensację wilgoci, to włącz tam wentylator.

    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

    "All art is quite useless"