  • 41. Data: 2013-08-07 10:56:32
    Temat: Re: Wylewka plywajaca :-)
    Od: "mcs" <...@...pl>

    news:ktt16s$6rl$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Poprzednio Ci wyszło 1350l i to wydaje mi się poprawniejsze.

    Chyba jednak nie. 3300 l (kg) to nośność (wyporność) całej posadzki.A
    dociąża ją tylko ze 2000 kg betonu. tak więc, może i popłynęło.
    Następnym razem zrób fotę.

    pozdrawiam
    mcs

  • 42. Data: 2013-08-07 11:27:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Następnym razem zrób fotę.

    Próbowałem, to był mój pierwszy odruch. Niestety mój wiekowy telefon ma już
    tak porysowaną soczewkę (służył mi jako odtwarzacz mp3 przez dwa lata
    budowy) że nic z tego nie wyszło.

    Niestety wszystko działo się zbyt szybko bym pamiętał o lustrzance: siedzimy
    sobie z kuzynem wieczorem u niego na wsi przy grillu, dosiedli się sąsiedzi
    i tak sobie gadamy, temat jakoś zszedł na budowlankę i jak usłyszeli że mnie
    to interesuje to jeden zapytał" "a chcesz zobaczyć dom gdzie wylewka
    naprawdę pływała?
    Odpowiedziałem pewnie, a on już wyciągał komórkę by zadzwonić czy ten
    inwestor jest jeszcze tak późno na budowie, a drugi już wołał syna aby nas
    zawiózł na miejsce. Zdążyłem tylko żonie powiedzieć że zaraz wracam i już
    jechaliśmy. Na miejscu pogadaliśmy z właścicielem który wstawił kozę i ostro
    palił, wietrzył i przeklinał chińskie plastikowe złączki do węża po czym
    wróciliśmy dalej grillować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2013-08-08 09:32:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:
    > Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > wyprzeć :) Jak wyliczyłeś, do wyparcia tego metra kwadratowego wylewki
    > potrzeba
    > 330l wody. Ale nie jest powiedziane, że ta woda musi się w całości
    > znaleźć pod spodem, ona może być równie dobrze i nad wylewką (na
    > początku). Prawo Pascala się kłania.
    >
    > To chyba do mnie ta aluzja ;-)
    > Kłaniam się również prawu Paskala. Na mój chłopski rozum, żeby coś
    > pływało, musi być objętościowo więcej wody, niż obiekt pływający
    > wyprze. Moim zdaniem musiałoby zalać wszytko równo na conajmniej 13
    > cm nad posadzkę, żeby cokolwiek drgnęło.

    ciekawych rzeczy można sie dowiedzieć w internecie na grupie budowlanej.

    po pierwsze trzeba zajżeć do podrecznika i przypominiec sobie prawo
    archimedesa.

    cialo zanużone w cieczy pozornie traci na wadze tyle ile waży ciecz wyparta
    przez to ciało.

    aby ciało pływało siła wyporu musi zrównoważyć siłe cieżkosci.

    dla 8cm wylewki wychodzi że głebokość zanurzenia styro+ beton musi wyniść co
    najmniej 20cm (ilość wody równoważąca objętość)

    wysatrczy już 12cm styropianiu aby wyewka mogła sie podonieść pdo wpływem
    wody. W tych warunkach górny poziomm wyelwki bedzie na granicy wody
    otaczajacej go.

  • 44. Data: 2013-08-08 15:22:42
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > wysatrczy już 12cm styropianiu aby wyewka mogła sie podonieść pdo wpływem
    > wody.

    Pod warunkiem, że beton będzie ważył mniej niż 1,2 t

    Tylko że ja nie kwestionowałem, że beton na styropianie może żeglować.

    Dla wylewki w pomieszczeniu warunki graniczne są chyba trochę inne.
    Pamietając jak wyglądał ułożony przez mnie styropian pod wylewki
    stwierdziłem, że nie ma szans, żeby tymi szczelinkami przez kilkanaście
    godzin przesączyło się tyle wody. Pianka w szczelinie dylatacyjnej też jest
    chyba zamkniętokomorowa, to też jakieś utrudnienie. Czy w ogóle jest
    możliwe, żeby przy takim przesączaniu woda dostała się pod styropian? Tego,
    że cokolwiek wsiąka lub przecieka przez szpary na zewnątrz nie brałem pod
    uwagę.

    Teraz tak sobie myślę, bez różnicy ile ważyła posadzka. Załóżmy, że tonę, to
    żeby drgnęła wokół niej musiałoby zgromadzić się 1000 litrów. Na górze nie
    da rady, bo jest swobodny odpływ, a w szczelinie przy ścianach ile się
    zmieści? 100l? Czyli reszta pod spodem. Skoro poziomy posadzek były równe a
    faktycznie popłynęło, to musiało brakowac trochę styropianu.
    Pewnie komuś zlecił układanie.

    mcs

  • 45. Data: 2013-08-08 15:33:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

> [...]
    > poziomy posadzek były równe a faktycznie popłynęło, to musiało
    > brakowac trochę styropianu. Pewnie komuś zlecił układanie.

    jezusiczku ska ci wychodzi że musi byc tam 1000 litrow wody...

    PRAWO ARCHIMEDESA -- woda wyparta przez cialo.

    Waga wody która zmieściłą by sie w objętości zanurzonego ciała.

    jak tego nie czujesz to zrób sobie eksperyment...

  • 46. Data: 2013-08-08 15:47:40
    Od: "mcs" <...@...pl>

> [...]
    >
    > Waga wody która zmieściłą by sie w objętości zanurzonego ciała.
    >

    > jak tego nie czujesz to zrób sobie eksperyment...

    No tak sobie kombinuję: na wodę kładę 2,5 m3 styropianu w kostce 1x1x2,5m.
    2,5 m sterczy do góry. Styropian leży na wodzie, nic się nie przelewa.
    Teraz kładę na tym styropianie tonę betonu, wyobrażam sobie, że styropian
    zanurza sie na głębokość 1m i wylewa mi się 1000l wody.
    Licho z moją wyobraźnią?

    mcs

  • 47. Data: 2013-08-08 22:14:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

> [...]
    > nie przelewa. Teraz kładę na tym styropianie tonę betonu, wyobrażam
    > sobie, że styropian zanurza sie na głębokość 1m i wylewa mi się 1000l

    no i tej wody niema...

    czyli idać z drugiej strony nie musisz wlac tego tysiąca żeby tówje coś sie
    podniosło o 1 cm

  • 48. Data: 2013-08-09 08:54:05
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > no i tej wody niema...
    >

    > czyli idać z drugiej strony nie musisz wlac tego tysiąca żeby tówje coś
    > sie podniosło o 1 cm

    A ile?

    To gdy wspomnianą wyżej kostkę styropianu obciążoną toną betonu wstawię do
    pojemnika z 500l wody to będzie pływać? Czy stanie na dnie, bo straci na
    wadze tylko 500kg?

    mcs