  • 1. Data: 2013-08-06 15:21:17
    Temat: odkurzacz centralny na nieuzytkowym poddaszu
    Od: quent <x...@x...com>

    Czy ktoś z Was ma centralkę OC na nieużytkowym poddaszu?
    Zastanawiam się czy w ogóle można tam ją zamontować bo jak wiadomo zimą
    jest tam tyle stC co na dworze a latem już nie wspominam.

    Pytałem e-mailowo kilku producentów OC ale jakoś milczą.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-08-09 22:58:56
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 06.08.2013 o 15:21 quent <x...@x...com> pisze:

> [...]
    > jest tam tyle stC co na dworze a latem już nie wspominam.
    >
    > Pytałem e-mailowo kilku producentów OC ale jakoś milczą.

    Co prawda nie mam na poddaszu ale w piwnicy, zimnej i nic mu się
    nie dzieje. Sądzę że bez trudu wytrzyma, zima nie m,a mu za bardzo jak
    zaszkodzić, gorzej z upałami, może się przegrzać, czyli powinno to
    być miejsce w miarę dobrze wentylowane.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2013-08-10 12:50:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-09 22:58, janusz_k wrote:

> [...]
    > nie dzieje. Sądzę że bez trudu wytrzyma, zima nie m,a mu za bardzo jak
    > zaszkodzić, gorzej z upałami, może się przegrzać, czyli powinno to

    Tyle, że w piwnicy pewnie nie masz mniej niż zero stC.
    Na poddaszu nieuzytkowym może być znacznie mniej niż zero.
    No i te upały zaraz pod dachówką, nie wiem ile tam może być ale pewnie z
    40stC lekko.
    Przewiew oczywiście jakiś jest bo jest masa szczelin w podbitce wokół
    domu ale czy to wystarczy?

    Na moim poddaszu mam masę miejsca, mógłbym umieścić jednostkę w
    centralnym punkcie domu i odprowadzić od niej 2 przewody zaledwie, które
    przepuściłbym w dół. 2 gniazda obsłużyłyby mi cały dom gdyby wąż miał 9m.

  • 4. Data: 2013-08-10 13:32:25
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    quent napisał(a):

    > Tyle, że w piwnicy pewnie nie masz mniej niż zero stC.
    > Na poddaszu nieuzytkowym może być znacznie mniej niż zero.

    Jakies nascie lat temu pracowałem w jednym dużym domu jednorodzinnym
    przerobionym na siedzibę firmy. Tam pierwszy raz zetknałem się z
    odkurzaczem centralnym - jednostka zawieszona była w pomieszczeniu pod
    schodami zewnętrznymi. OIDP całkowicie nieogrzewanym.
    Musiałbym podjechać teraz i zapytać, czy coś się nie spsuło przez tych
    naście lat :)

    > No i te upały zaraz pod dachówką, nie wiem ile tam może być ale pewnie z
    > 40stC lekko.

    No ale przecież silnik jest chłodzony powietrzem "brudnym"? No chyba, że
    masz model z chłodzeniem powietrzem "czystym" - zasysanym poza głowną
    turbiną?

    > Na moim poddaszu mam masę miejsca, mógłbym umieścić jednostkę w
    > centralnym punkcie domu i odprowadzić od niej 2 przewody zaledwie, które
    > przepuściłbym w dół. 2 gniazda obsłużyłyby mi cały dom gdyby wąż miał 9m.

    Mam taki sam plan - akurat wpływu ekstremalnych temperatur nie brałem
    pod uwagę... :\
    To ja poczekam z tym moim montażem na Twoje doświadczenia ;)
    Albo wreszcie zrobię to tej jesieni i będę mógł się dzilić swoimi...
    --
    pozdrawiam!
    zbigi

  • 5. Data: 2013-08-10 13:49:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-10 13:32, zbigi wrote:
> [...]
    > schodami zewnętrznymi. OIDP całkowicie nieogrzewanym.
    > Musiałbym podjechać teraz i zapytać, czy coś się nie spsuło przez tych

    No to byłaby informacja! :-)

    > No ale przecież silnik jest chłodzony powietrzem "brudnym"? No chyba, że
    > masz model z chłodzeniem powietrzem "czystym" - zasysanym poza głowną
    > turbiną?

    Nic jeszcze nie mam :-)
    Dobrze, że o tym piszesz, będę miał na uwadze przy wyborze jednostki.

    > Mam taki sam plan - akurat wpływu ekstremalnych temperatur nie brałem
    > pod uwagę... :\

    Jest jeszcze jedna sprawa. Zazwyczaj jednostki centralne montuje się w
    najniższym punkcie domu a tu ma być odwrotnie. Nie wiem jak to będzie
    pracować... siła ssąca itp.

    > To ja poczekam z tym moim montażem na Twoje doświadczenia ;)
    > Albo wreszcie zrobię to tej jesieni i będę mógł się dzilić swoimi...

    Jeśli zrobisz na jesieni to pewnie prędziej niż ja. Ja planuję po zimie
    dopiero. Poza tym trochę jeszcze muszę temat powałkować, za dużo
    wątpliwości póki co.

  • 6. Data: 2013-08-10 18:26:15
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 10.08.2013 o 12:50 quent <x...@x...com> pisze:

    > Tyle, że w piwnicy pewnie nie masz mniej niż zero stC.
    > Na poddaszu nieuzytkowym może być znacznie mniej niż zero.
    Ale mam wilgoć która bardziej szkodzi. Mróz odkurzaczowi
    nic nie zrobi, to tylko silnik z turbiną. Jakby tam
    była woda to byłby problem.

    I to jest dobre miejsce.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2013-08-10 18:30:46
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 10.08.2013 o 13:49 quent <x...@x...com> pisze:

    > Jest jeszcze jedna sprawa. Zazwyczaj jednostki centralne montuje się w
    > najniższym punkcie domu a tu ma być odwrotnie. Nie wiem jak to będzie
    > pracować... siła ssąca itp.
    To nawet lepiej bo nic cięższego nie zassasz, a mogłoby to uszkodzić
    np kolanko czy odkurzacz, dlatego zaleca się aby kolanko od gniazdka
    szło do góry min 0,5m a potem dopiero poziomo czy jak tam wychodzi.
    To po to aby cięższe rzeczy nie zostały wessane dalej tylko zostają
    w gniazdku.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2013-08-12 08:07:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-10 18:30, janusz_k wrote:

> [...]
    > szło do góry min 0,5m a potem dopiero poziomo czy jak tam wychodzi.
    > To po to aby cięższe rzeczy nie zostały wessane dalej tylko zostają

    Dostałem odp. z jednej z firm, że instalacja musi być solidnie
    zaizolowana i odkurzaczy musi być mocny, to tak w skrócie.

    Zastanawiamk się jeszcze czy jest sens robić wyrzut ponad dach czy może
    wystarczy, że będzie dmuchał w przestrzeń poddasza.

  • 9. Data: 2013-08-12 19:30:36
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    quent napisał(a):
> [...]

    Tak samo to sobie tłumaczyłem, gdy wpadłem na ten genialny w swym
    uproszczeniu montazu sposób ;)

    > Dostałem odp. z jednej z firm, że instalacja musi być solidnie
    > zaizolowana i odkurzaczy musi być mocny, to tak w skrócie.

    Jasne - zawsze jak najmocniejsza jednostka.

    > Zastanawiamk się jeszcze czy jest sens robić wyrzut ponad dach czy może
    > wystarczy, że będzie dmuchał w przestrzeń poddasza.

    A bronciepanieboze! :) Co prawda dla mnie jest to istotne ze wzgledu na
    fakt, iz na poddaszu (strychu) susza sie ziola i inne przysmaki ale i
    tak nie chcialbym aby nieodfiltrowany - najdrobniejszy - pyl gromadzil
    sie tam wlasnie. Wiec wyrzutnie na pewno zrobie. Moze niekoniecznie
    ponad dach, a raczej poza bryle budynku (w poziomie).

    > No to byłaby informacja! :-)

    Jak tylko bede w miescie, to sprobuję zasięgnąć języka i dać cynk.
    To może trochę (kilka dni) potrwać, więc proszę o cierpliwość...
    Pozdrawiam!
    --
    zbigi (i stopka zastępcza)

  • 10. Data: 2013-08-12 20:11:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawiamk się jeszcze czy jest sens robić wyrzut ponad dach czy
    > może wystarczy, że będzie dmuchał w przestrzeń poddasza.

    jak bym sie jednak zastanawiał nad efektywonością tego systemu.

    jest spore prawdopodobieństwo że cieższe odpady bedą sie odkładały w rurach
    poziomych lub gorzej pod pionami.