  • 11. Data: 2013-08-13 07:54:49
    Temat: Re: odkurzacz centralny na nieuzytkowym poddaszu
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-12 20:11, Marek Dyjor wrote:
    > jak bym sie jednak zastanawiał nad efektywonością tego systemu.
    >
    > jest spore prawdopodobieństwo że cieższe odpady bedą sie odkładały w
    > rurach poziomych lub gorzej pod pionami.

    U mnie instalacja byłaby dosyć prosta i krótka.
    Jednostka wisiałaby zamocowana na konstrukcji wiązara a od niej odchodzą
    rury 3m w prawo i 3 m w lewo, po
    czym schodzą w dół 2,5m do gniazd. W sumie tylko 2 gniazda.
    Nie sądzę aby w takim okładzie cokolwiek miało zostawać w rurach.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 12. Data: 2013-08-13 07:59:46
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-12 19:30, zbigi wrote:
    > Jasne - zawsze jak najmocniejsza jednostka.

    Trochę kosmiczne są ceny niektórych jednostek. Widzę, że w miarę
    normalną ceną mają PROFI, np. PROFI 31.

    > A bronciepanieboze! :) Co prawda dla mnie jest to istotne ze wzgledu na
    > fakt, iz na poddaszu (strychu) susza sie ziola i inne przysmaki ale i
    > tak nie chcialbym aby nieodfiltrowany - najdrobniejszy - pyl gromadzil
    > sie tam wlasnie. Wiec wyrzutnie na pewno zrobie. Moze niekoniecznie
    > ponad dach, a raczej poza bryle budynku (w poziomie).

    Zarzuciłem już ten pomysł i także szukam możliwości wyrzutu poza. Mam
    wolny jeden kominek od wyprowadzenia odpowietrzenia jednego z pionów
    kanalizy więc może do niego się podepnę.
    Pion kanalizy może się kończyć w kubaturze poddasza.
    Drugi pion wyprowadzę do drugiego kominka ewentualnie - ciągle nie
    podpięte, jakoś nie mogę się za to zabrać ;-)

    > Jak tylko bede w miescie, to sprobuję zasięgnąć języka i dać cynk.
    > To może trochę (kilka dni) potrwać, więc proszę o cierpliwość...
    > Pozdrawiam!

    Jeśli będziesz pytał to zapytaj od razu o markę tej jednostki :-)

  • 13. Data: 2013-08-13 08:21:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Trochę kosmiczne są ceny niektórych jednostek. Widzę, że w miarę
    > normalną ceną mają PROFI, np. PROFI 31.

    Ktoś zaproponował najbanalniesze rozwiązanie:

    zamiast spoecjalistycznej jednostki za kupę kasy kupić w markecie odkurzacz
    przemysłowy i dorobić do niego kawałek układu z przekażnikiem któy go właczy
    po wsadzeniu węża w gniazdko.

    Sprawdzałem taki odkurzacz daje takie samo podcziśnienie jak typowe
    odkurzacze centralne.

  • 14. Data: 2013-08-13 09:01:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-13 08:21, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > któy go właczy po wsadzeniu węża w gniazdko.
    >
    > Sprawdzałem taki odkurzacz daje takie samo podcziśnienie jak typowe

    Tak, widziałem nawet fotkę gdzieś w sieci :-)
    Mam jakiś przemysłowy karcher w domu, jak zrobię instalację to podłączę
    z ciekawości i obadamy :-)

    Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że nie ma wyrzutu na zewnątrz.

  • 15. Data: 2013-08-13 09:55:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Tak, widziałem nawet fotkę gdzieś w sieci :-)
    > Mam jakiś przemysłowy karcher w domu, jak zrobię instalację to
    > podłączę z ciekawości i obadamy :-)
    >
    > Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że nie ma wyrzutu na zewnątrz.

    sprawdź... bo mój kercher ma wyjście do którego można podpiąć rurę
    wyjściową.

    większość przemysłówke ma zarówno terminal ssący jak i dmuchający.