  • 1. Data: 2010-09-12 08:14:04
    Temat: Zabudowa AGD
    Od: "Monia&Marek" <Monia&Marek@TNIJ.pl>

    Czy to prawda, że za zabudowywaną zmywarką nie powinno być niczego, tzn
    gniazd, odpływów itp? Bo na "fachowcy" porobili.
    Podobnie mam włazience: kurek do pralki za pralką, odpływ indywidualny za
    pralką -to chba spowoduje, że pralka nie będzie mogła być dosunięta do samej
    ściany, a tak chcielibyśmy. Oj fachowcy! Nie zdążyliśmy tego przemyśleć i
    tak zrobili, co teraz? Czy koniecznie to przerabiać czy da się to jakoś
    obejść?

  • 2. Data: 2010-09-12 08:38:33
    Temat: Re: Zabudowa AGD
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Monia&Marek" <Monia&Marek@TNIJ.pl> napisał w wiadomości
    > Czy to prawda, że za zabudowywaną zmywarką nie powinno być niczego, tzn
    > gniazd, odpływów itp? Bo na "fachowcy" porobili.

    Prawda. Takie usytuowanie sprawia, że po prostu przestajesz mieć do nich dostęp.
    Lepiej jest zrobić zawór w szafce obok i wyciąć w plecach dziurę na dostęp do rączki.
    A najwygodniej dać wszystkie przyłącza z tyłu szafki zlewozmywakowej która nie ma
    "pleców".

  • 3. Data: 2010-09-12 08:40:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > ściany, a tak chcielibyśmy. Oj fachowcy! Nie zdążyliśmy tego przemyśleć i

    To akurat nie jest już tak źle bo jest dostęp do zaworu od góry. A lepiej chyba by
    pralka zasłaniała armaturę. Chyba że walczysz o każdy cm miejsca.

  • 4. Data: 2010-09-12 09:37:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-09-2010 o 10:14:04 Monia&Marek <Monia&Marek@tnij.pl> napisał(a):

    > Czy to prawda, że za zabudowywaną zmywarką nie powinno być niczego, tzn
    > gniazd, odpływów itp? Bo na "fachowcy" porobili.
    Zmywarki są dosyć głębokie i zawory za nią przeszkadzają, najlepiej mieć
    obok
    szafkę ze zlewem bez pleców. Ale jak już masz tak zrobione to trzeba wybrać
    zmywarke jaką się chce mieć, zmierzyć głębokość i wg tego dobrać szerokość
    blatu aby mieć zlicowane szafki.
    Albo przerobić instalację i przenieść obok zmywarki.

    > Podobnie mam włazience: kurek do pralki za pralką, odpływ indywidualny
    > za pralką -to chba spowoduje, że pralka nie będzie mogła być dosunięta
    > do samej ściany, a tak chcielibyśmy.
    Z pralkami jest lepiej bo są płytsze i wiecej miejsca jest za nimi, poza
    tym
    pralka zasłąnia zawory i się mniej rzucają w oczy, dostęp tylko trochę
    gorszy
    jest.

    Oj fachowcy! Nie zdążyliśmy tego
    > przemyśleć i tak zrobili, co teraz? Czy koniecznie to przerabiać czy da
    > się to jakoś obejść?
    Poglądać sprzęty jakie chcecie kupić pomierzyć i wyjdzie co trzeba
    przerobić a co nie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-09-12 11:24:13
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > ściany, a tak chcielibyśmy. Oj fachowcy! Nie zdążyliśmy tego przemyśleć i
    > tak zrobili, co teraz? Czy koniecznie to przerabiać czy da się to jakoś

    Tu w Hameryce zmywarke stawia sie pod blatem obok "lewozmywaka" pod ktorym w
    szafce jest troche wolnej przestrzeni, i tam instaluje sie doprowadzenia
    zimnej i cieplej wody zakonczone kurkami. Zmywarke podlacza sie elastycznym
    wezem do kurka z zimna woda stosujac trojnik, rowniez czesto z zaworkiem
    umozliwiajacym odciecie wody w przypadku przeciekow czy uszkodzenia zmywarki.
    Podobnie odplyw sciekow ze zmywarki doprowadzony jest elestycznym wezem do
    rury sciekowej pod zlewozmywakiem.
    Tak, ze chyba Twoi fachofcy instalujac doplyw wody za zmywarka nie pomysleli o
    tym, ze jak ta zacznie ciec to zanim ja z pod blatu odspoisz, wysuniesz i te
    kurki zainstalowane za nia pozakrecasz to Ci cala kuchnie woda zalac moze.

    Doprowadzenie wody do pralki instaluje sie tu aktualnie w postaci ladnego
    zintegrowanego zaworu umieszczonego nad pralka. Z tego zaworu ida w dol dwa
    elastyczne weze, jeden z ciepla a drugi z zimna woda podlaczone z tylu do
    pralki. Natomiast odplyw sciekow z pralki jest montowany za nia w postaci
    wystajacej z podlogi rury, do ktorej wklada sie wychodzaca z pralki elastyczna
    U-rurke. Taki montaz umozliwia duza swobode w ustawianiu pralki i jest
    odporny na jej wedrowanie po posadzce co sie tu tez czasem zdarza.
    Ale na ogol pralek i suszarek do samej sciany nigdy sie nie przysuwa.
    Suszarki maja odplyw - wywietrznik wykonany z rury fi 4 cale i ta rura
    wychodzaca z tylu suszarki uniemozliwa jej dosuwanie do samej sciany; a to
    chyba ze wzgledow bezpieczenstaw na wypadek awarii sytemu gazowego w niej, czy
    tez elektryki o mocy rzedu kilowatow.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-09-12 20:50:52
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > samej ściany, a tak chcielibyśmy. Oj fachowcy! Nie zdążyliśmy tego
    > przemyśleć i tak zrobili, co teraz? Czy koniecznie to przerabiać czy da

    Nie powinno nic być za zabudowanymi sprzętami bo nie będzie do tego dostępu.
    Powinno być zato ok 10 cm wolnej przestrzeni na prowadzenie przewodów,
    kanalizacji i rur, m.in. tych ze zmywarki. Odpływ zmywarki zazwyczaj
    podłącza się do specjalnego króća w syfonie zlewozmywaka lub do dedykowanego
    syfonu.

    Co do pralki, to zawór powinien byc ponad pralką aby był łatwo dostępny. Ten
    zawór powinno się otwierać tylko w czasie pracy pralki. Gdy pralka nie
    pracuje zawór powinien być zamknięty. Niezamykanie zaworu to proszenie się o
    kłopoty w postaci zalanego mieszkania. Pół biedy gdy jest to tylko nasze
    mieszkanie. Gorzej gdy zaleje się tych co pod nami. Syfon odpływowy pralki
    dobrze jest dać poza obrysem pralki na wysokości minimum powyżej środka
    bębna pralki.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-09-13 14:46:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-12 22:50, Jackare pisze:

> [...]
    > jest to tylko nasze mieszkanie. Gorzej gdy zaleje się tych co pod nami.
    > Syfon odpływowy pralki dobrze jest dać poza obrysem pralki na wysokości

    Prawie tak.

    1. Istnieją węże, które zabezpieczają przed zalaniem - rura w rurze -
    jeśli pęknie wewnętrzna to woda napełnia zewnętrzną a to powoduje
    odcięcie wody.

    2. Odpływ do pralki nie musi być powyżej środka bębna - jednak wtedy
    sam wąż odpływowy trzeba powiesić na tej wysokości (zwykle w pralce jest
    taki wieszak w kształcie U).

    To, co przedstawiłeś to tylko jeden ze sposobów radzenia sobie z tymi
    zagadnieniami. Jest najprostszy i najtańszy ale nie jedyny.

    M.