  • 1. Data: 2010-09-12 10:18:41
    Temat: podświetlenie kontaktu
    Od: "Adax" <a...@o...eu>

    Deweloper dostarczył mieszkania z kontaktami na korytarzu (czasówka) bez
    podświetlenia i chcę to przerobić...
    Kontakt "Simon" nie ma wkręcanej żaróweczki, tylko neonówkę.
    Gdzie to kupić, bo nie mogę znaleźć w necie. Pod jaką nazwą taka neonówka
    występuje? Można podpiąć indywidualnie, czy musi być specjalny kontakt?

  • 2. Data: 2010-09-12 13:21:20
    Temat: Re: podświetlenie kontaktu
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-12 12:18, Adax pisze:
    > Deweloper dostarczył mieszkania z kontaktami na korytarzu (czasówka) bez
    > podświetlenia i chcę to przerobić...
    > Kontakt "Simon" nie ma wkręcanej żaróweczki, tylko neonówkę.
    Trudno nazwac to specjalna neonowka...
    Kupisz generalnie w kazdym sklepie elektronicznym w wersji najczesciej
    bez rezystora. Koszt smieszny w okolicach kilkunastu-dziesieciu groszy.
    Jezeli chcesz poszalec to moge podeslac Ci schemat jak zrobic takie
    podswietlenie w wersji LED a tutaj masz palete barw dosc duza :)
    Jak miales lutownice kiedys w rece to zrobisz to w 10 minut, koszt okolo
    4-5 zl. dioda sie bez problemu zmiesci w miejscu gdzie maila bys
    swietloweczka.

    Dodam ze jakiekolwiek podswietlenie praktycznie eliminuje stosowanie
    wiekszosc dostepnych na rynku swietlowek kompaktowych bo beda mrugac.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 3. Data: 2010-09-12 13:44:35
    Od: "Adax" <a...@o...eu>

> [...]
    >
    > Dodam ze jakiekolwiek podswietlenie praktycznie eliminuje stosowanie
    > wiekszosc dostepnych na rynku swietlowek kompaktowych bo beda mrugac.

    W necie nie mogę takie Neonóweczki namierzyć... :)
    OK, poproszę wersję LED : a...@o...eu

  • 4. Data: 2010-09-12 16:08:54
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Adax" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdzie to kupić, bo nie mogę znaleźć w necie. Pod jaką nazwą taka neonówka
    > występuje? Można podpiąć indywidualnie, czy musi być specjalny kontakt?

    Najprościej będzie ci odwiedzić dobry sklep dla elektryków i kupić garść najtańszych
    kontrolek (coś jak http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/09/83/
    37/1209833727) i wyjąć z kolorowej oprawki neonówkę z rezystorem.

  • 5. Data: 2010-09-12 16:21:09
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Artur Lew* napisał(-a):

    > Dodam ze jakiekolwiek podswietlenie praktycznie eliminuje stosowanie
    > wiekszosc dostepnych na rynku swietlowek kompaktowych bo beda mrugac.

    Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Wyłączniki oświetlenia mam z
    neonówkami i żadna świetlówka mi nie mruga. No chyba, że OSRAM należą do
    tej mniejszości ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2010-09-12 18:01:50
    Od: w2023 <w...@p...fm>

    On 12 Wrz, 18:21, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
> [...]
    >
    > Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Wyłączniki oświetlenia mam z
    > neonówkami i żadna świetlówka mi nie mruga. No chyba, że OSRAM należą do

    Mam OSRAM + włącznik z neonówką i rezystorem. Mruga raz na
    kilkadziesiąt sekund.
    W.

  • 7. Data: 2010-09-12 19:11:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "w2023" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Mam OSRAM + włącznik z neonówką i rezystorem. Mruga raz na
    > kilkadziesiąt sekund.

    Dołóż rezystor 100kOm równolegle do oprawki i przestanie mrugać.

  • 8. Data: 2010-09-12 19:34:37
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    >
    > Dodam ze jakiekolwiek podswietlenie praktycznie eliminuje stosowanie
    > wiekszosc dostepnych na rynku swietlowek kompaktowych bo beda mrugac.

    Cos mi sie to co piszesz kupy nie trzyma. Gdybym ja to robil a lutownic kilka
    zajezdzilem, to podlaczylbym te neonowke (w szereg z opornikiem oczywiscie)
    pomiedzy styki wylacznika. W stanie rozwartym neonowka bedzie swiecic a gdy
    styki wylacznika zostana zwarte to neonowka zgasnie i w zaden sposob zaklocic
    pracy odbiornika nie ma prawa.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2010-09-12 19:38:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "w2023" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Dołóż rezystor 100kOm równolegle do oprawki i przestanie mrugać.

    I cala energooszczednosc mozna sobie...

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-09-12 19:40:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Wyłączniki oświetlenia mam z
    > neonówkami i żadna świetlówka mi nie mruga. No chyba, że OSRAM należą do

    U mnie Osram mrugal a po zmianie Philips nie. Mysle, ze nie ma reguly.

    Pozdro.. TK