  • 11. Data: 2010-09-12 19:56:50
    Temat: Re: podświetlenie kontaktu
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    d...@q...googlegroups.com
    *w2023* napisał(-a):

    > Mam OSRAM + włącznik z neonówką i rezystorem. Mruga raz na
    > kilkadziesiąt sekund.

    No to chyba nie ma reguły. U mnie neonówka jest na 100%, ale rezystora
    pewny nie jestem. No i nie mryga, a o to wszak chodzi :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2010-09-12 19:59:17
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-12 21:34, Tornad pisze:
    > zajezdzilem, to podlaczylbym te neonowke (w szereg z opornikiem oczywiscie)
    Trzeba bylo nimi lutowac a nie na nich jezdzic ;)

    > pomiedzy styki wylacznika. W stanie rozwartym neonowka bedzie swiecic a gdy
    > styki wylacznika zostana zwarte to neonowka zgasnie i w zaden sposob zaklocic
    > pracy odbiornika nie ma praw
    Wszystko sie zgadza i jest tak jak mowisz. Swietlowka mruga po
    wylaczeniu - czyli jak wlacza sie neonowka :). W zaleznosci od wersji
    mrugaja z czestotliwoscia okolo 0.5 - 1 Hz.
    Rozwiazaniem problemu faktycznie jest rezystor bocznikujacy rzedu
    kilkuset kOmow zaproponowany przez Bonawenture co wcale to nie niweczy
    energoszczednosci swietlowki o ktora sie obawia Maniek ;)\
    Chcesz dokladniejszej analizy tego zjawiska?

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 13. Data: 2010-09-12 20:52:34
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > energoszczednosci swietlowki o ktora sie obawia Maniek ;)\
    > Chcesz dokladniejszej analizy tego zjawiska?

    A to o to chodzi- nie skumalem. A wszystko przez te nowoczesne energooszczedne
    i inne zarowki zasilane sciemniaczami. Taka zarowka sciemniona wariuje, mruga
    to gasnie znow sie zaswieca i trzeba wymienic sciemniacz na zwykly wylacznik.
    A te sciemniacze to mialo tez byc panaceum na oszczednosc energii. Teraz
    wedruja na smieci. Ciekawe co wymysla za lat kilka - kilkanascie gdy te
    awietlowki okaza sie szkodliwe. Chyba nasz Lukasiewicz z jego lampa naftowa
    wroci do lask.
    Pzdr.
    Tornad

  • 14. Data: 2010-09-12 21:42:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > I cala energooszczednosc mozna sobie...

    No tak. Bo ten dodatkowy ułamek wata pobierany na godzinę niewątpliwie
    zrujnuje nam budżet, a ekoidioci, jak się dowiedzą, pikietę nam pod domem
    zrobią...

    J.

  • 15. Data: 2010-09-12 21:45:59
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > wedruja na smieci. Ciekawe co wymysla za lat kilka - kilkanascie gdy te
    > awietlowki okaza sie szkodliwe.

    Zaufaj Łunii, Łunia na pewno ciś wymyśli!

    Np. takie superekologiczne, naturalne, przyjazne dla środowiska w produkcji
    i łatwe w recyclingu szklane bańki wypełnione gazem szlachetnym i z
    wolframowym żarnikiem w środku.

    J.

  • 16. Data: 2010-09-13 05:17:01
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Adax" <a...@o...eu> napisał
    >.. dostarczył mieszkania z kontaktami na korytarzu (czasówka) bez
    > podświetlenia i chcę to przerobić...

    Zacznij od sprawdzenia, jakie napięcie występuje na stykach wyłączników, bo
    ta "czasówka" niekoniecznie
    da 230 V i cała zabawa się nie uda.
    Jacek

  • 17. Data: 2010-09-13 07:27:12
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ...@n...onet.pl
    *Tornad* napisał(-a):

> [...]
    > sciemniacz na zwykly wylacznik. A te sciemniacze to mialo tez byc
    > panaceum na oszczednosc energii. Teraz wedruja na smieci.

    Nie spieszyłbym się tak bardzo z tymi śmieciami. W końcu są już
    świetlówki z nimi współpracujące.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2010-09-13 10:19:04
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Nie spieszyłbym się tak bardzo z tymi śmieciami. W końcu są już
    > świetlówki z nimi współpracujące.
    >
    > --
    > Big Jack

    Ta pewnie, ze sa. Chinczycy, chociaz komunisci a moze wlasnie dlatego, maja. I
    zapewne szanujace sie niektore firmy europekskie moze tez. Ale tu w Hameryce
    jakos kazda zarowka kupiona w Home Depot, w nasadzie ktorej nadzgane jest
    kilkadziesiat elementow elektronicznych, wkrecona w normalna oprawke, z
    normalnym wylacznikiem off-on, swieci. Chociaz nie kazda, na cztery w
    opakowaniu, jedna zazwyczaj od nowosci nie swieci. Ale jak zamiast zwyklego
    wylacznika kosztujecego dolara na scianie jest sciemniacz za kilkanascie, gora
    20 dolarow, to te zarazy swiecic normalnie nie chca.
    Wiec typowy Amerykanin, z ktorymi mam tu do czynienia, a sa to m. in lekarze,
    optycy, adwokaci, nauczyciele j. obcych jak np yidish, ktorzy z reguly sami
    zarowki wymienic nie umieja, poleca potem wymiane wylacznika na zwykly. Wiec
    te stare ze sciemniaczmi wedruja do kosza na smieci. Jako ciekawostke podaje,
    ze sobie mnie, mimo, iz nie mam zadnej licencji elektryka - polecaja. Chyba
    wlasnie dlatego, ze nigdy tych starych ani wylacznikow ani innych czesto
    wypasionych lamp czy innego sprzetu nie zabieram lecz ostentacyjnie wrecz
    wyrzucam lub polecam wyrzucenie ich na zlom.
    A drugi powod mojej popularnosci jako elektryka jest taki, ze przy wymianie
    tych dupereli prawie nigdy nie wylaczam pradu, robie wszystko pod napieciem.
    No bo co to za napiecie 120 V. Troche mrowi. Nawet woltomierza nie potrzeba,
    aby faze odszukac sluza mi do tego dwa palce tyle, ze zawsze jednej dloni.
    No bo ludzie maja powlaczane te wszystkie komputery, alarmy, kamery,
    detektory ruchu, tajmery, faksy, telefony i rozne inne "baksy"- to wszystko
    pracuje non stop i potem w przypadku przerwy w doplywie pradu, trzeba to
    resetowac, nastawiac, czesto wzywac specjalistow...
    A co mnie najbardziej denerwuje to to, ze te formalnie swietlowki zaswiecaja
    sie juz po pol sekundzie, ktore wydaja sie wiecznoscia. Potem nastepna
    ich "zaleta" - taka swietlowka po tej sekundzie sie zaswieci ale pelnym
    blaskiem ekologicznym oczywiscie, rozpala sie dopiero gdzies po pol godzinie...
    No i wqrwia mnie to, ze przy robocie lubie sobie sluchac jakiegos malego
    tranzystorka. W domu nadzganym elektronika, alarmami, automatyka, ogrodzonym
    plotami elektronicznymi no i tymi swietlowkami, sluchanie radia na falach
    srednich jest normalna tortura; tylko brzeczy, warczy, szumi a czesto
    ekologicznie zapewne - wyje.
    Pzdr.
    Tornad

  • 19. Data: 2010-09-13 15:05:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ...@n...onet.pl
    *Tornad* napisał(-a):

    > Ta pewnie, ze sa. Chinczycy, chociaz komunisci a moze wlasnie dlatego,
    > maja. I zapewne szanujace sie niektore firmy europekskie moze tez.

    Akurat nie chińczyków miałem na myśli. A czy firma szanująca się, to już
    pozostawiam do własnej oceny www.govena.com

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2010-09-13 18:46:10
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-13 17:05, Big Jack pisze:
    > Akurat nie chińczyków miałem na myśli. A czy firma szanująca się, to już
    > pozostawiam do własnej oceny www.govena.com
    Akurat swietlowki Goveny nie maja problemow w mruganiem przynajmniej te
    lepsiejsze wersje a przynajmniej na jakies
    10 szt jakie mialem :)
    Wada to niestety duza cena oraz znacznie mniejszy od informacji na
    pudelku okres zywotnosci mimo uzywania zgodnie ze specyfikacja tj
    unikajac czestego wlaczania i wylaczania.