  • 1. Data: 2009-08-10 07:11:46
    Temat: Re: Zawory do grzejników CO
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja bym założył zawory odcinające na powrocie z grzejników, tam, gdzie jest
    za ciepło. Zawory te dają możliwość regulacji (kręci się imbusem) i można
    stopniowo dojść do takiego nastawienia, że będzie grać równo. Przy okazji w
    razie jakiejś awarii jest możliwość zakręcenia całego grzejnika bez potrzeby
    oprózniania całej instalacji.
    np. takie
    http://www.vero-stg.pl/Oferta/Technika_grzewcza/Zawo
    ry_grzejnikowe_odcinające_Pintossi_%2BC/
    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-10 17:25:51
    Temat: Zawory do grzejników CO
    Od: "pakarob" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    jakie zastosować zawory do grzejników co ?
    Domek piętrowy, instalacja co z lat 80, grzejniki żeliwne i blaszane,
    Chodzi o to ze na parterze jest zimnij niż na piętrze i tym smamy za gorąco
    na piętrze
    Pozdrawiam

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4323
    (20090810) __________

  • 3. Data: 2009-08-10 18:11:20
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "pakarob" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Domek piętrowy, instalacja co z lat 80, grzejniki żeliwne i blaszane,
    > Chodzi o to ze na parterze jest zimnij niż na piętrze i tym smamy za gorąco

    Instalacja grawitacyjna czy pompowa ? Kocioł ma jakąkolwiek automatykę (np.
    miarkownik) by zmniejszyć moc przy zakręceniu grzejników ?

  • 4. Data: 2009-08-10 18:34:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pakarob wrote:
> [...]
    > Domek piętrowy, instalacja co z lat 80, grzejniki żeliwne i blaszane,
    > Chodzi o to ze na parterze jest zimnij niż na piętrze i tym smamy za

    zgaduje...

    grzejnikowe, zawory grzejnikowe :)

    serio:

    grzejnikowe termoregulacyjne z głowicami i wstepną nastawą.

  • 5. Data: 2009-08-10 18:35:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
    > Użytkownik "pakarob" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Instalacja grawitacyjna czy pompowa ? Kocioł ma jakąkolwiek
    > automatykę (np. miarkownik) by zmniejszyć moc przy zakręceniu
    > grzejników ?

    no zapomniałem jeśli grawitacyjna to specjalne do grawitacji, danfos chyba
    takie coś robi, mają znacznie mniejsze opory niż zwykłe zawory grzejnikowe
    ale za to sa sporo droższe.

  • 6. Data: 2009-08-10 19:00:36
    Od: "pakarob" <p...@p...onet.pl>

    > zgaduje...
    >

    > grzejnikowe, zawory grzejnikowe :)
    >

    > serio:
    >

    > grzejnikowe termoregulacyjne z głowicami i wstepną nastawą.
    grawitacja, brak automatyki na piecu

  • 7. Data: 2009-08-11 06:14:31
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > grawitacja, brak automatyki na piecu

    Taka instalacja nie będzie dobrze współpracowała z zaworami termostatycznymi. W jej
    założeniu 100% ciepła wytwarzanego w kotle ma być oddane w grzejnikach. Jeśli
    dołożysz termostaty to w pewnym momencie grzejniki się zaczną odcinać, pozostałe
    dostaną jeszcze więcej energii, zaczną się coraz szybciej odcinać i szybko będzie
    dochodziło do wygotowania. Twój problem nierównej dystrybucji ciepła góra - dół na
    99% rozwiąże pompka wspomagająca obieg grawitacyjny (który jest słabszy na parterze a
    większy na piętrze). A jeśli chcesz grzać oszczędnie i komfortowo (zawory
    termostatyczne) to musisz do tego przygotować również kotłownię.