  • 1. Data: 2009-08-10 18:04:59
    Temat: rysy na stropie
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Witam, wczoraj byl zalewany strop z gruchy b20, podlany w 4 godz po
    zalaniu.Pojawily sie takie rysy, czy mam sie tym martwic?

    http://i44.photobucket.com/albums/f13/arecki1338/DSC
    F1968m.jpg
    http://i44.photobucket.com/albums/f13/arecki1338/DSC
    F1969m.jpg

  • 2. Data: 2009-08-10 18:19:29
    Temat: Re: rysy na stropie
    Od: "newsrider" <a...@b...w.podpisie>

    Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, wczoraj byl zalewany strop z gruchy b20, podlany w 4 godz po
    > zalaniu.Pojawily sie takie rysy, czy mam sie tym martwic?

> [...]

    Rysy skurczowe. Tak możesz się martwić z racji tego ze rysy się z
    pewnością powiększą. Dopuszczalna szerkość rozwarcia rys to 0.3 mm te
    rysy mają z pewnością ponad 0.5 mm.
    Przyczyny - niewłaściwe zbrojenie stropu: brak zbrojenia
    przeciwskurczowego lub/i niewłaściwa receptura betonu lub/i niewłaściwa
    pielągnacja betonu lub/i niewłaściwie zastosowane dodatki (lub ich
    brak).

  • 3. Data: 2009-08-10 18:38:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Witam, wczoraj byl zalewany strop z gruchy b20, podlany w 4 godz po
    > zalaniu.Pojawily sie takie rysy, czy mam sie tym martwic?

    Rysy skurczowe, widzialem takich wiele do tego sam jestem posiadaczem
    podobnych. Od lat nic sie nie dzieje, na tynkach brak jakich kolwiek rys.
    Moim zdaniem nie ma powodu do niepokoju.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-08-11 11:35:02
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, wczoraj byl zalewany strop z gruchy b20, podlany w 4 godz po
    > zalaniu.

    Ale ten strop to cały czas powinień być mokry, a nie tylko 4 godziny po
    wylaniu. Na zdjęciu wygląda na lekko przesuszony. Jedź chłopie na budowę i
    lej wodę.

    Damian

  • 5. Data: 2009-08-11 14:26:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    freewolny wrote:
> [...]
    >
    > Ale ten strop to cały czas powinień być mokry, a nie tylko 4 godziny
    > po wylaniu. Na zdjęciu wygląda na lekko przesuszony. Jedź chłopie na

    dokładnie to wygląd ana rysy z powodu złej pielęgnacji betonu.

    jak beton zwiążę (jakieś 3 tygodnie) oczyścić poszerzyć i zalać żywicą
    epoksydowa (z tego co wiem)

  • 6. Data: 2009-08-11 17:20:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > jak beton zwiążę (jakieś 3 tygodnie) oczyścić poszerzyć i zalać żywicą
    > epoksydowa (z tego co wiem)

    Ja slyszalem o mleczku cementowym.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-08-11 19:31:29
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "Arek" <a...@w...pl>

    > Witam, wczoraj byl zalewany strop z gruchy b20, podlany w 4 godz po
    > zalaniu.Pojawily sie takie rysy, czy mam sie tym martwic?

    W betonie było zbyt dużo wody.

    Max

  • 8. Data: 2009-08-11 19:33:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Max_P" <M...@x...pl> napisał w wiadomości

    > "Arek" <a...@w...pl>

    > W betonie było zbyt dużo wody.

    Chyba zbyt proste chociaz mozliwe. Posadzki miksokretowe maja minimalna
    ilosc wody a pekaja mimo prawidlowych wielkosci pol i dylatacji.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-08-11 19:35:53
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Ja slyszalem o mleczku cementowym.
    >
    > Pozdro.. TK

    Jedno i drugie pomoże jak umarłemu kadzidło. Jak są rysy to i tak d..a
    zbita. Trzeba lać wodę aby się nie powiekszyły i nie było ich więcej.

    --
    -----
    Pozdr

  • 10. Data: 2009-08-11 19:45:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Jedno i drugie pomoże jak umarłemu kadzidło. Jak są rysy to i tak d..a
    > zbita. Trzeba lać wodę aby się nie powiekszyły i nie było ich więcej.

    Na moj gust wbrew aptekarsko perfekcjonistycznym opiniom na tej grupie
    uwazam, ze te rysy maja i tak nic nie znaczacy wplyw na konstrukcje w
    przypadku domow jednorodzinnych i nie ma co sobie tym d.. zawracac.

    Pozdro.. TK