  • 11. Data: 2009-07-26 13:08:12
    Temat: Re: Zdje;cia Chin'skiego bloku który sie; przewróci?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:h4h8aq$mrp$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A może po prostu pracownikom, którzy budowali ten blok płacono paragonami
    > ? ;D

    Robili fuchę bo podniecili się zdjęciami Dyjora, nie dostali paragonów na
    czas, Kiki nie zdążył ich pogonić z budowy.
    Ja wiedziałem, że tak będzie!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2009-07-26 13:48:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Mówcie co chcecie... Ohydnie to wygląda... brrrr....

    Czemu ochydnie? Tu nie ma zadnej zlosliwosci. Kiki to charyzmatyczna
    osobowosc i ma swoje zaslugi na grupie. Jest tez przy okazji niedoscignionym
    liderem grupowych kultowych tekstow i jak znam zycie cos i w tym temacie
    mial by oryginalnego do powiedzenia.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-07-26 13:50:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:h4hkk3

    > Robili fuchę bo podniecili się zdjęciami Dyjora, nie dostali paragonów na
    > czas, Kiki nie zdążył ich pogonić z budowy.
    > Ja wiedziałem, że tak będzie!

    Szkoda ze nie doczekalismy zimy, nie dowiemy sie jak tam termowizja by
    wypadla. :-)

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-07-26 14:13:45
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:h4hkk3

    > Szkoda ze nie doczekalismy zimy, nie dowiemy sie jak tam termowizja by
    > wypadla. :-)

    Obawiam się, że w tych nowych pęknięciach mogą się tworzyć mostki cieplne.

  • 15. Data: 2009-07-26 16:11:15
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > na fotkach widac, ze fundament wraz z lawa ma w sumie max 2 m wysokosci. To
    > chyba ciut za malo jak na blok 12 pietr. No i najwyrazniej komus sie
    > wydawalo tylko, ze dotarl tymi palami do gruntu nosnego.

    Chyba Ty jak rowniez Przedpisca jestescie najblizej przyczyn zawalenia sie
    tego bloku.
    Na podstawie zdjec trudno jest okreslic przyczyne a wlasciwie powody
    katastrofy. Ja kombinuje jak nizej.
    Generalnie obciazam wina grunt, podloze gruntowe, ktore w Chinach zapewne
    zbudowane jest z lessow. Less to taki urodzajny lecz podstepnie niepewny jako
    podloze, grunt. Jak jest suchy mozna na nim stawiac wiezowce ale jak dostanie
    kapke wody natychmiast zamienia siee w bloto. Charakterystyczna cecha tego
    gruntu pylastego jest wysoka zawartosc CaCO3. I np w polskiej normie gruntowej
    obowiazuje "traktowanie" gruntu kwasem solnym, ktorym latwo obecnosc weglanu
    wapnia sie stwierdza.
    Na tych zdjeciach tego nie widac ale ja ogladalem ich znacznie wiecej.
    Okazuje sie, ze to osiedle jest zlokalizowane na brzegu nieopodal plynacej i
    uregulowanej rzeki. W takim rejonie nalezy przywiazywac szczegolna uwage na
    czym i w co sie te pale wbija gdyz rzeka jak to rzeka, meandruje. Przed
    tysiacami lat na pewno plynela sobie tam, gdzie teraz stawiaja bloki. I spoko
    mogla lokalnie odlozyc jakas lache piaszysta czy organiczna, ktorej z racji
    malej powierzchni trudno jest wierceniami geotechnicznymi trafic.
    Te bloki zapewne wykonane sa wg jednej technologii. I tamte domy stoja a ten
    sie polozyl. Napewne zaszla tu taka okolicznosc, ze czesc pali zostala wbita w
    grunt, ktory okazal sie nosny a czesc w grunt slaby. Po ukonczeniu bloku mogl
    zawiac nawet silniejszy wiatr i te pale posadowione w blocie, nadmiernie
    osiadly, blok sie przechylil i powoli sie polozyl. W tym czasie te pale, ktore
    na zdjeciach sa widoczne, ulegly zerwaniu. To sa jakies pale rurowe (mnie
    blizej nie znane) ze zbrojeniem wewnatrz rury oslonowej. I to zbrojenie uleglo
    zerwaniu, zbrojone rdzenie z tych rur sie powysuwaly i zostaly z gruncie.

    I trudno tu obwiniac technike, czy technologie, jaka ona by nie byla, zapewne
    sprawdzila sie w wielu przypadkach jako poprawna. Obwiniam tu jedynie
    gruntowcow, specow od geotechniki, ze nie wiedzieli i zapewne nie wiedza tego
    co ja Wam tu napisalem.
    Sam przezylem podobny przypadek (o czym pisalem) przy nadzorowaniu budowy
    fundamentow pod estakade drogowa przez Wisle w rejonie stopnia wodnego
    Kosciuszko.
    Tak, ze w poblizu rzek nalezy zachowac szczegolna ostroznosc odnosnie
    jednorodnosci gruntu, gdyz moga kryc sie w nim grozne niespodzianki.
    Pzdr,
    Tornad

  • 16. Data: 2009-07-26 20:48:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Zastanawia mnie tylko dlaczego na dwóch zdje;ciach widac' za tym lez.a;cym
    > blokiem inny - stoja;cy, natomiast na jednym tego bloku nie ma... O co
    > chodzi? Fotomontaz., czy co? A moz.e zda;z.yli w mie;dzyczasie ten drugi
    > juz. wywiez'c'? :-).

    Nie, to Ty zle patrzysz - tam gdzie nie ma tego budynku zdjecie jest robione
    od drugiej strony - od dachu tego lezacego, a wiec spod tego drugiego
    bydynku.

  • 17. Data: 2009-07-26 21:46:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Ghost pisze:

    > Nie, to Ty zle patrzysz - tam gdzie nie ma tego budynku zdjecie jest
    > robione od drugiej strony - od dachu tego lezacego, a wiec spod tego
    > drugiego bydynku.

    Tez to zauwazylem, ale dopiero jak napisalem i poszlo na grupe

    pozdr
    robercik-us

  • 18. Data: 2009-07-26 22:06:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tez to zauwazylem, ale dopiero jak napisalem i poszlo na grupe

    Mnie troche nieco dziwi fakt, ze ten blok nie rozsypal sie w czasie "lotu",
    tylko grzecznie polozyl sie na ziemie i przy tym dopiero pekajac. Ciekawe co
    zrobia z reszta osiedla, bo pewnie w podobnej sytuacji jest, tylko
    odroczonej.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-07-26 22:51:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Mnie troche nieco dziwi fakt, ze ten blok nie rozsypal sie w czasie
    > "lotu", tylko grzecznie polozyl sie na ziemie i przy tym dopiero pekajac.

    To świadczy niezbicie o wysokiej jakości prac murarskich. ;-)

    > zrobia z reszta osiedla, bo pewnie w podobnej sytuacji jest, tylko
    > odroczonej.

    Niewątpliwie spadną ceny metra kwadratowego. :-PPP

  • 20. Data: 2009-07-27 07:30:51
    Od: Mak Sym <m...@t...pl>

    Użytkownik JanuszK napisał:
> [...]
    > Z tego co widac' to pe;k?o zbrojenie s?upów z.elbetowych na których on
    > sta?, marna stal tam mieli. A blok tez. niczego sobie, jak policzy?em to

    Na tym zdjęciu tym zdjęciu pięknie widać jakie są "zbrojenia" pali:
    http://halbot.haluze.sk/images/2009-07/5060_20090627
    _20.jpg

    Cud, że zdążyli skończyć budynek zanim się zawalił :-)

    Mak Sym