  • 1. Data: 2009-07-25 05:27:39
    Temat: Odbiór stanu surowego
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Witam,

    Proszę o podpowiedź z waszej praktyki na co należy zwracać
    uwagę przy odbiorze stanu surowego.
    Interesuje mnie zarówno strona techniczna jak i formalna.
    Co należy wymagać od wykonawcy a co od KB.
    Chciałbym skorzystać z doświadczeń grupowiczów
    aby uniknąć najczęsciej popełnianych błędów.

    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam

    JM

  • 2. Data: 2009-07-25 05:51:08
    Temat: Re: Odbiór stanu surowego
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Zapomniałem dodać laki to budynek
    Otóż jest to projekt Muratora C101 "Stosowny"
    ale wykonywany w technologii dwuwarstwowej
    (pustak ceramiczny 25 + w przyszłośi 15 cm styropian)
    Pozostałe dane zgodnie z projektem.

    pozdrawiam

    JM

  • 3. Data: 2009-07-25 18:35:04
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Proszę o podpowiedź z waszej praktyki na co należy zwracać
    > uwagę przy odbiorze stanu surowego.
    > Interesuje mnie zarówno strona techniczna jak i formalna.

    Jeśli nie robiłes odbiorów cześciowych to chyba nie wiele zostało do
    odebrania.
    Najwazniejsze rzeczy zalał beton, zasypiał piach i chudziak...
    Pozostaje pomierzyć ściany, kąty, otwory okienne i drzwiowe, ogólną jakość
    prac (w sensie jak podocinane pustaki przy otworach, jak wmurowane itp
    itd.).

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-07-25 19:02:07
    Od: S <z...@w...pl>

    Kwinto pisze:
> [...]
    > Co należy wymagać od wykonawcy a co od KB.
    > Chciałbym skorzystać z doświadczeń grupowiczów
    > aby uniknąć najczęsciej popełnianych błędów.

    Właściwie niewiele już możesz zrobić. Dużo ważnych elementów jest już
    zakrytych, jakość części prac ocenia się po tym jak były wykonywane w
    trakcie ich wykonywania (bo różnice wyjdą np. za 5-10lat).

    1. Weź projekt i zmierz WSZYSTKIE wymiary w realu (zwłaszcza otwory).

    2. Sprawdź kąty proste (z tw. Pitagorasa) - zwłaszcza w łazienkach.

    3. Sprawdź kąty proste mierząc przekątne pokoi).

    4. Weź łatę 2,5m i sprawdź równość ścian (jak nierówności będą większe
    niż ok. 1cm to tynkarz każe sobie dopłacić - najlepiej weź tynkarza i
    poproś o wycenę takich ścian).

    5. Sprawdź równość stropów.

    6. Zmierz równość otworów mierząc na dole, w środku i na górze.

    7. itd. itp

  • 5. Data: 2009-07-25 19:59:55
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    S wrote:

    > 5. Sprawdź równość stropów.

    Równość i wypoziomowanie.
    Robiłem podłogówkę u ofiary, która miała 15 (piętnaście) cm różnicy na
    stropie parteru.
    Inny miał 7 i też narobiło się problemów.

    pozdrawiam Piotr

  • 6. Data: 2009-07-25 22:12:36
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Równość i wypoziomowanie.
    > Robiłem podłogówkę u ofiary, która miała 15 (piętnaście) cm różnicy na
    > stropie parteru.
    > Inny miał 7 i też narobiło się problemów.

    Nie bierze się ekipy, która nie posiada własnego niwelatora optycznego.
    I prosi się ją o okazanie go w stosownym momencie podczas pracy :)

    --
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-07-26 01:53:08
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message

    > Jeśli nie robiłes odbiorów cześciowych to chyba nie wiele zostało do
    > odebrania.

    Właśnie, już wszystkie fuszerki ukryte. Z zewnątrz mało widać.

  • 8. Data: 2009-07-26 01:54:51
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Nie bierze się ekipy, która nie posiada własnego niwelatora optycznego.
    > I prosi się ją o okazanie go w stosownym momencie podczas pracy :)

    Mnie za to już zakrzyczeli tutaj :-) Też uważam to za niezbędne.

  • 9. Data: 2009-07-26 18:53:03
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Mnie za to już zakrzyczeli tutaj :-) Też uważam to za niezbędne.

    Sznuerk i rurka z woda sa dobry, nie mogą się zepsuć al emamy XXI wiek...
    Ja mając firmę budowlaną chyba bym zaczął od kupna takiego sprzętu, jak bez
    tego mozna cokolwiek zrobić? Sam zastanawiam się czy nie wydać kilku stów na
    laser krzyżowy, przyda się i do sprawdzenia pomieszczeń w stanie surowym
    (otwory okienne itp), potem przy kładzeniu kafelek, czy nawet wierceniu pod
    obrazki. Z pewnościa przyadtna rzecz (miernik laserowy już zapodałem, żeby
    nie pajacowac z tasmą ;-)

    --
    Mariusz