  • 1. Data: 2009-07-24 20:21:07
    Temat: izolacja pozioma
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Witam,

    Czy kotoś z grupowiczów ma jakies doświadczenie ze środkami typu
    Hydrostop-Plast.
    Chcę użyć tego dodatku do zaprawy na ostatniej warstwie ściany fundamentowej
    z bloczków.
    Warstwa ta ma stanowić izolację przeciw wilgciowa poziomą.
    Nie chę tam dawać folii aby uzyskać ściane o większej sztywności.
    Ta ostatnia warstwa bloczków ma byc widoczna od wewnątrz garazu. (podłoga w
    garażu obnizona o 2 bloczki).

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2009-07-24 20:31:52
    Temat: Re: izolacja pozioma
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > Nie chę tam dawać folii aby uzyskać ściane o większej sztywności.
    > Ta ostatnia warstwa bloczków ma byc widoczna od wewnątrz garazu. (podłoga

    Myślę, że papa termozgrzewalna byłaby lepsza, a co do sztywności to wieniec
    byłby chyba skuteczniejszy.

    --
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-07-24 21:16:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "KS" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Warstwa ta ma stanowić izolację przeciw wilgciowa poziomą.
    > Nie chę tam dawać folii aby uzyskać ściane o większej sztywności.

    Jakiej znowu sztywnosci? Chcesz powiedziec, ze ta sciana wazaca sam nie wiem
    ile mogla by sie rozjechac na tej papie czy foli? Nie przesadzaj, od czasow
    wojny tak sie buduje i jakos nic sie nie rozjezdza. :-)

    > Ta ostatnia warstwa bloczków ma byc widoczna od wewnątrz garazu. (podłoga
    > w garażu obnizona o 2 bloczki).

    Daj sobie spokoj z tymi pomyslami, zrob normalna izolacje jak ksiazka pisze
    i nie kombinuj z zadnymi dodatkami zamiast tego. Za 10 lat okaze sie, ze
    masz ciagle wilgoc w domu a ten hydrostop nie dziala jak oczekiwales.
    Dobpier zacznie sie jazda. Bloczki w garazu wytynkujesz z reszga sciany i
    bedzie git. Do tego mozesz na te dwa bloczki przykleic pape termozgrzewalna
    laczac izolacje posadzki garazu z izolacja fundamentu i na pape polozyc
    normalnie tynk, nie odpadnie. Innym sposobem moze byc podwojna izolacja
    sciany tej z dwiema warstwami bloczka. Mozesz dac izolacje na poziomie
    posadzk w garazu pod bloczkiem z folii np. i wywinac ja od zewnetrznej
    strony sciany do wysokosci normalnej izolacji. Bez kombinowania wewnatrz
    garazu odizolujesz te warstwe dwu bloczkow od strony gruntu. Mozliwosci jest
    wiele, ale poprzestanie na dodatkach dozapraw ja bym nie poprzestal.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-07-24 21:28:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Warstwa ta ma stanowić izolację przeciw wilgciowa poziomą.
    > Nie chę tam dawać folii aby uzyskać ściane o większej sztywności.

    Dlaczego potrzebna Tobie więkasza jak standardowo sztywność?

    Kris

  • 5. Data: 2009-07-24 23:48:20
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    > Dlaczego potrzebna Tobie więkasza jak standardowo sztywność?
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Kris
    Nie większa tylko normalana. W projekcie jest ściana fundamentowa z bloczka
    bez dodatkowej izolacji.
    Ja chcę obnizyc poziom podłogi i tym samym odkryje jedna warstwę bloczka na
    której wg projektu jest folia którą zamierzam tez dać. Tyle że chce aby ten
    bloczek tez był suchy.
    Rozdzielenie ostatnich dwóch warstw ściany z bloczka folią na pewno
    niepotrzebnie obniza sztywnośc takiej sciany.

    POzdrawiam
    K.S.

  • 6. Data: 2009-07-25 07:08:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Rozdzielenie ostatnich dwóch warstw ściany z bloczka folią na pewno
    > niepotrzebnie obniza sztywnośc takiej sciany.

    Jeśli juz obniza sztywność to w stopniu nieznaczacym.
    Zamiast tej foli daj wszędzie podwójną papę na lepiku
    I nie przejmuj sie jakims obniżeniem sztywnośći
    Na dalszych etapach bedziesz miał więcej powaznych i realnych problemów do
    rozwiązania.

    Krzysiek.