  • 1. Data: 2009-07-24 09:24:58
    Temat: Geberit na wylewke
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Mam juz wylewke ( z dylatacja ).
    Mozna i jesli tak to jak zamontowac geberit + jego obudowe czyli montaz
    profili.
    Czy to mi sie wszystko nie rozleci jak podloga zacznie sie przemieszczac
    wzgledem scian?

    Moze jakies gumowe nogi geberitu i gumowe profile :)

  • 2. Data: 2009-07-24 11:15:15
    Temat: Re: Geberit na wylewke
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Marcin said the following on 24.07.2009 11:24:
> [...]
    > profili.
    > Czy to mi sie wszystko nie rozleci jak podloga zacznie sie przemieszczac

    Przeciez podloga nie bedzie Ci sie ruszac o centrymetr..
    Ja mam przykrecona do wylewki. Przeciez nie bede krecil do chudziaka. I
    jest ok. Przeciez i tak obudowywujesz geberita G-K.
    S.

  • 3. Data: 2009-07-24 14:59:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Sawicki wrote:

    > Przeciez podloga nie bedzie Ci sie ruszac o centrymetr..
    > Ja mam przykrecona do wylewki. Przeciez nie bede krecil do chudziaka.
    > I jest ok. Przeciez i tak obudowywujesz geberita G-K.

    najwyzej ci popekaja plytki... co za problem. :)

  • 4. Data: 2009-07-25 07:45:42
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > najwyzej ci popekaja plytki... co za problem. :)

    Nie demonizujcie.
    Co za róznica czy popeka pomiedzy sciana, a geberitem czy tez pomiedzy
    geberitem, a posadzka ?
    Przeciez i tak bedzie sie gdzies przesuwac. Przytwierdzi sie geberit do
    stropu to bedzie pekac pomiedzy geberitem, a wylewka. Przytwierdzi sie do
    wylewki to bedzie pekac przede wszystkim pomiedzy geberitem, a sciana.

    W prawidlowo wykonanym gebericie wszelkie polaczenia narozne czy to pomiedzy
    geberitem, a sciana czy tez pomiedzy geberitem, a posadzka powinny byc
    wypelnione silikonem. Jezeli zas chodzi o polaczenia rur z woda to tu nie ma
    zadnego problemu, poniewaz sa elastyczne, a rury odplywowe bez najmniejszych
    problemów moga sie przesuwac na zlaczach.
    Tak wiec nie piszcie takich bzdur, bo naprawde nie ma znaczenia czy geberit
    jest przymocowany do stropu czy tez do wylewki. Ruch posadzki jest bardzo
    maly, rzedu 1-3 mm, który kompensuje sie elastycznymi polaczeniami.
    Mam tak zrobiony geberit, zabudowe wanny oraz umywalki u siebie od ok. 10
    lat i nie ma z tym najmniejszych problemów.
    Powaznym bledem wykonawczym jest natomiast wypelnianie narozników zwykla
    fuga cementowa.

    Do autora watku.
    Mocuj normalnie do wylewki oraz do sciany. Kladz plytki, ale polaczenia
    plaszczyzn pomiedzy geberitem, a sciana oraz pomiedzy geberitem, a posadzka
    wypelnij silikonem. Ruch wylewki czy to poprzeczny czy tez pionowy na skutek
    osiadania jest tak maly, ze polaczenie elastyczne wykonane silikonem w
    zupelnosci sobie z tym poradzi. Jezeli nawet nie poradzi i sie kiedys odspoi
    to wystarczy ostrym nozem odkroic stary silikon i polozyc nowy. Robota
    raptem na 15 min.
    Podobnie tez mocuj wanne, obudowy umywalek. Takze narozniki scian wypelniaj
    silikonem, zwlaszcza jak beda robione z plyt gipsowo-kartonowych.

  • 5. Data: 2009-07-25 09:37:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
> [...]
    > geberit jest przymocowany do stropu czy tez do wylewki. Ruch posadzki
    > jest bardzo maly, rzedu 1-3 mm, który kompensuje sie elastycznymi

    bez komentarza.