  • 1. Data: 2009-07-24 06:58:37
    Temat: Kafelkowanie przed geberitem i wanna
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Mam lazienke i wc do wykonczenia, m.in geberit + zabudowa i wanna + zabudowa

    Czy sa jakies przeciwwskazania przed tym by najpierw wykafelkowac
    podloge a pozniej postawic i zabudowac geberit i tak samo z wanna?

    Oczywistym minusem jest to, ze wiecej plytek zostanie zuzytych

  • 2. Data: 2009-07-24 07:02:27
    Temat: Re: Kafelkowanie przed geberitem i wanna
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:
> [...]
    > podloge a pozniej postawic i zabudowac geberit i tak samo z wanna?
    >
    > Oczywistym minusem jest to, ze wiecej plytek zostanie zuzytych

    geberita sie wstawia przez wylewkami :)

  • 3. Data: 2009-07-24 07:38:44
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Marek Dyjor wrote:
> [...]
    Wylewki sa juz zrobione. Zostalo zamontowanie geberitu i jego
    obudowa(czy tez wanny w lazience), umywalki, itd. Kafelkowanie,
    zamontowanie oscieznicy i malowanie scian.

  • 4. Data: 2009-07-24 07:49:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:

    > Wylewki sa juz zrobione. Zostalo zamontowanie geberitu i jego
    > obudowa(czy tez wanny w lazience), umywalki, itd. Kafelkowanie,
    > zamontowanie oscieznicy i malowanie scian.

    no to jest problem bo geberit musi byc montowany do stabilnego podloza.

    wylewka jest deletowana od sciany i moze pracowac a geberit bedzie sie
    ruszal razem z nia.

  • 5. Data: 2009-07-24 09:08:05
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > no to jest problem bo geberit musi byc montowany do stabilnego podloza.
    >
    > wylewka jest deletowana od sciany i moze pracowac a geberit bedzie sie
    > ruszal razem z nia.
    Z tego co mi wiadomo to tam jest kolejnmo od dolu: strop tervita,
    steropian, cos w rodzaju gabko/foli(jak pod panele) na to wylewka.
    Gabko/fila jest zawinieta do gory po scianie, tak ze wylewka nie styka
    sie ze sciana tylko z ta babka a ona dopiero ze scian. O tej dylatacji
    piszesz?

  • 6. Data: 2009-07-24 19:10:15
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Marcin" <m...@o...pl> wrote in message

    > Z tego co mi wiadomo to tam jest kolejnmo od dolu: strop tervita,
    > steropian, cos w rodzaju gabko/foli(jak pod panele) na to wylewka.

    Rób jak ci pisze poprzednik. Wykuj dziury w posadzce i przytwierdz geberit
    do stropu

  • 7. Data: 2009-07-25 07:59:36
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Rób jak ci pisze poprzednik. Wykuj dziury w posadzce i przytwierdz geberit
    > do stropu

    Co jemu to da poza "robotą Kikiego", czyli bezmyślnym rozwalaniem tego co
    zostało już zrobione ? :)
    Przecież jak zrobi tak jak chcesz to i tak wtedy pozostaje ruchoma dylatacja
    pomiędzy geberitem, a posadzką i to jeszcze ta najgorsza, bo tu będą
    działały siły ścinające na fugę, a nie rozciągające i zgniatające, które są
    lepiej przenoszone przez fugi silikonowe.
    Nie przesadzajcie z tymi dylatacjami, bo ruch posadzki jest bardzo mały, co
    najwyżej 3mm.
    Należy tylko jako fugi pomiędzy geberitem, a ścianą oraz pomiędzy geberitem
    i posadzką użyć silikonu.
    Stosowanie zwykłej fugi cementowej w tych miejscach to poważny błąd
    wykonawczy.