  • 1. Data: 2009-07-23 17:52:27
    Temat: jak działa wanna z hydromasażem???
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    witam
    Mam naprawić wannę z hydromasażem. Patent wygląda tak, że ma dysze na ściankach
    wkoło. Właścicielka
    zarzeka się, że wanna ciągnęła i jednocześnie pchała wodę tymi samymi dyszami. Jest
    coś co mogłoby
    potwierdzać tę teorię: z tyłu wkoło idą dwa węże, które w okolicach dysz są sklejone.
    No ale tylko z jednego z tych węży wychodzi rura, która wchodzi do pompy. I nie jest
    to żadna
    dwukierunkowa "rura w rurze" - normalna pojedyncza rura i kołnierz na pompie.
    Druga rura podłączona do pompy kierunek się natomiast wprost to odpływu. Po
    rozebraniu pompy
    stwierdziłem, że nie ma tam żadnych cudów i pompuje zapewne z tej drugiej rury do tej
    pierwszej.
    Sugeruje to, że aby działał hydromasaż należy zdjąć korek a woda wprost z odpływu
    będzie zasysana do
    pompy. W syfonie zapewne powinien być zawór zwrotny zasysany przez pompę tak, żeby
    nie ciągła
    powietrza. Tego sprawdzić nie mogę, bo właścicielka wymieniła kilka lat temu syfon na
    nieoryginalny
    po którym to zabiegu wanna przestała ponoć masować. Właścielka twierdzi też, że
    absolutnie pompa
    nie brała wody z odpływu - korek był zawsze zamknięty. Ech.. czuję teraz, że zostałem
    zrobiony w
    bambuko (tak to jest jak się słucha baby w technicznych sprawach) i jak kretyn
    odrywałem godzinami
    tę wannę od ściany i walczyłem z odkręceniem i poznaniem budowy pompy.
    A może się mylę? Czy ktoś wie jak inaczej to może działać?