  • 1. Data: 2009-07-23 05:45:04
    Temat: Antena na kominie - jak puscic kable
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Pytanie do osob, ktore zamocowaly antene satelitarna na kominie: jak
    pusciliscie do niej kable? Patrzylem ze u mnie blacha dobrze dolega do
    komina wiec nie przepcham tam przewodow. Moze wykuc dziure po
    zewnetrznej stronie komina kolo tej blachy czy moze puscic w srodku
    kanalem wentylacyjnym?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-07-23 06:04:34
    Temat: Re: Antena na kominie - jak puscic kable
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Piotr" <p...@n...tlen.pl> wrote in message
> [...]
    > komina wiec nie przepcham tam przewodow. Moze wykuc dziure po zewnetrznej
    > stronie komina kolo tej blachy czy moze puscic w srodku kanalem

    jak zrobisz dziure to po pierwszym deszczu napiszesz posta, ze komin
    przecieka co robić :) ja bym puścił kanałem wentylacyjnym ...

    @

  • 3. Data: 2009-07-23 07:16:46
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 23-07-2009 o 07:45:04 Piotr <p...@n...tlen.pl> napisał(a):

    > czy moze puscic w srodku kanalem wentylacyjnym

    według kominiarzy żadne kable nie powinny znajdować się w kominach. Jeśli
    mieszkasz w domku, to nikt Cię nie skontroluje (chyba) jeśli mieszkasz w
    domu wielorodzinnym, to powinny być kontrole kominiarskie, które mogą
    kazać usunąć kable

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 4. Data: 2009-07-23 08:22:14
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Jeśli chcesz być w zgodzie z przepisami to najlepiej zrób wspornik metalowy
    na okapie dachu nad Twoim oknem i tak poprowadź kabel. Umieszczanie kabla w
    przewodach kominowych jest niedopuszczalne.
    pzdr
    Adam

  • 5. Data: 2009-07-23 09:57:57
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Adam pisze:
    > Jeśli chcesz być w zgodzie z przepisami to najlepiej zrób wspornik metalowy
    > na okapie dachu nad Twoim oknem i tak poprowadź kabel. Umieszczanie kabla w
    > przewodach kominowych jest niedopuszczalne.

    Wiem.. ale kiedyś sie zastanawiałem, co może sie stać. Nic szczegolnego
    nie przychodziło mi do głowy.......

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2009-07-23 10:06:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    MichałG pisze:

    > Wiem.. ale kiedyś sie zastanawiałem, co może sie stać. Nic szczegolnego
    > nie przychodziło mi do głowy.......
    W razie trafienia bezpośredniego piorunem - eksplozja komina z powodu
    odparowania przewodu wewnątrz niego, i wybuchu kurzu/pyłu/sadzy. Wiem że
    to naciągane i mało prawdopodobne, ale widziałem już po uderzeniu
    pioruna wielką głęboką bruzdę na ścianie, tam gdzie był kiedyś
    piorunochron ;) Gdyby to samo się stało w zamkniętej przestrzeni komina
    - mogło by być marnie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-07-23 12:36:20
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    > Wiem.. ale kiedyś sie zastanawiałem, co może sie stać. Nic szczegolnego
    > nie przychodziło mi do głowy.......
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał

    Wystarczy że kominiarz stwierdzi w czasie przeglądu komina że funkcjonuje on
    niezgodnie z przepisami (przekrój powinien mieć conajmniej 14x14 cm bez
    obcych rzeczy) i wyda negatywną opinię. Wtedy uważa się taki przewód
    kominowy za niesprawny i jeśli wentyluje pomieszczenie z gazem to należy
    piec gazowy odłączyć. A jeśli jest to przewód kominowy spalinowy to chyba
    oczywiste co mogą spaliny zrobić takiemu przewodowi. Reasumując: przepisy
    nie zastanawiają się na jakimiś szczególnymi przypadkami bo muszą być proste
    i konsekwentne. A w przypadku nieszczęścia (np zatrucia gazem) autor takiego
    pomysłu może odpowiadać za bezprawne zmiany funkcjonalne w kominie.

    Adam

  • 8. Data: 2009-07-23 12:50:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Adam" <k...@o...pl> writes:

> [...]
    > oczywiste co mogą spaliny zrobić takiemu przewodowi. Reasumując: przepisy

    A jesli to jest przewod wentylacyjny z pomieszczenia w ktorym nie ma
    gazu?

    MJ

  • 9. Data: 2009-07-23 12:51:21
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Ja mam poprowadzone kanałem wentylacyjnym. Kable są w peszlu aby
    ochronić je od uszkodzeń mechanicznych.

    Oczywiście, bardzo odradzałbym używanie w tym celu kanału kominowego
    tzn. odprowadzającego spaliny z kotła lub kominka. Natomiast kanały
    wentylacyjne kominiarz sprawdza za pomocą "wiatraczka" mierzącego ciąg w
    kanale. Kable ograniczają ten ciąg w stopniu minimalnym, więc nie powinno
    być problemu.

    Jarek

  • 10. Data: 2009-07-23 13:53:32
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komina wiec nie przepcham tam przewodow. Moze wykuc dziure po zewnetrznej
    > stronie komina kolo tej blachy czy moze puscic w srodku kanalem

    W czasie obmurowywania komina klinkierem umieściłem pod cegłą rurki
    instalacyjne i mam teraz 3 przepusty z poddasza na dach.W jednym zmieściłem
    dwa kable antenowe.

    Pozdrawiam,
    Druid29