  • 1. Data: 2009-07-24 09:44:52
    Temat: Re: Z czego wybudowa szklarnie
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "news.neostrada.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h4buft$6f7$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > sa nie ma jakiegos fajnego materialu przepuszczjacego promienie swietlne
    > taniego ktory mozna by wlozyc w metalowe ramy konstrukcji ?
    Najtaniej to okna z demontażu ;-)
    A "fabryczne" szklarenki to ostatnio z poliwęglanu komorowego widziałem.

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2009-07-24 09:47:33
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "news.neostrada.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Panowie budowlancy podpowiedzcie mi z czego tanio
    > i fajnie zrobic mozna szklarnie przydomowa mala
    >
    > Myslalem o metalowej konstrukcji i plytach z wlokna szklanego ale to
    > drogie sa nie ma jakiegos fajnego materialu przepuszczjacego promienie
    > swietlne taniego ktory mozna by wlozyc w metalowe ramy konstrukcji ?

    Hmm, coś kiedyś słyszałem o takim materiale ..... jak się on nazywał..... a
    już wiem szkło :).

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-07-24 09:48:48
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    news.neostrada.pl pisze:
> [...]
    > sa nie ma jakiegos fajnego materialu przepuszczjacego promienie swietlne
    > taniego ktory mozna by wlozyc w metalowe ramy konstrukcji ?

    Ja proponuje mimo wszystko folie oparta o stelaz z plastikowych rurek,
    tak jak tutaj:

    http://www.laspilitas.com/garden/howto/greenhouse.ht
    ml

    Ja akurat mam oparty na metalowym stelazu z wojskowego namiotu, ale
    zamierzam za rok przedluzyc folie o kilka przesel wykonanych z plastiku.

    Wytrymale jest, wczorajsza wichure (dolnoslaskie, okolice Legnicy)
    wytrzymalo.

  • 4. Data: 2009-07-25 08:12:18
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości

    > Ja proponuje mimo wszystko folie oparta o stelaz z plastikowych rurek, tak
    > jak tutaj:
    >
    > http://www.laspilitas.com/garden/howto/greenhouse.ht
    ml

    Całkiem zmyślnie, ale nie podobają mi się połączenia drutowe. Można to
    przecież wykonać normalnymi łączkami plastikowymi do tych rur.
    I tu jeszcze taka moja mała uwaga. Zamiast kleić takie łączki chcąc mieć
    konstrukcję demontowalną, można po prostu przewiercić te złączki wraz z
    końcówkami rur i przewlec zawleczkami zrobionymi z kawałków drutu.