  • 1. Data: 2009-07-23 21:30:49
    Temat: Poziom wód gruntowych - gdzie ???
    Od: "Darek" <l...@o...pl>

    Witam !

    Do której instytyucji udać się aby zasiegnąć informacji na temat poziomu
    wód gruntowych na nabytej działce ??
    Ważne , od tego zależy być albo nie być podpiwniczenia :|.

    Z góry dziękuję !
    Pozdrawiam !
    Darek

  • 2. Data: 2009-07-24 15:29:46
    Temat: Re: Poziom wód gruntowych - gdzie ???
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Darek" <l...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam !
    >
    > Do której instytyucji udaae sie aby zasiegn?ae informacji na temat poziomu
    > wód gruntowych na nabytej dzia?ce ??
    > Wa?ne , od tego zale?y byae albo nie byae podpiwniczenia :|.

    Najpewniej do sasiada.

  • 3. Data: 2009-07-24 15:57:22
    Od: mal <m...@g...com>

    On 23 Lip, 23:30, "Darek" <l...@o...pl> wrote:

    >    Do której instytyucji udać się aby zasiegnąć informacji na temat poziomu
    > wód gruntowych na nabytej działce ??

    Są 3 sposoby:
    1) wykonanie badań geologicznych na działce (będą potrzebne do
    pozwolenia
    na budowę, bez względu na to czy robisz piwnicę czy nie)
    2) jeśli nie potrzebujesz pozwolenia na budowę bo np. chcesz mały
    domek
    letniskowy, to udajesz się do starostwa, do wydz.środowiska i
    rolnictwa,
    gdzie rozmawiasz z geologiem
    3) w promieniu około 100-200 m sprawdzasz wszystkie studnie kopane
    (mierzysz
    poziom wody) i robisz 'wywiad środowiskowy'

    pzdr

    mal

  • 4. Data: 2009-07-24 17:05:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    mal pisze:

    > Są 3 sposoby:
    > 1) wykonanie badań geologicznych na działce (będą potrzebne do
    > pozwolenia
    > na budowę, bez względu na to czy robisz piwnicę czy nie)

    Chyba nie wszystkie gminy wymagają... chyba, że się ostatnio coś
    zmieniło...?

    U mnie badania geologiczne gruntu to była tylko i wyłącznie moja sprawa
    - zrobiłem, nie były powalająco drogie, a przynajmniej wiem na czym
    stoję, a raczej stanie mój dom :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-07-24 17:25:43
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
> [...]

    >1) wykonanie badań geologicznych na działce (będą potrzebne do
    >pozwolenia na budowę, bez względu na to czy robisz piwnicę czy nie)

    Nie będą potrzebne(przynajmniej u nas nikt tego nie wymaga) co nie znaczy że
    nie warto robić.

    Kris

  • 6. Data: 2009-07-24 18:14:31
    Od: mal <m...@g...com>

    On 24 Lip, 19:05, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba nie wszystkie gminy wymagają... chyba, że się ostatnio coś
    > zmieniło...?

    Generalnie powinno się robić wszędzie i nic się nie zmieniło od 1994
    r., ale gmina w decyzji o warunkach zabudowy wszystko pisze, czy
    trzeba czy nie.
    Zawsze trzeba w parkach narodowych i krajobrazowych, ale także na
    terenach zagrożonych osuwiskami, terasach rzecznych, terenach o
    wysokim poziomie wód gruntowych itd. Wszędzie gdzie jest jakaś
    'niepewność' co do warunków geologicznych/hydrogeologicznych.

    > U mnie badania geologiczne gruntu to była tylko i wyłącznie moja sprawa
    > - zrobiłem, nie były powalająco drogie, a przynajmniej wiem na czym
    > stoję, a raczej stanie mój dom :-)

    I słusznie. Tak powinni robić wszyscy. Wtedy na tym forum nie byłoby
    wątków dot. odwodnienia, drenażu i zaopatrzenia w wodę :-)

    zwrotnie pozdrawiam

    mal

  • 7. Data: 2009-07-29 16:46:36
    Od: Józef Małczyński <a...@g...com>

    On 24 Lip, 20:14, mal <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > I słusznie. Tak powinni robić wszyscy. Wtedy na tym forum nie byłoby
    > wątków dot. odwodnienia, drenażu i zaopatrzenia w wodę :-)

    Projektant domu, także ten, który przystosowuje projekt typowy do
    warunków miejscowych, powinien, ma obowiązek dokonać sprawdzenia
    warunków gruntowych, w tym wody. Zatem, jeśli masz zamiar się budować,
    to w miejscu posadowienia przyszłego budynku zleć dokonanie np 2-3
    odwiertów i otrzymasz protokół z czynności. I tak komuś trzeba
    zapłacić za to, a tak upraszczasz sobie sprawę. Możesz też sam wziąć
    kilof i łopatę i kop. Tyle, że nie stwierdzisz rodzaju i zagęszczenia
    warstw gruntu. A naprawdę warto. Pozdro