  • 1. Data: 2015-01-26 11:21:18
    Temat: Zly rozstaw krokwi pod okna dachowe
    Od: d...@g...com

    Hej, taka sytuacja, chciałem zamontować potrójne okno dachowe, przy zamawianiu okien
    dachowych przedstawiciel okien powiedział, że skontaktuje się z firmą budowlaną, bo
    musi mieć dokładne wymiary, generalnie wszystko się musi zgadzać, aby rynienki
    pasowały itd... Firma budowlana przygotowała odpowiednie rozstawy krokwi, przychodzą
    okna dachowe, przyjeżdżam na budowę i patrze, a tu miejsce przygotowane pod okna
    dachowe jest w złym miejscu - przesunięte o jakieś 80cm (o jedna krokiew).
    Po przesunięciu okien w poprawne (jak na projekcie) miejsce spowodowało, że jedno
    okno skrajne okno będzie miało za wąski rozstaw krokiew (prawie na styk).
    Kierownik budowy problemu nie widzi, bo drewno też jest izolatorem, pyzatym można
    napchać wełny. Firma budowlana twierdzi, że można nadciąć krokiew i wzmocnić ją z
    drugiej strony, doczepiając kawałek krokwi. Generalnie zauważyłem, że "problemu nie
    ma". Skończyło się na tym, że okna zamontowane, kasa zapłacona.
    Jak już przedstawiciel handlowy przyjechał (wcześniej nie miał czasu), to powiedział
    mi że okno jest zamontowane źle, bo szpary miedzy oknem dachowym a deskami
    prostopadłymi do krokwi są za małe (ekipa nie używała dystansu dołączonego do okien)
    i nie będzie można docieplić okna.
    Także skończyło się na dwóch problemach - rozstaw krokwi pod skrajne okno i za małe
    szpary u góry i na dole okna.
    Pyt. co byście zrobili w takiej sytuacji ?
    To nie pierwsza sytuacja, gdzie firma wykonująca leci na skróty kosztem inwestora.

  • 2. Data: 2015-01-26 12:06:32
    Temat: Re: Zly rozstaw krokwi pod okna dachowe
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Po przesunięciu okien w poprawne (jak na projekcie) miejsce spowodowało,
    > że jedno okno skrajne okno będzie miało za wąski rozstaw krokiew (prawie
    > na styk).

    To dobrze powinno być 1-2 cm.

    > Kierownik budowy problemu nie widzi, bo drewno też jest izolatorem,
    > pyzatym można napchać wełny. Firma budowlana twierdzi, że można nadciąć
    > krokiew i wzmocnić ją z drugiej strony,
    > doczepiając kawałek krokwi.

    Tak się robi. Jak inaczej wpasować okno przy remoncie do już istniejącej
    więźby?

    > Generalnie zauważyłem, że "problemu nie ma".

    Bo nie ma.

> [...]
    > dystansu dołączonego do okien) i nie będzie można docieplić okna.
    > Także skończyło się na dwóch problemach - rozstaw krokwi pod skrajne okno

    Napisz konkretnie co to znaczy "za małe"? Jak jest mniej niż 1 cm i ciężko
    wepchnąć wełnę to wstrzyknij piankę i będzie nawet lepiej izolowane, a nie
    wyjdzie wiele drożej bo tej pianki tam wejdzie tyle co kot napłakał.

    > Pyt. co byście zrobili w takiej sytuacji ?

    Nie wiemy co to jest "taka sytuacja" bo nie napisałeś najważniejszego jaka
    jest ta szpara.

    > To nie pierwsza sytuacja, gdzie firma wykonująca leci na skróty kosztem
    > inwestora.

    Tego jeszcze nie wiemy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-01-26 12:09:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 11:21, d...@g...com pisze:
> [...]
    > Pyt. co byście zrobili w takiej sytuacji ?
    > To nie pierwsza sytuacja, gdzie firma wykonująca leci na skróty kosztem inwestora.

    Gdzie był inwestor (albo jego nadzór), gdy kładli krokwie? Nie
    wiedziałeś, że planujesz okna?

    Te poziome przekładki (przewiązki?) to nie problem - niech ekipa
    przyjdzie i je przesunie w odpowiednie miejsce. Na swój koszt, skoro za
    pierwszym razem zrobiła źle.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-01-27 02:23:08
    Od: d...@g...com

    On Monday, 26 January 2015 12:07:19 UTC+1, Ergie wrote:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To dobrze powinno być 1-2 cm.

    > Tak się robi. Jak inaczej wpasować okno przy remoncie do już istniejącej
    > więźby?

    To nie remont tylko budowa nowego domu.

    > Bo nie ma.

    No właśnie przedstawiciel handlowy mówi, że jest, bo się nie dociepli.

    > Napisz konkretnie co to znaczy "za małe"? Jak jest mniej niż 1 cm i ciężko
    > wepchnąć wełnę to wstrzyknij piankę i będzie nawet lepiej izolowane, a nie
    > wyjdzie wiele drożej bo tej pianki tam wejdzie tyle co kot napłakał.

    Szpara jest na około 0,5 cm

    Sytuacja jest dziwna, przedstawiciel mówi co innego niż, firma

    > Nie wiemy co to jest "taka sytuacja" bo nie napisałeś najważniejszego jaka
> [...]

    Gdy kładli krokwie inwestor miał wolne i nie zajmował się budową, nadzór nie lata z
    miarką i nie mierzy każdego elementu, zresztą jak przyjechałem potem na budowę to sam
    przechodziłem wiele razy koło gołych krokwi i nie przyszło mi do głowy, aby mierzyć
    odstępy.

  • 5. Data: 2015-01-27 09:45:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To nie remont tylko budowa nowego domu.

    Przy budowie też tak się robi. Po prostu przy remoncie jest to bardziej
    oczywiste, dlatego podałem przykład remontu.

    Tu masz obrazek - Twój przypadek to ten czwarty:

    http://obudowaniu.pl/images/stories/new/284krokwie.j
    pg

    > No właśnie przedstawiciel handlowy mówi, że jest, bo się nie dociepli.

    Przedstawiciel handlowy jest od tego by sprzedawać, a nie by się znać :-)
    Masz kierownika? To go zapytaj.

    > Szpara jest na około 0,5 cm

    No to bez problemu wstrzyknie się tam piankę, pianki wejdzie na tyle mało że
    nie zbankrutujesz (Ty albo wykonawca) i będzie cieplej niż gdyby tam była
    wełna.

    > Sytuacja jest dziwna, przedstawiciel mówi co innego niż, firma

    Rzekłbym że to jest normalne. Przedstawiciel to pewnie jakiś humanista po
    szkoleniu - nauczyli go szpara ma mieć XX cm to i powtarza nie wiedząc
    dlaczego i po co.

    > Gdy kładli krokwie inwestor miał wolne i nie zajmował się budową, nadzór
    > nie lata z miarką i nie mierzy każdego elementu

    ??? Każdego nie, ale akurat rozstaw krokwi i kąt nachylenia dachu powinien.

    > , zresztą jak przyjechałem potem na budowę to sam przechodziłem wiele razy
    > koło gołych krokwi i nie przyszło mi do głowy, aby mierzyć odstępy.

    Tobie nie musi przychodzić do głowy od tego jest kierownik, ale jak pisałem
    to nie jest _żaden_ problem, więc się nie przejmuj.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-01-28 00:58:11
    Od: d...@g...com

    On Tuesday, 27 January 2015 09:46:22 UTC+1, Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Tobie nie musi przychodzić do głowy od tego jest kierownik, ale jak pisałem
    > to nie jest _żaden_ problem, więc się nie przejmuj.

    OK, dzieki za odpowiedzi :)