  • 11. Data: 2015-11-14 20:54:10
    Temat: Re: Zmiękczacz wody albo i nie.
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-14 o 19:32, Kris pisze:
> [...]
    wymienia,

    dosypuje?

    > Szczęściarz jestem. Od 8 lat ten sam czajnik, wcześniej na gazie od chyba 2 lat

    na indukcji- min 2 razy dziennie gotowana woda na kawę. Zero kamienia.

    Dobrą wodę mamy. Często prosto z kranu piję. No i cena niezła- 1,87zł
    netto/m3

    Nie wszyscy mogą mieć wodę z wodociągu, bo np:nie ma warunków albo są
    due koszty podłączenia i dlatego musiałem kopać studnię, cena taka sama
    a mam swoją wodę, jedyna wada to że wysoko zmineralizowana, prawie 0,5g
    kamienia na litr wody, ale już 5 lat ją piję i idzie przeżyć :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 12. Data: 2015-11-14 21:12:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 1. Czy ten model pieca ma jakąś wadę konstrukcyjną? Ktoś coś słyszał?
    > Piec to Beretta Quadro.
    ja mam termeta, taka sama usterka zaraz po uruchomieniu. Są piece z
    zupełnie innym wymiennikiem, inna konstrukcja - taki piec sobie kup.

    > 2. Czy to waszym zdaniem jest kwestia twardej wody?
    nie. Kamień mógłby przyczynić się do takiego uszkodzenia... ale raczej
    wcześniej zauważyłbyś inne objawy. od środka, wszystko musiałoby być
    idealnie zakamienione, i to tak mocno żeby kamień nie przepuszczał
    wilgoci. (coś na wzór tego co się dzieje w pralkach, gdy kamień
    "uszczelni" się płynem do płukania. Tyle że do tego potrzeba wielu lat!)
    Twój palnik musiałby "rozlutować" nagrzewnice, która powinna oddawać
    ciepło do wody. więc wyobraź sobie ile tam musiałbyś mieć kamienia, żeby
    to ciepło nie było oddawane do wody. żeby nagrzewnica miała ponad 200
    stopni, a woda nie może mieć więcej niż 100! (dowiedziałbyś się o tym
    fakcie) Tym bardziej zimą, gdy masz obieg kaloryferowy, taka sytuacja
    jest prawie niemożliwa do zaistnienia.
    Wymień piec i tyle.
    ToMasz

  • 13. Data: 2015-11-14 22:05:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 21:12:49 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > a woda nie może mieć więcej niż 100!

    a to ciekawa teoria, taka nowatorska nieco.

    b.

  • 14. Data: 2015-11-14 23:17:49
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Nov 2015 10:19:13 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Za 20 lat na osteoporozę się przebadaj. Jak działa to cudo? Cos się w nim wymienia,
    dosypuje?

    Wsypuje tylko sól taka co w Vismanie kupuje koszt ok 30-35 zl na ok pół
    roku może dłużej. Reszta robi się sama.
    --
    .:Artur:.

  • 15. Data: 2015-11-14 23:20:19
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Nov 2015 13:05:08 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > a to ciekawa teoria, taka nowatorska nieco.

    Nie tak do końca
    Pow. 100 sto. to juz nie woda tylko para. Chyba ze inne cisnienie itd..
    --
    .:artur:.

  • 16. Data: 2015-11-14 23:31:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podmieniasz wapń na sód. Taka woda nie nadaje się do picia.

  • 17. Data: 2015-11-15 07:54:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 23:20:01 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:

    > Nie tak do końca
    > Pow. 100 sto. to juz nie woda tylko para. Chyba ze inne cisnienie itd..

    No własnie - inne cisnienie. Układy otwarte to piece węglowe. W kazdym innym jest
    wieksze, zatem woda moze miec wiecej niz 100st.

    A ja w tym roku usmazyłem wodą dwa czujnki temperatur ds18b20 które to bez problemu
    mierzą 125st - czyli jednak woda moze miec wiecej niz 100 :-)

    b.