  • 1. Data: 2015-11-13 10:56:35
    Temat: rodzaje plyt do bud. i wyk.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Ktora plyta z tych drewnopochodnych jest najbardziej sztywna - OSB czy
    jakas inna?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2015-11-13 11:25:42
    Temat: Re: rodzaje plyt do bud. i wyk.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-13 o 10:56, Maciek pisze:

    > Czolem,
    >
    > Ktora plyta z tych drewnopochodnych jest najbardziej sztywna - OSB czy
    > jakas inna?

    MFP. OSB jednak lepiej "trzyma" gwoździe. Na podłogi poleca się OSB.
    Wszędzie indziej lepsza jest MFP.

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-11-15 15:06:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-13 o 10:56, Maciek pisze:
    > Czolem,
    >
    > Ktora plyta z tych drewnopochodnych jest najbardziej sztywna - OSB czy
    > jakas inna?

    Sklejka.

    Do czego potrzebujesz?

  • 4. Data: 2015-11-15 19:08:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 15:06:09 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Sklejka.
    >
    > Do czego potrzebujesz?

    Na blat do warsztatu. Ale nie do zadnych ciezkich prac - ot, zwykly stol do
    majsterkowania w garazu.
    Myslalem o sklejce, tylko nie wiem, czy mimo polakierownaia jej nie
    pokreci.
    OSB musialbym czyms pokryc, bo jest malo przyjemne w kontaktach.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2015-11-15 19:28:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Radzi wujek dobra rada. Blat musi być ciężki. Zrób z trzech warstw surowej płyty
    pazdzierzowej albo płyty OSB. Kleisz skrecasz i masz blat. Na wierzch cienka płyta
    pilsniowa. Centymetrowa twarda guma tez się sprawdza. Można i milimetrowa blachę.
    Druga rada. Popatrz na typowe ciężkie stoły stolarskie. W środku maja wybranie na
    narzędzia. To bardzo praktyczne rozwiązanie.

  • 6. Data: 2015-11-15 20:21:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-15 o 19:08, Maciek pisze:

> [...]
    > pokreci.
    > OSB musialbym czyms pokryc, bo jest malo przyjemne w kontaktach.

    Nie pokręci, ani sklejki, ani OSB.
    Wypaczeniu ulegają tylko deski z drewna.
    OSB ma tę wadę, że można się nadziać na drzazgę, dlatego dobrze jest
    położyć coś na wierzch oraz na ranty.
    Sklejka natomiast jest droga.
    Poza tym są też sklejki wodoodporne, nasączane żywicą i stosunkowo
    twarde, oraz sklejki pokrywane laminatami.

    Jest jeszcze kwestia do czego potrzebujesz ten stół?
    Jeżeli chcesz na nim używać młotka to blat musi być ciężki tak jak to
    pisał Kogutek. Jeżeli ma być do innych, lżejszych prac to w zupełności
    wystarczy sklejka o grubości 10mm.

  • 7. Data: 2015-11-15 21:26:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 20:21:34 +0100, Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli chcesz na nim używać młotka to blat musi być ciężki tak jak to
    > pisał Kogutek. Jeżeli ma być do innych, lżejszych prac to w zupełności

    Mlotek na pewno czsem bedzie tam uzywany.
    Myslalem o polaczeniu 2 warstw sklejki 9 mm. Byloby 18 mm grubosci, koszt
    arkusza 125x250 cm to jakies 120 zl (jeden mi starczy). OSB w tym samym
    rozmiarze to jakies 80 zl plus oklejanie, ale od 40 zl nie umre. Pytanie
    tylko, czy 18 mm sklejki bedzie dosc mocne.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2015-11-15 21:56:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uważam ze 2 centymetry to za malo. W praniu się okaże czy wystarczy. Najwyżej
    dolozysz następne warstwy i przytniesz nogi albo podest zrobisz. Sklejka według mnie
    się nie nadaje bo sprezynuje. Płyta pazdzierzowa i podobne tłumią drgania. Jak to
    stacjonarne ma być to nogi drewniane a nie spawane z kształtowników. Trudniej dobrze
    zrobić ale komfort pracy zdecydowanie lepszy.

  • 9. Data: 2015-11-16 13:26:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-15 o 21:26, Maciek pisze:

> [...]
    > rozmiarze to jakies 80 zl plus oklejanie, ale od 40 zl nie umre. Pytanie
    > tylko, czy 18 mm sklejki bedzie dosc mocne.

    Ja zrobiłem stół ze sklejki 10mm o rozmiarach 0,9 x 2,5m i jeżeli chodzi
    o wytrzymałość to można po tym stole skakać, a jeżeli chodzi o młotek to
    taka płyta odbija (sprężynuje). Aby tłuc młotkiem to najlepiej jest
    położyć kawałek grubej, miękkiej gumy, a na tą gumę kawałek stalowej płyty.

  • 10. Data: 2015-11-16 13:40:57
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 13 listopada 2015 10:53:23 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Czolem,
    >
    > Ktora plyta z tych drewnopochodnych jest najbardziej sztywna - OSB czy
    > jakas inna?

    Czytalem (nie pamietam gdzie) dyskusje co na blat stolu warsztatowego. Ludzie
    sugerowali sklejke szalunkowa.

    bajcik