  • 1. Data: 2015-11-13 15:59:44
    Temat: Zmiękczacz wody albo i nie.
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witajcie,

    rok temu (po 1,5 roku mieszkania) zaczął się wyciek z pieca gazowego -
    wzrastało samoczynnie ciśnienie w instalacji, diagnoza - dziurawy
    wymiennik. Fachowiec stwierdził, że to kwestia tego, że budowlańcy nie
    wyczyścili kaloryferów przed montażem i coś tam się dostało. Sam to
    potem zrobiłem, zamontował nowy wymiennik (1200zł) i było ok. Twierdził,
    że to raczej nie od wody, bo kamień wytrąca się powyżej 80 stopni, a tu
    nikt wody przecież nie gotuje. No fakt.

    Rozmawiałem wtedy ze znajomym czy nie założyć zmiękczacza, ale
    stwierdziliśmy, że rzeczywiście jakoś wśród sąsiadów nie słychać (u
    niego też), żeby ludziom padały nagminnie piece. Ale woda jest bardzo
    twarda, bo jak kupiłem ostatnio czajnik, to po jednym gotowaniu już było
    widać kamień na ściankach.

    No i po ponad roku od poprzedniej naprawy jest dokładnie to samo -
    wzrost ciśnienia i cieknie.

    Szlak mnie trafił. Jedyne pocieszenie, że ceny chyba spadły i taki
    wymiennik znalazłem za 830 hue hue hue...

    W związku z tym mam pytania:

    1. Czy ten model pieca ma jakąś wadę konstrukcyjną? Ktoś coś słyszał?
    Piec to Beretta Quadro.

    2. Czy to waszym zdaniem jest kwestia twardej wody?

    3. Rozumiem, że jeżeli odpowiedź na pytanie 2 jest twierdzące, to
    zmiękczacz załatwiłby sprawę, w takim wypadku co byście polecali dla
    rodziny 2+2 zużycie wody raczej w normie - 2 łazienki, pralka, zmywarka,
    normalnie.

    Dzięki za rady.

  • 2. Data: 2015-11-13 21:43:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeśli to twarda woda jest powodem awarii to zmiekczacz musiałby być ogromny. Jakiś
    czas temu toczyła się burzliwa debata na ten temat. Ktoś kto się na tym
    prawdopodobnie zna policzył wielkość. Wyszła objętość w setkach litrów do tego trudna
    w warunkach domowych regeneracja złoża. Do tego dochodzi problem z uzdatnianiem
    takiej wody żeby się do celów spożywczych nadawała. Trzeba było rozpruc stary
    wymiennik i sprawdzić co było powodem uszkodzenia.

  • 3. Data: 2015-11-14 12:10:46
    Temat: Re: Zmiękczacz wody albo i nie.
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-13 o 15:59, twistedme pisze:
> [...]
    > potem zrobiłem, zamontował nowy wymiennik (1200zł) i było ok. Twierdził,
    > że to raczej nie od wody, bo kamień wytrąca się powyżej 80 stopni, a tu
    Rozumiem że masz piec 2-Funkcyjny.
    Wytrąca się się także w niższej temp, poza tym w piecu lokalnie woda
    może zagrzewać się do >80 st, bo zamykasz wodę a piec gaśnie, w tej
    samej chwili lub sekundę później przegrzewając ją w wymienniku.

> [...]
    > Piec to Beretta Quadro.
    >
    > 2. Czy to waszym zdaniem jest kwestia twardej wody?
    Jeżeli masz piec 2-funkcyjny to tak.

> [...]
    > zmiękczacz załatwiłby sprawę, w takim wypadku co byście polecali dla
    > rodziny 2+2 zużycie wody raczej w normie - 2 łazienki, pralka, zmywarka,
    Tu ci nie bardzo pomogę, ja używam obudowy filtra 10" i do nich kupuję
    wkłady, ale to tylko na zmywarkę i kible. Ciepłą wodę mam przez zbiornik
    emaliowany płaszczowy CWU 140l grzany przez piec co 1-funk.
    Zastanawiałem się nad zmiękczaniem całej ciepłej wody ale to za duże
    koszty, zmiekczacz taki duży to koszt >10kzł + później obsługa tego.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-11-14 14:42:05
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-11-14 o 12:10, janusz_k pisze:

> [...]
    > Zastanawiałem się nad zmiękczaniem całej ciepłej wody ale to za duże
    > koszty, zmiekczacz taki duży to koszt >10kzł + później obsługa tego.

    Tak, piec 2-funkcyjny...

    Hmmm, to teraz już nic nie wiem, bo jak czytałem kiedyś na forum
    muratora czy coś, to ludzie mówili, że używają takich za ok 3000zł.

    Sam myślałem o Viessman aquahome 20, albo 30 coś za 2000, albo ten
    większy za 2800 i tam jest napisane, że mają przepływ 2m3/h i 2,8m3/h.
    Ja właśnie patrzę na rachunek i mam 18m3 za 2 mce... No to gdzie tu 2m
    na godzinę, ja mam tyle na tydzień...

    Może w takim razie mówimy o czymś innym.

  • 5. Data: 2015-11-14 16:28:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-14 o 14:42, twistedme pisze:

> [...]
    > na godzinę, ja mam tyle na tydzień...
    >
    > Może w takim razie mówimy o czymś innym.

    Możliwe, zajmowałem sie tematem 5 lat temu, były inne ceny, skoro teraz
    idzie to kupić z 2-3kzł to dobrze, sprawdź jeszcze koszty utrzymania
    tego, czy w perspektywie np 10 lat taniej wyjdzie zmiękczacz czy naprawa
    kotła :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 6. Data: 2015-11-14 18:48:14
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Nov 2015 14:42:05 +0100, twistedme napisał(a):

> [...]
    > większy za 2800 i tam jest napisane, że mają przepływ 2m3/h i 2,8m3/h.
    > Ja właśnie patrzę na rachunek i mam 18m3 za 2 mce... No to gdzie tu 2m

    Co do zmiekczacza to mam zamntowane takie cudo wissmana. Zaleta tylko albo
    az - brak kamienia wszedzie(czajnik, kabina przysznicowa, prysznic, zlewy,
    krany)
    Wada: Brak wapnia w wodzie.
    Ale dlaczego tobie to rowalilo to nei mam zielonego pojecia, bez rozebrania
    nie bedziesz wiedzial co jest przyczyna. Jesli minal rok z okladem to chyba
    jeszcze gwarancja obowiazuje???
    --
    .:Artur:.

  • 7. Data: 2015-11-14 19:19:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za 20 lat na osteoporozę się przebadaj. Jak działa to cudo? Cos się w nim wymienia,
    dosypuje?

  • 8. Data: 2015-11-14 19:32:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 19:19:15 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Za 20 lat na osteoporozę się przebadaj. Jak działa to cudo? Cos się w nim wymienia,
    dosypuje?

    Szczęściarz jestem. Od 8 lat ten sam czajnik, wcześniej na gazie od chyba 2 lat na
    indukcji- min 2 razy dziennie gotowana woda na kawę. Zero kamienia. Dobrą wodę mamy.
    Często prosto z kranu piję. No i cena niezła- 1,87zł netto/m3

  • 9. Data: 2015-11-14 19:42:31
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-11-14 o 18:48, .:Artur:. pisze:

> [...]
    > nie bedziesz wiedzial co jest przyczyna. Jesli minal rok z okladem to chyba

    I tak pijemy bardzo dużo mineralnej, ja teraz już piję tylko 1 kawę
    dziennie, żona max 2 herbaty, dzieciaki na szczęście do napicia też
    tylko woda, także to bez problemu można oblecieć kupując zgrzewkę na
    tydzień gazowanej i baniaczek niegazowanej :)

    A jak z detergentami? Bo tam się chwalą, że 60% mniej proszku do prania
    schodzi. Prawda to?

    No i jak koszty utrzymania. Z tego co wyczytałem, to wiem, że się
    regeneruje raz na 2 tyg. i wtedy idzie 150l wody. Złoże raz na 10 lat do
    wymiany, a ta sól?

  • 10. Data: 2015-11-14 20:16:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak złoże regensrowane sola kuchenna to dobrze to wpływa na ciśnienie krwi. W ZUSie
    się cieszą bo ubywa takich co by emerytury brali.