  • 1. Data: 2009-02-22 10:29:26
    Temat: Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

    Witam !

    Wczoraj kupiłem zmywarkę Amica 45cm. Wczoraj przerabiałem szafkę i
    instalowałem zmywarkę a dziś zaczynamy ją używać.

    Kupiłem na "poczatek" polecane kostki do zmywarek z Lidla (W5).

    Czy do mycia naczyń starczy włożenie samej jednej kostki ? Czy muszę coś
    jeszcze innego kupować (sól,nabłyszczacz i itd ?)

    Bo rozumiem że te kostki zawierają wszystkie wymagane do prawidłowego mycia
    naczyć detergrenty i dodatki ?

    Jeśli nie to czy muszę coś jeszcze kupić ?

    Czy sama kostka starczy i nie przejmować się świecącymi kontrolkami braku
    soli i nabłyszczacza ?

  • 2. Data: 2009-02-22 10:43:12
    Temat: Re: Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Przeczytaj instrukcję i nie ośmieszaj się.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-02-22 11:18:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    /// kaszpir /// pisze:
    > Witam !
    >

    > Czy sama kostka starczy i nie przejmować się świecącymi kontrolkami braku
    > soli i nabłyszczacza ?

    Marka w5 oferuje również sól i nabłyszcz... Kup to może... :-) i wsyp
    tam, gdzie powinno być :-))). Tak będzie lepiej. Kontrolki przestaną
    świecić, a zmywarka zacznie działać poprawnie.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-02-22 11:27:39
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie /// kaszpir /// <a...@a...pl> tak oto plecie:

> [...]
    >
    > Jeśli nie to czy muszę coś jeszcze kupić ?
    >
    > Czy sama kostka starczy i nie przejmować się świecącymi kontrolkami braku

    Oczekujemy sprawozdania z efektów zmywania jeszcze :-P

    Qra,

  • 5. Data: 2009-02-22 13:34:11
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

    > Oczekujemy sprawozdania z efektów zmywania jeszcze :-P

    mimo ze w zmywarce nie było soli ani nabłyszczacza a jednie włozona jedna
    kostka do zmywarek z lidla to naczynia wyszły lsniace. Szklanki po herbacie
    idealnie czyste i błyszczace.

    pojechałem jednak i kupiłem sól i nabłyszczacz i wsypałem go do zmywarki.

    troche nie rozumiem. Jesli potrzebna jest sól i nabłyszczacz to po co
    kupowac te tabletki do zmywarki jesli za sporo nizsza cene ozna kupic zwykły
    proszek do zmywarek ???

  • 6. Data: 2009-02-22 13:38:25
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    /// kaszpir /// pisze:
    > troche nie rozumiem. Jesli potrzebna jest sól i nabłyszczacz to po co
    > kupowac te tabletki do zmywarki jesli za sporo nizsza cene ozna kupic zwykły
    > proszek do zmywarek ???

    czy przeczytales instrukcje obslugi?

    Sierp

  • 7. Data: 2009-02-22 13:54:57
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

    > czy przeczytales instrukcje obslugi?

    przeczytalem i mimo to nie rozumiem w czym lepsze są te "tabletki" o
    zwykłego proszku.

    Tu i tu wymagany jest nabłyszczacz i sól.

  • 8. Data: 2009-02-22 15:41:36
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie /// kaszpir /// <a...@a...pl> tak oto plecie:

    > przeczytalem i mimo to nie rozumiem w czym lepsze są te "tabletki" o
    > zwykłego proszku.
    >
    > Tu i tu wymagany jest nabłyszczacz i sól.

    Które kostki W5 kupiłeś? Te zwykłe nie zawierają w sobie elementu
    nabłyszczającego. A sól nie ma służyć naczyniom a zmywarce.
    A jak instrukcja nie pomaga, to sobie w archiwum grupy poszukaj, bo już parę
    kłótni na ten temat było :-)

    Qra

  • 9. Data: 2009-02-22 15:53:32
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    /// kaszpir /// pisze:

    > przeczytalem i mimo to nie rozumiem w czym lepsze są te "tabletki" o
    > zwykłego proszku.
    >
    > Tu i tu wymagany jest nabłyszczacz i sól.

    a kto ci powiedzial, ze lepsze?
    w instrukcji do twojej zmywarki jest takie zdanie

    "Najlepsze efekty uzyskuje się, stosując oddzielny detergent,
    nabłyszczacz i sól do zmiękczania wody."

    wiec skad ci to "lepsze" sie wzielo i szukasz uzasadnienia dla niego?

    I nie chce tu "flame'a" wywolywac nad wyzszoscia swiat bozego narodzenia
    nad wielkanoca - mnie tam bez roznicy co kto uzywa i co jest lepsze,
    dla mnie to jest zamienne.

    U mnie w zmywarce jak sie uzywa kostek, mozna po prostu wylaczyc diody
    alarmujace o niskim poziomie nablyszczacza i soli i juz - nablyszczacza
    sie wtedy nie dodaje, a sol w zaleznosci od twardosci wody

    Sierp

  • 10. Data: 2009-02-22 19:13:25
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

    > wiec skad ci to "lepsze" sie wzielo i szukasz uzasadnienia dla niego?

    Ok. ok :)

    Po prostu zrobiliśmy dziś mycie naczyń przy użyciu samej kostki z Lidla
    (jakaś 2 fazowa) (tania) i z efektu umycia bez soli i bez nabłyszczacza
    byliśmy bardzo zadowoleni (brudne od herbaty szklanki).

    Kupiłem w Careefourze jakis tani proszek do mycia w zmywarce (3zł za 600g)
    i jakis tani nabłyszczacz (3zł) i sól do zmywarki (Ludwik) (7zł) i użyliśmy
    tego wszystkiego i ... efekt znów bardzo dobry :)

    Chyba więc damy sobie spokój z "kostkami" bo po co przepłacać ;) jak nie
    widać różnicy :)

    Po prostu czytałem na forum że stosując kostki 3in1 (lub więcej in 1 ;)
    można dać sobie spokój z solą i nabłyszczaczem bo one je zawierają ...

    > dla mnie to jest zamienne.

    Ja w temacie zmywarek "raczkuję" . Mi wszystko jedno czy to tabletka czy
    osobno proszek , nabłyszczacz i sól. Przeczytałem na grupach dyskusyjnych
    że starczy sama tabletka , ale chyba nie będę ryzykował sprawności zmywarki
    dla 7zł ...