  • 1. Data: 2009-02-21 18:03:00
    Temat: Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspólnoty mieszkaniowej.
    Od: Kuba Fingas <f...@n...pl>

    Witam, mam takie pytanie:
    dziś topiące się sople lodu, spadając z dachu uszkodziły moją antenę
    satelitarną.
    Czy mogę oczekiwać od mojej wspólnoty mieszkaniowej jakiegoś
    zadośćuczynienia ?
    Zasadniczo gdyby uszkodzony został samochód, albo obrażenia poniósł
    człowiek, wiem że wtedy właściciel budynku ponosi odpowiedzialność - jak
    w tym przypadku sprawa wygląda ?

    Z góry dziękuję za wsparcie,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-02-22 11:23:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kuba Fingas pisze:

    jak
    > w tym przypadku sprawa wygląda ?

    Jak na mój gust... tak samo, jak w przypadku samochodu.
    Teraz zastanów się...
    Czy to duża wspólnota - o wymiarze spółdzielni mieszkaniowej, czy mała -
    kilka rodzin i kto jest administratorem.
    Jeżeli działanie nie naruszy znacząco jakichś dobrosąsiedzkich
    stosunków, to walcz - sprawa raczej wygrana.
    Natomiast jeżeli to miałoby popsuć na długie lata święty spokój, to
    warto się zastanowić, czy warto..?

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 3. Data: 2009-02-23 08:19:19
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wspólnota zapewne ubezpieczyła nieruchomość, zgłoś na pismie przyczynę i żądanie
    naprawienia szkody, może ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-02-23 20:34:13
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Kuba Fingas pisze:

    > Czy mogę oczekiwać od mojej wspólnoty mieszkaniowej jakiegoś
    > zadośćuczynienia ?

    Możesz, jeśli wspólnota wyraziła zgodę na montaż anteny na elewacji.
    Jeśli zgody nie wyraziła albo nie zgłosiłeś wspólnocie instalacji
    anteny, możesz mieć problem. Elewacja jest częścią wspólną budynku,
    pamiętaj.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2009-02-23 22:31:14
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    IMHO bzdury piszesz.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-02-24 16:26:53
    Od: mk <d...@t...pl>

    Dobrze pisze...role mogą sie odwrócić i "poszkodowany" możne jeszcze
    zapłacić za zniszczenie elewacji.