  • 1. Data: 2009-02-20 13:50:03
    Temat: Jak usunąć opiłki metalu z szyby ?
    Od: Legato <y...@o...pl>

    Witajcie

    Może u was znajdę pomysł na ten problem.

    W warsztacie mam założone okna plastikowe z zintegrowaną szybą.

    Ciąłem metal szlifierką kątową i opiłki wtopiły się w szybę.

    Była osłona żeby nie leciały na szybę ale jakimś trafem część w nią
    uderzała. Nie zauważyłem tego. :(

    Jak je teraz usunąć ?

    Liczę się z tym, że będą wgłębienia po ich usunięciu.

    Dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    L.

  • 2. Data: 2009-02-20 14:56:19
    Temat: Re: Jak usunąć opiłki metalu z szyby ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Legato pisze:
    > Ciąłem metal szlifierką kątową i opiłki wtopiły się w szybę.
    > Jak je teraz usunąć ?
    Zasadniczo najprościej przez wymianę szyby. Przechodziłem to samo w
    samochodzie - mechanik spawał/szlifował w pobliżu, szyba była źle
    zabezpieczona i klops - drobinki wtopione, dało się wyczuć ręką nawet że
    szyba szorstka. Próbowali polerowania, próbowali jakiejś chemii... i
    skończyło się na wymianie szyby.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-02-20 15:21:10
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Zostawić tak, jak jest albo wyskrobać ostrzem noża do tapet (ostrzem na
    płask). Tak, czy siak będzie widać.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-02-21 14:26:25
    Od: "Artur Dębski" <a...@a...pl>

  • 5. Data: 2009-02-21 16:06:09
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 20 Lut, 14:50, Legato <y...@o...pl> wrote:
> [...]
    > uderzała. Nie zauważyłem tego. :(
    >
    > Jak je teraz usunąć ?
    >
    > Liczę się z tym, że będą wgłębienia po ich usunięciu.

    Jeżeli nie muszą być przeźroczyste to wypiaskować na mat...

  • 6. Data: 2009-02-23 09:07:44
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Legato wrote:
    > Witajcie
    >
    > Może u was znajdę pomysł na ten problem.
    >
    > W warsztacie mam założone okna plastikowe z zintegrowaną szybą.
    >
    > Ciąłem metal szlifierką kątową i opiłki wtopiły się w szybę.

    wyjac szybe, jakos zabezpieczyc by sie nie rozlewal srodek trawiacy poza obszar
    porazony "kometkami".

    A jako srodek - FeCl3, cholerek zelaza do nabycia w sklepach elektronicznych
    albo moze lepiej jego odpowiednik co do zasady dzialania ale dajacy
    przezroczysty roztwor (jakas inna sol).

    FeCl3 cholernie plami, jak zabrudzisz np ubranie a moze niechcacy plastik to
    porazka - plama.

    Wiec moze tym sposobem, wytrawic ten metal? Bedzie to dlugo trwac pewnie -
    slaby dostep do opilka, mala powierzchnia, pewnie trzeba by mieszac i
    przecieradc by osady z trawienia nie blokowaly/opoznialy procesu ale moze sie
    uda :) Moze..

  • 7. Data: 2009-02-23 12:50:47
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    Koteczek wrote:
> [...]
    > elektronicznych albo moze lepiej jego odpowiednik co do zasady dzialania
    > ale dajacy przezroczysty roztwor (jakas inna sol).

    Chlorkiem to sobie mozesz czekac i czekac i czekac.. To nie jest miedz.
    Jak usunac to HCl, lub HCl + HNO3.

    S.

  • 8. Data: 2009-02-23 13:56:05
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 21 Lut, 17:06, Panslavista <p...@g...com> wrote:

    > Jeżeli nie muszą być przeźroczyste to wypiaskować na mat...- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    A nawet, jeżeli "porażony" obszar nie jest wielki wybrać jakiś motyw i
    okleić jakąś maską i wypiaskować. Może być bardzo dekoracyjny. Próby
    chemicznego usuwania nie przyniosą nic dobrego - nie będzie metalu (o
    ile nie wtopił się w szkło tak głęboko, że został zalany ze wszystkich
    stron), to i tak powierzchnia nie będzie już równa. Trawienia i inne
    sposoby są na tyle drogie, że odpadają, taniej będzie wstawić nowe
    okno.

  • 9. Data: 2009-02-24 06:35:11
    Od: "dexth" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Legato wrote:
> [...]
    > slaby dostep do opilka, mala powierzchnia, pewnie trzeba by mieszac i
    > przecieradc by osady z trawienia nie blokowaly/opoznialy procesu ale moze

    Wyzej juz ktos napisal; ZMIENIC SZYBE

    pozdr dexth

  • 10. Data: 2009-02-24 09:11:15
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Legato" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeżeli są to opiłki stalowe, spróbować dużym magnesem neodymowym.
    Strasznie to cholerstwo silne. Może da radę.