  • 11. Data: 2009-10-15 14:43:03
    Temat: Re: Zmywarka - pojawiły sie zacieki na szkle.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Igor Adamiak wrote:
    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hb54t1$1tk0$1@newsread2.aster.pl...

    > Używam kostek all in 1. A jak sprawdzić czy odpływ jest OK?

    zrezygnować z kostek.

    po pierwsze kostki sie nie nadają do programów skróconych.

    stosuje żel Calgonit, sól i nabłyszczasz oddzielnie i efekty sa doskonałe
    nawet na programie 30 minut.

    odpływ sie sprawdza zgodneiz tym co pisze w instrukcji, dokładnie trzeba
    sprawdzić stan czystości filtra.

  • 12. Data: 2009-10-15 14:44:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Moorek wrote:

    > Kup sól - i wsyp do zasobnika.
    > Ostatnio miałem to samo - używam tabletki najlepsze na rynku jak głosi
    > reklama - napełniłem solą i wszystko znowu myje się idealnie.

    dodam że powinno sie jednak zmierzyć twardość wody i ustawić na sterowniku
    zmywarki.

  • 13. Data: 2009-10-15 14:46:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marex wrote:

    > U mnie od paru zmywań tez sie pojawiły na szklankach nieregularne
    > mleczne zacieki. Stosuję od dawna proszek Calgonit, od pewnego czasu,
    > zmiana soli na Somat, nabłyszczacz tejże firmy i coś się
    > "popsuło".Zastosowalem ostre kąpanie 65 C(dotychczas głównie Eco-50C)
    > i nie pomogło.Zacieki widoczne akurat na przeźroczystym
    > szkle.Zastanawiam się czy zmiana soli lub nabłyszczacza na inną firmę
    > nie powoduje tych zakłóceń..?? Filtr oczyszczony. A swoja drogą kto
    > tam zaglądał do odpływu- gdzie mam grzebać (Bosch)??
    > Pozdrawia~M

    czyli wróc do Calgonitu :)

    na dole jest takie sitko perforowane ze stali na środku ma dużą nakrętkę
    która sie przekręca i wyciąga filtr trzeba go wypłukać i założyć z
    poworotem. sprawdź jeszcze w instrukcji

  • 14. Data: 2009-10-15 15:08:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > dodam że powinno sie jednak zmierzyć twardość wody i ustawić na sterowniku
    > zmywarki.

    Czasem wystarczy wejść tylko na stronę dostawcy wody i zobaczyć jaka jest
    twardość.

  • 15. Data: 2009-10-16 17:04:44
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 23:03:33 +0200, Igor Adamiak napisał(a):

    > Nie no. Kiedyś tego nie było a szkło to samo.
    >
    > IA

    No własnie: to samo. wreszcie się rozpuściło po iluś myciach.
    --

    Ikselka.

  • 16. Data: 2009-10-17 11:24:10
    Od: "cashanka" <c...@g...pl>

> [...]
    > nabłyszczacza na inną firmę nie powoduje tych zakłóceń..?? Filtr
    > oczyszczony. A swoja drogą kto tam zaglądał do odpływu- gdzie mam grzebać

    Witam,
    Tez mam ten sam problem. Regularnie myje zmywarke taka saszetka ze srodkiem
    czyszczacym,
    ustawilem zmywarke na najtwardsza wode, mam osobno sol i proszek, ale
    niestety szklanki maja prazki
    od bialego osadu. Probowalem roznych proszkow i tabletek, efekt ten sam.
    Tyle, ze proszki czy tabletki niemarkowych
    producentow pozostawialy niedomyte gary.
    Obawiam sie, ze to cena za wygode. Po zakupie zmywarka przez moze dwa
    miesiace
    dawala idealnie czyste szklo, ale potem zaczelo bielec :( Po wlozeniu nowo
    zakupionych szklanek, tez zaczely bielec
    po okolo 2 miesiacach mycia w zmywarce (srednio 2, 3 razy w tygodniu
    szklanka przechodzi cykl mycia.)
    Zmywarka to Bosh.
    pozdr

  • 17. Data: 2009-10-18 12:27:49
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 13:24:10 +0200, cashanka napisał(a):

> [...]
    > zakupionych szklanek, tez zaczely bielec
    > po okolo 2 miesiacach mycia w zmywarce (srednio 2, 3 razy w tygodniu

    Powtarzam: rozpuszcza się pod wpływem chemicznym i matowi pod mechanicznym
    (drobiny srodka myjącego zanim się on rozpuści rzucane pod ciśnieniem)
    wierzchnia warstwa szkła. Kto chce niech wierzy, ktoi chce - niech nie
    wierzy, ale tak jest i finito.
    --

    Ikselka.

  • 18. Data: 2009-10-18 19:51:14
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > (drobiny srodka myjącego zanim się on rozpuści rzucane pod ciśnieniem)
    > wierzchnia warstwa szkła. Kto chce niech wierzy, ktoi chce - niech nie

    Ja ci wierzę bo to brzmi sensownie.
    Ale jak temu zapobiec? Stosować żel zamiast proszku?
    A może zmienić szkło, tylko na jakie?

    MS

  • 19. Data: 2009-10-18 22:27:08
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2009 21:51:14 +0200, Maciej S. napisał(a):

    > Ja ci wierzę bo to brzmi sensownie.
    > Ale jak temu zapobiec? Stosować żel zamiast proszku?
    > A może zmienić szkło, tylko na jakie?

    Niestety nie można zapobiec, więc myję ręcznie stare szkło, porcelanę i
    sztućce. Zwykłych szklanek i kubków nie żałuję i pakuję jak leci do
    zmywarki, choć wiem, że za jakiś czas się zniszczą - i tak przecież trzeba
    je wymieniać stosunkowo często, tak czy tak, bo jeśli się nie zmatowią
    będąc długo używane i myte w zmywarce, to i tak szybko wytłuką bez niej...
    Wliczam zatem stratę szklanek i kubków w rachunek ogólny opłacalności
    posiadania zmywarki, który i tak wypada korzystnie dla zmywarki ze wzgl. na
    moje ręce, nogi, kręgosłup i czas oraz bakteriostatyczność używanych na
    codzień w domu naczyń :-)

    --

    Ikselka.

  • 20. Data: 2009-10-18 22:28:43
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 00:27:08 +0200, XL napisał(a):

    > Niestety nie można zapobiec, więc myję ręcznie stare szkło, porcelanę i
    > sztućce.

    ...używane okazjonalnie i od święta.

> [...]
    > moje ręce, nogi, kręgosłup i czas oraz bakteriostatyczność używanych na

    j.w.

    --

    Ikselka.