  • 1. Data: 2009-10-14 04:38:55
    Temat: kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    Witam

    Pytanie do praktykow tj uzytkownikow mebli/zabudów kuchennych. Wlasnie
    jestesmy na etapie wyboru, zamawiania i decyzji w sprawie zabudowy
    kuchennej.

    Na co zwracac uwage przy wybieraniu/negocjowaniu ? Co mozecie polecic z
    nowych rozwiazan ktore aktualnie montuje sie w meblach kuchennych, co
    mozecie odradzic ?

    Aktualnie mam jakies studio kuchenne ktore zrobi mi co mi sie tam podoba w
    cenie 1600zl za metr kuchni (fronty drewniane, blat w cenie). MDF za
    1300metr. Tyle ze np licza dodatkowo za wsady cargo, za prowadnice do
    szuflad (blumi,samozamykacz - chyba ze zmieszcze sie w 4 szufladach w kuchni
    bo tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia 6 metrow biezacych. Za montaż
    kuchni chcą 10% zamowienia dodatkowo. Jak wygladaja ceny u Was ?

  • 2. Data: 2009-10-14 06:06:29
    Temat: Re: kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:
> [...]
    > w 4 szufladach w kuchni bo tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia
    > 6 metrow biezacych. Za montaż kuchni chcą 10% zamowienia dodatkowo.

    lepiej sprawdź oferte ikei.

    tanie studia meblowe to kompleten porażka z tego co znajomi mi opowiadają.

    a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

    ikea daje też bluma i to w standardzie :) no i wszytsko jest od ręki w
    sklepie a nie na zamówienei z łaską za 2 tygodnie lub dłużej

  • 3. Data: 2009-10-14 06:10:59
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > ikea daje też bluma i to w standardzie :)

    A blum to jakiś wyznacznik jakości jest ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2009-10-14 06:53:51
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > lepiej sprawdź oferte ikei.
    Sprawdzam wlasnie - proboje cos "zaprojektowac" do wyceny i zobacze. Kuchnie
    Ikea widzialem - dla mnie totalnego amatora z branzy stolarskiej - wyglada
    to dosyc porzadnie.

    > a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

    No wlasnie - o te szczegoly chodzic. Jak rozpoznac studio-gniot od studia-ok
    ?:) Na co dokladnie patrzec ?

    Kane

  • 5. Data: 2009-10-14 07:16:03
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Zwracać uwagę na:
    1. szuflady - czy się wysuwają do końca i czy są odpowiednio głebokie. U nas
    zrobili szuflady płytsze o 20 cm, niż szafki. Potem zdziwienie dlaczego
    wszystkie graty, które mieściły się w starej szufladzie nie chcą wejść do
    nowej. Okazało się, że szuflady na pełną głębokość wymagają prowadnic
    teleskopowych o to już za dopłatą a "państwo nic nie mówili"
    2. okleinę krawędzi półek i wszystkich innych krawędzi. U nas okleina jest
    zrobiona "na kant" i jest tak ostra, że przy wkładaniu talerzy na półkę
    można się podrapać. Potem również okazało się, że mogli dać inną okleinę ale
    za dopłatą a "państwo nic nie mówili".
    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-14 07:16:15
    Od: "Zbyszek" <z...@p...fm>

    Niejaki "Kane" napisał

    > Aktualnie mam jakies studio kuchenne ktore zrobi mi co mi sie tam podoba w
    > cenie 1600zl za metr kuchni (fronty drewniane, blat w cenie). MDF za
    > 1300metr.

    Myslę, że lepiej zrobić blaty kamienne. Nie wiem jak ceny u Ciebie, ale np.
    w Zielonej Górze za komglomeratowe (około 7 m2) zapłaciłem z cięciem i
    montażem jakieś 4 000.
    A łatwiej utrzymać w czystości no i trwalszy.
    Że o wyglądzie nie wspomnę.

> [...]
    >(blumi,samozamykacz - chyba ze zmieszcze sie w 4 szufladach w kuchni bo
    >tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia 6 metrow biezacych. Za montaż

    Wsady, okucia etc też płaciełm ekstra. Ale nie oszczędzaj na tym - weź z
    dobrej firmy - opłaci się.
    Prowadnice tak, samozamykacz - ...sam nie wiem. Ja nie montowałem, nie
    wypowiadam się.
    Jesli możesz - zamów kanał zrzutowy do pojemnika na śmieci z blatu. Świetna
    rzecz przydaje się np. podczas krojenia warzyw.

    Pozdrawiam - Zbyszek

  • 7. Data: 2009-10-14 09:15:54
    Od: Fieta <m...@g...com>

    On 14 Paź, 06:38, "Kane" <k...@a...pl> wrote:
> [...]
    > bo tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia 6 metrow biezacych. Za montaż
    > kuchni chcą 10% zamowienia dodatkowo. Jak wygladaja ceny u Was ?

    Uwaga na Bluma - sama marka niewiele mówi, mają co najmniej 3 linie
    produktów, z czego dopiero najwyższa ma pełen wysuw (chyba tandembox).
    Cena montażu jest standardowa.
    Ja miałem problem z nóżkami - te które dali obniżyły się sporo po
    załadowaniu mebli, okazało się, że tak mają, i potem sporo pracy z tym
    mieli.
    Jeżeli masz jakąś konkretną wizję np. podłączeń, rozwiązań etc., to
    lepiej rozmawiać o tym i być przy montażu. Nam podłączyli sprzęty nie
    do tego gniazda co chciałem (ważne, bo kocioł gazowy miał być pod
    innym bezpiecznikiem) i założyli swój syfon pod zlewem, mimo że miałem
    przygotowany inny. Szczegóły, a potrafią zepsuć wrażenie.

    pzdr, mf

  • 8. Data: 2009-10-14 09:33:39
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie do praktykow tj uzytkownikow mebli/zabudów kuchennych. Wlasnie
    > jestesmy na etapie wyboru, zamawiania i decyzji w sprawie zabudowy
    > kuchennej.

    co już oglądałeś?
    jakie wrażnei?

    widziałeś ikeę.
    a brw?
    bodzio?

    co jeszcze widziałeś?

    o bodzio:
    ja składałem bodzio dla kogoś. i byłem rozczarowany. spasowanie
    niespecjalne, i bardzo słabej jakości okucia, zwłaszcaa prowadnice szuflad.
    zaróno w kuchni jak i w meblach pokojowych.
    irytująco nieskuteczna regulacja wieszaków przy szafkach wiszących w kuchni.
    śruby miękkie - złe przyłożenie wkrętaka powoduje "wyślizganie" łba śrudby i
    kłopoty w regulacji.

  • 9. Data: 2009-10-14 09:52:58
    Od: "McMac" <m...@g...com>

    "JS" <m...@g...com> wrote in message
    > Zwracać uwagę na:
    > 1. szuflady - czy się wysuwaj? do końca i czy s? odpowiednio głebokie. U
    > nas zrobili szuflady płytsze o 20 cm, niż szafki. Potem zdziwienie
    > dlaczego wszystkie graty, które mie?ciły się w starej szufladzie nie chc?
    > wej?ć do nowej. Okazało się, że szuflady na pełn? głęboko?ć wymagaj?
    > prowadnic teleskopowych o to już za dopłat? a "państwo nic nie mówili"

    To akurat bzdura. Prowadnica teleskopowa byłaby wymagana ewentualnie jeśli
    szuflada miałaby się wysuwać do końca.
    Głębokość szuflady nie ma nic wspólnego z prowadnicą. Najwyżej szuflada nie
    wysunie się cała, ale głęboka może być tak jak szafka.
    Ewidentne partactwo wykonawców. Pewnie sami dla siebie kuchnie zamawiali
    gdzie indziej :-)

    --
    Maciek

  • 10. Data: 2009-10-14 12:42:21
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > co już oglądałeś?
    > jakie wrażnei?
    >
    > widziałeś ikeę.
    > a brw?
    > bodzio?

    Widzialem BRW w sklepie przelotnie i u znajomego blizej. Ikea - w sklepie
    dokladniej. "Do oka" to wszystko jest sliczne jak sie nie wie na co trzeba
    patrzec :) Czasami tez niedorobki wychodza po prostu w praniu - po roku
    dwoch. Stad pytam na co patrzec. "Do oka" to kuchnie Ikea sa po prostu fajne
    a ich osprzet dobrze przemyslany. BRW - kolega narzeka choc nie do konca
    jest dla mnie jasne czy te mebelki takie liche czy ekipa montazowa byla
    pijana.

    > co jeszcze widziałeś?

    Pare kuchni z lokalnych firm typu "studio kuchenne". Tylko jedna firma
    zrobila solidne wrazenie i ona robi mi wycene i projekt (bezplatny).

> [...]
    > irytująco nieskuteczna regulacja wieszaków przy szafkach wiszących w
    > kuchni. śruby miękkie - złe przyłożenie wkrętaka powoduje "wyślizganie"

    Dzieki za cynk. Akurat Bodzio nie widzialem w sumie pierwsze slysze ;)

    Pozdrowienia

    Kane