  • 11. Data: 2020-01-29 20:29:49
    Temat: Re: Zużycie energii!!!
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pogadaj z gostkiem. Bo mam wrazenie ze albo u ciebie zona jednak te farelke
    puszczala i nie zatrybiles ze tyle chodzi albo masz jakiegos innego zlodzieja (to
    grzanie wody)

    Nie mam w domu rzadnego innego urządzenia grzewczego. Żona przyjechała i wyjechała.
    Urzęduję w tym domu sam.

    albo gostek ci dowalil ze 20-30% swojego zuzycia.

    Będę musiał.

    > Zanotuj se jaka masz ustawiona temperature na bojlerze. Przelicz sobie jedno
    nagrzanie i bedziesz mogl oszacowac ile ci rodzina cieplej wody wypuscila.

    Oszacować się już nie da bo rodzina wyjechała.
    Czy to możliwe żeby bojler nie miał żadnego wskaźnika temperatury? Obejrzałem
    dokładnie wchodzą 2 przewody od wody jeden kabel zasilający i nieczego więcej ten
    bojler n ie ma. Jeszcze diodę że grzeje.

    > Masz tam gdzies moc tego bojlera?

    1,5kW

  • 12. Data: 2020-01-29 20:39:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-29 o 11:24 -0800, Kadar napisał:
    > Pisałem w jakimś wątku. Zasadniczo to w każdym domu jest kominek lub
    > piecyk. (...)

    Czyli problem jednak nie natury klimatycznej, a po prostu dom nie jest
    stosownie wyposażony, stąd posiłkowanie się kilowatowym grzejnikiem.

    > Tu się zgodzę. Ale aż tyle?

    Wodę grzać to kosztowna sprawa. Zużycie rzędu 2 kWh na osobę na dzień to
    nie jest jakiś strasznie wysoki wynik. No chyba, że ktoś tylko pod
    prysznic wskakuje, i to tylko 3x w tygodniu - wtedy jest duże pole do
    oszczędności.

    > Widzisz problem w tym, że żyje tu trochę jak pustelnik. Miły
    > przyjemny dom ale nie jest on moją treścią pobytu tutaj. Dlatego poza
    > komputerem i sprzętem zastanym niczego więcej nie ma. Swiatło,
    > lodówka żadnych piecyków, farelek itp. Wieczorami palę światło

    W takim razie te 674 kWh brzmi jednak sporo. Ale to tak czy inaczej
    cały czas gdybanie - bo nie wiadomo co ile zużywa tak naprawdę, i nawet
    indywidualnego licznika nie ma... Więc to takie wróżenie z fusów.

    > A jak się z nimi dogadam? Od kilku dni ktoś próbuje się do mnie
    > dodzwonić i nic z tego. Mówi coś, ja że nie rozumiem i tak w kółko.

    Ach, kolega jest tamtejszym analfabetą. Też takim byłem. Współczuję.

    Ciekaw jestem jak będą wyglądały negocjacje z właścicielem w tak
    nieciekawej sytuacji. :)

    Mateusz

  • 13. Data: 2020-01-29 22:39:50
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ach, kolega jest tamtejszym analfabetą. Też takim byłem. Współczuję.
    > Ciekaw jestem jak będą wyglądały negocjacje z właścicielem w tak
    > nieciekawej sytuacji. :)

    Dużo to sobie nie pogadamy, on coś wymamrocze ja coś mruknę i na tym się skończy.
    Raczej chodzi o przyszłość. Na szczęście idzie lato.
    Kadar

  • 14. Data: 2020-01-29 22:45:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, January 29, 2020 at 8:39:10 PM UTC+1, Mateusz Viste wrote:
    >... i nawet indywidualnego licznika nie ma...

    ja bym zamontowal u siebie jakis (pod)licznik, u nas na alledrogo toto grosze
    kosztuje, np. https://allegro.pl/oferta/licznik-pradu-energii-elek
    trycznej-3f-5-80a-6299729554

  • 15. Data: 2020-01-30 05:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Dac sie da. Ale to nieco przyduzo jak na to co opisales.
    > Bo jednak grzejnik 900W wg Twoich slow nie chodzil non stop.

    Nawet jakby chodził non stop to taki grzejnik przeciez tez non stop nie
    grzeje...

> [...]
    > farelke puszczala i nie zatrybiles ze tyle chodzi albo masz jakiegos
    > innego zlodzieja (to grzanie wody) albo gostek ci dowalil ze 20-30%

    Albo całosc...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 16. Data: 2020-01-30 09:29:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jan 2020 09:17:56 -0800 (PST), Kadar

    > Ale aż 1kWh przez 24h? Tyle da się nabić?

    Tak, lodówki SbS ciągną nawet do 2kWh/doba. Właśnie moi rodziciele ostatnio
    testowali watomierzem swoją i wyszło 1.62 a jak wystawili z zabudowy to
    1.38 kWh/doba. Jak lodówka ma zacięty wiatraczek wymiennika (o ile ma, bo
    nie wszystkie mają), jak to się u mnie zdarzyło, to ciągnęła 2kWh.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2020-01-30 16:49:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Jan 2020 07:19:25 -0800 (PST), Kadar
    <o...@g...com> wrote:
    > i 3 tygodnie stycznia. Wyszło mu że zużyłem 674 kWh! Li

    A przecinek zauważył na pewno?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2020-01-30 20:44:21
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > A przecinek zauważył na pewno?

    Za ilością kWh poszły pieniądze a tam żadnych przecinków już nie stawiał.
    Kadar

  • 19. Data: 2020-01-30 20:45:25
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > 1.38 kWh/doba. Jak lodówka ma zacięty wiatraczek wymiennika (o ile ma, bo
    > nie wszystkie mają), jak to się u mnie zdarzyło, to ciągnęła 2kWh.

    Ok. do sprawdzenia.
    Kadar

  • 20. Data: 2020-01-31 16:24:01
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 13:44:23 UTC-6 użytkownik Kadar napisał:

    > Za ilością kWh poszły pieniądze a tam żadnych przecinków już nie stawiał.

    Naszlo mnie ze gostek cie po prostu policzyl za glowe.
    Normalnie siedzisz sam w np. 3 osobowym domu i placisz 1/3 calego rachunku.
    Przyjechala rodzina, byliscie w 5 osob w 7 osobowym domu to ci lolek przywalil 5/7
    rachunku.

    A ze moze co miesiac on nabija jego wiekszosc to przejechal miesiac na Twoich
    plecach.

    I co ciekawe taka metoda rozliczenia moze byc akceptowalna dla niektorych do kogo
    moglbys sie zwrocic o mediacje.

    Zapytaj go wprost z ktorej dup^H^Hziury wyciagnal te liczby i bedziesz wiedzial.

    Obstawiam ze po prostu podzielil i tak mu wyszlo.