  • 1. Data: 2016-08-02 08:08:33
    Temat: Zuzycie prądu w czasie nieobecności
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Pochwale się :
    Mieszkanie w bloku.
    włączona do sieci:
    dvd - dioda
    radio - dioda
    zegarek w piekarniku - wyświetlacz
    lodówka
    zmywarka (liczenie zacząłem po zakończaniu mycia) - wyświetlacz
    router
    NAS (dysk sieciowy z dwoma HDD chyba WD Green nie mającymi połaczenia
    ze światem zewnętrznym)

    Efekt po 8 dniach (bez dwóch godzin).
    13,1 kWh czyli płace coś koło 30 zł za prąd nawet jak mnie nie ma.

    Czyli tyle ile wg Zenka Babcie żyjące z emerytury

  • 2. Data: 2016-08-02 08:46:48
    Temat: Re: Zuzycie prądu w czasie nieobecności
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 08:08:34 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Efekt po 8 dniach (bez dwóch godzin).
    > 13,1 kWh czyli płace coś koło 30 zł za prąd nawet jak mnie nie ma.
    >
    > Czyli tyle ile wg Zenka Babcie żyjące z emerytury

    Własnie wpisałem stan licznika za ostatni miesiąc.
    Wyszło podobnie jak w poprzednich miesiącach- 308kWh/201zł
    Zamiana telewizora plzsmowego na led kilka tygodni temu nie przyniosła więc
    widocznych oszczędności- ale fakt faktem że telewizora za często w domu nie używamy.
    Oświetlenie praktycznie całe już też wymienione na ledy, router, dysk sieciowy,
    rejestrator+ kamery, lodówka, zamrażarka, pompka, rtv w trybie czuwania najczęściej+
    dwa laptopy

  • 3. Data: 2016-08-02 09:03:25
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 02.08.2016 08:46, Kris wrote:
> [...]
    rejestrator+ kamery, lodówka, zamrażarka, pompka, rtv w trybie czuwania najczęściej+

    Ile ludzi w domu i jaka kategoria wiekowa? (jeśli można)

    --
    GreDi

  • 4. Data: 2016-08-02 09:06:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 09:03:26 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

    > Ile ludzi w domu i jaka kategoria wiekowa? (jeśli można)
    Dwoje dorosłych+ nastolatka

  • 5. Data: 2016-08-02 09:50:57
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 02.08.2016 08:46, Kris wrote:
    > Własnie wpisałem stan licznika za ostatni miesiąc.
    > Wyszło podobnie jak w poprzednich miesiącach- 308kWh/201zł
    U mnie wychodzi ~350kWh/miesiąc.
    Rodzina 2+2 (najstarsze dziecko jest w przedszkolu)
    Co dwa dni produkowany jest dwudaniowy obiad na kuchence elektrycznej
    (nie indukcyjnej). Poza tym standard. A... jak zapadnie zmrok ok ~5:00
    rekuperacją wentyluje dom. Bo w mojej okolicy komary mają super warunki
    na klonowanie się (staw). Brak klimatyzacji.

    Urządzenia, który dosyć systematycznie działają to:
    - lodówka
    - przepompownia (silnik 3faz włącza się co około 1m? ścieków, jak się
    nazbiera pewnie pik/praca około 30sec)
    - 1PC (desktop) dosyć często jest włączony 2 tylko wieczorami.
    - oświetlenie jest mieszane, LED + żarówki/świetlówki
    - Kotłownia (Gaz), obecnie 1 pompka do CWU
    - +drobnica pewnie te +30zł ;-) (Rpi, ładowarki, sprzęt w stand-by)

    Swoją drogą, garaż na dwa stanowiska i dwie bramy 2x2.5m, napędzane
    siłownikami Hormana. Cały czas buczą ;-) Muszę kiedyś je zmierzyć ile to
    w stand-by bierze prądu.

    --
    GreDi

  • 6. Data: 2016-08-02 10:06:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    U babci jak by jej nie bylo przez osiem dni chodzila by tylko lodowka. Moja majaca
    poltora roku ciagnie teraz za jakies 7 zyli na miesiac, kilka dni temu sprawdzalem.
    Za to ponad kilowatogodzine wypija codziennie projektor.

  • 7. Data: 2016-08-02 10:08:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Aug 2016 23:08:33 -0700 (PDT), Bolko

    > Efekt po 8 dniach (bez dwóch godzin).
    > 13,1 kWh czyli płace coś koło 30 zł
    > za prąd nawet jak mnie nie ma.

    Po ile u Ciebie prąd dają?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2016-08-02 10:09:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 09:50:58 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:
    > Co dwa dni produkowany jest dwudaniowy obiad na kuchence elektrycznej
    > (nie indukcyjnej).
    A widzisz o indukcji zapomniałem. Codziennie obiad zona gotuje, woda na kawę itp. też
    na indukcji. Jak wcześniej mieliśmy kuchenkę gazową to rachunki były niższe o ok
    50zł. Jak przeszliśmy na indukcje to rachunki o 50zł ok wzrosły
    No i jeszcze piekarnik tez kilka razy w tygodniu używany, ale ten od początku
    elektryczny

  • 9. Data: 2016-08-02 10:11:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 10:08:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 1 Aug 2016 23:08:33 -0700 (PDT), Bolko

    > Po ile u Ciebie prąd dają?
    >
    >Pewnie po ok 60gr/kWh
    (13,1/8)*31=50kWh
    50*0,6=30zł

  • 10. Data: 2016-08-02 10:15:09
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 02.08.2016 10:09, Kris wrote:
> [...]
    50zł. Jak przeszliśmy na indukcje to rachunki o 50zł ok wzrosły
    > No i jeszcze piekarnik tez kilka razy w tygodniu używany, ale ten od początku

    A kojarzycie jaki jest narzut między indukcją a nowoczesną płytą
    ceramiczną? W sensie jak bym teraz to co mam wyrzucił w pi*du. W te
    miejsce zamontował indukcję i wydał bym na to 1400zł, to po jakim czasie
    by mi się ta wymiana zwróciła? (o ile by)

    --
    GreDi