  • 1. Data: 2016-07-28 23:36:35
    Temat: Wymiana dachu.
    Od: Marek <m...@g...com>

    W starym domu, trzeba wymienic dach.
    Moim zdaniem, trzeba zdjąć stare dachówki i założyć nowe.
    Wszyscy dekarze twierdzą, ze trzeba zdjąć stare łaty, nabić folię, kontrłaty, nowe
    łaty, a potem, nowe dachówki.

    Pytam sie, po co nowe łaty, jak stare są dobre?
    Po co folia, jak przez 70 lat było dobrze bez folii?

    Robił ktoś dach bez folii?

  • 2. Data: 2016-07-29 07:16:24
    Temat: Re: Wymiana dachu.
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 23:36:37 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    łaty, a potem, nowe dachówki.

    > Pytam sie, po co nowe łaty, jak stare są dobre?
    > Po co folia, jak przez 70 lat było dobrze bez folii?

    a poddasze jest uzytkowe? A czy moze stac sie uzytkowe? a dach wystaje poza obręb
    budynku? A budynek jest ocieplony?

    b.

  • 3. Data: 2016-07-29 07:46:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 23:36:37 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Pytam sie, po co nowe łaty, jak stare są dobre?
    -Nowe inne dachówki inny rozkład łat?
    -stare powyginane mogą być np

  • 4. Data: 2016-07-29 10:15:17
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2016-07-29 o 07:46, Kris pisze:

    > -Nowe inne dachówki inny rozkład łat?
    > -stare powyginane mogą być np

    napisał, że dobre

    Ale może nie widać a są spróchniałe?

    Jak nie potrzeba to można robić bez folii, ale może czasem kapać a folia
    jest po to żeby spływało.

  • 5. Data: 2016-07-29 14:19:47
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Podstawowe pytanie: "Czy poddasze będzie użytkowe?"
    Jeśli użytkowe, to dekarze mają racje (no może poza całkowita wymiana wszystkich
    dachówek)

  • 6. Data: 2016-07-29 17:50:14
    Od: "Uzytkownik" <u...@g...com>

    Kris wrote:
    > W dniu czwartek, 28 lipca 2016 23:36:37 UTC+2 użytkownik Marek
    > napisał:
    /../
    > -stare powyginane mogą być np

    A Ty czytać umiesz?

  • 7. Data: 2016-07-31 14:38:28
    Od: Marek <m...@g...com>

    Am Freitag, 29. Juli 2016 10:15:17 UTC+2 schrieb Agent0700:

    > napisał, że dobre
    >
    > Ale może nie widać a są spróchniałe?
    >
    > Jak nie potrzeba to można robić bez folii, ale może czasem kapać a folia
    > jest po to żeby spływało.

    Poddasze jest nieużytkowe, dom ocieplony. Ocieplenie górnej kondygnacji zrobione jest
    na podłodze strychu.

    Teraz są stare dachówki, popękane, nawet widać prześwity i nic nie przecieka.
    Myślę, że nowe dachówki można położyć tak, ze nie będzie kapało.

    Przecież, jak sie położy nowe łaty, to te dopiero mogą się powykręcać?

  • 8. Data: 2016-07-31 21:54:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 14:38:29 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > Teraz są stare dachówki, popękane, nawet widać prześwity i nic nie przecieka.
    > Myślę, że nowe dachówki można położyć tak, ze nie będzie kapało.

    no to mozesz robic po swojemu

    > Przecież, jak sie położy nowe łaty, to te dopiero mogą się powykręcać?

    nie- przeciez sa przybite

    b.

  • 9. Data: 2016-08-02 22:34:36
    Od: Marek <m...@g...com>

    Am Sonntag, 31. Juli 2016 21:54:01 UTC+2 schrieb Budyń:

    > no to mozesz robic po swojemu

    > nie- przeciez sa przybite
    >

    > b.

    To dlaczego ktos pisze, ze stare łaty mogą być powykręcane?
    Swoją drogą, to widziałem juz powykręcane krokwie, to dlaczego łaty nie mogą się
    powykręcać?
    Nie wiem, czy gwożdzie mają wystarczajacą siłę, żeby się wykręcaniu przeciwstawić.

  • 10. Data: 2016-08-03 11:01:37
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    > Pytam sie, po co nowe łaty, jak stare są dobre?
    > Po co folia, jak przez 70 lat było dobrze bez folii?
    >
    > Robił ktoś dach bez folii?
    Jeżeli chodzi o dachówki: folia jest dobra rzecz.Między dachówkami zawsze jest
    odrobina luzu.Zdarza się, że tymi szczelinami nawiewa śnieg.Nieusunięty- może
    zawilgacać izolację.
    Znasz stój dach, wiesz, czy takie wypadki sie zdarzały.Uważam, że jeśli będą zdjęte
    wszystkie dachówki, to warto zrobić to do bożemu.Nie umiem poradzić, bo to są
    całkiem inne pieniądze.Ale, jeśli więżba wytrzyma następne 70 lat, może warto.
    Ale : jeżeli chodzi o nieużytkowe dachy z blachy, to uważam, że folia jest zbytnią
    rozrzutnością.
    Pozdro abomito