  • 1. Data: 2016-07-31 15:30:26
    Temat: Piwniczka ziemna
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,
    Jako, ze planuje dom bez piwnic chcialbym zrobic w ogrodzie mala piwniczke ziemna.
    1,5m pod ziemia i okolo 1m nad (uwzgledniajac izolacje, ziemie itp). Problem jest
    jedynie natury prawnej... bo powiedziano mi w urzedzie ze musze dostac pozwolenie,
    projekt i w dodatku ponoc moge ja zrobic min 3m od plota... Przeciez taka odleglosc
    to na budynki stojace na powierzchni a jak sie to ma do budynkow pod ziemia?
    Piwniczke chcialem postawic w narozniku dzialki by dodatkowa skarpa obsadzona roslini
    izolowala od sasiadow.
    Czy ktos z Was budowal cos podobnego?

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2016-07-31 16:00:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pluton zbudowal ziemianke. Ale od jakiegos czasu go nie widac.

  • 3. Data: 2016-07-31 16:31:27
    Temat: Re: Piwniczka ziemna
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 15:30:39 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    to na budynki stojace na powierzchni a jak sie to ma do budynkow pod ziemia?

    czesci podziemne sie nie licza do odległosci 3m/4m - ale to co wystaje juz tak.

    b.

  • 4. Data: 2016-07-31 16:57:49
    Od: uciu <a...@g...com>

    Budyn Ok, ale z zalozenia cala ma byc zasypana wiec nie wiem czemu mi w urzedzie
    mowia o 3metrach.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 5. Data: 2016-07-31 21:19:49
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Piwniczke chcialem postawic w narozniku dzialki by dodatkowa skarpa obsadzona

    A po kiego do urzędu latałeś. Zrób piwnice bez informowania urzędasów

  • 6. Data: 2016-07-31 21:47:09
    Od: uciu <a...@g...com>

    Kris, z czystej ciekawosci co powiedza:)

    uciu

  • 7. Data: 2016-07-31 21:51:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 16:57:52 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Budyn Ok, ale z zalozenia cala ma byc zasypana wiec nie wiem czemu mi w urzedzie
    mowia o 3metrach.

    zmiana wysokosci terenu jest rowniez zmianą zagospodarowania terenu - a takie cuda
    podlegają pod pnb.
    Czyli najpierw zgłosic usypanie górki, a potem górkę wypełnic piwniczką :)

    b.

  • 8. Data: 2016-07-31 22:16:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze dlatego ze wlasnosc ziemi w Polsce jest dwuwymiarowa, dlugosc razy szerokosc.
    Zeby kopac glebiej niz na szpadel musisz miec zgode wlasciciela jakim jest panstwo.

  • 9. Data: 2016-08-01 02:22:29
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 31.07.2016 o 15:30, uciu pisze:
> [...]
    > Piwniczke chcialem postawic w narozniku dzialki by dodatkowa skarpa obsadzona

    zrób tą piwniczkę z worków z piaskiem
    http://joemonster.org/art/23265
    i twierdź że tak deszcz wypłukał ;)