  • 1. Data: 2011-07-20 09:45:36
    Temat: bezspoinowe pokrycie dachu
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Witam. Mam na imię Dawid i jestem tu pierwszy raz. Wybaczcie więc jeśli coś
    robię nie tak. Pierwsze koty za płoty :-)

    Mam pytanie o bezspoinową technologię pokrywania dachu.

    Chodzi o remont starego dachu.
    Pacjent to dach płaski w starym budownictwie bardzo mało nachylony ( 2-3 % )
    pokryty starą minimum 15 letnią papą. Jest plan aby tą starą papę
    ponaprawiać poprzez popodcinanie i podklejanie bąbli przed wykonywaniem
    kolejnych warstw, następnie ocieplenie dachu przez przymocowanie
    specjalnego twardego styropianu ( 10 cm ) a następnie o wykonanie na tym
    nowej powłoki w technologii bezspoinowej.

    Jakieś masy, zbrojenia, welony , siatki, masy i na końcu spacjalna posypka.

    Metoda ta polecona mi została przez znajomego jako alternatywa dla papy
    termozgrzewalnej i do tego tańsza a do tego żadnych szwów i łączeń.

    Czy ktoś z Was wie coś o tej technologii i czy jest godna polecenia?
    Na co zwracac uwagę? Jakie warstwy muszą być od dołu i od góry przy
    wykonaniu izolacji styropianem?

    Proszę o porady :-)

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Dawid

  • 2. Data: 2011-07-21 12:26:47
    Temat: Re: bezspoinowe pokrycie dachu
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    nikt nie zna ??????? :-(((

    Dawid

  • 3. Data: 2011-07-21 18:43:23
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Dawidus napisał(a):
    > nikt nie zna ??????? :-(((

    Na to wyglada. Tez kiedys pytalem w podobnym konrtekscie i nikt nie
    potrafil odpowiedziec. Malo tego. Pytalem w hurtowni oferujacej te masy
    dyspersyjne (na ktorych pisze, ze mozna wyklonywac bezspoinowe pokrycia
    i oni odeslali mnie do swojego dostawcy/handeles/specjalisty. Okazalo
    sie, ze byl to typowy PeHowiec, ktoren chcial tylko sprzedac jak
    najwiecej, a na pytania konkretne technicznie nie potrafil odpowiedziec.
    Problem u mnie polegal na tym, ze nie moglem znalezc tej
    membrany/welonu, ktory bylby przeznaczony do takiego pokrycia.
    No i skonczylo sie tym, ze polatalem dziury korzystajac z technicznego
    czysciwa odcinanego z rolki (jakas wloknina albo raczej dzianina)
    wtapianego w laty swiezego dysperbitu, a calosc pociagnalem tymze
    dysperbitem.
    Bylo to jakies 5 lat temu i w tym roku wypadaloby cos zrobic, bo dach
    zaczal przeciekac jak rzeszoto.
    Pozniej zastanawialem sie nad zastosowaniem ogrodniczej geowlokniny jako
    welonu ale mialem wazniejsze sprawy...
    Jak sie cos dowiesz konkretnego, to daj znac :)
    --
    zbigi

  • 4. Data: 2011-07-21 21:44:55
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > welonu ale mialem wazniejsze sprawy...
    > Jak sie cos dowiesz konkretnego, to daj znac :)

    zdecydowaliśmy się na tę technologię jak pisałem. Realizacja chyba w
    sierpniu.
    Opiszę i fotki zrobię :-)

    Dawid

  • 5. Data: 2011-07-21 22:43:53
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Dawidus" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nikt nie zna ??????? :-(((
    >
    > Dawid

    ja znam
    zwie to sie bodajze ecodec albo ekodek albo jakos tak
    mam nawet znajomego specjaliste od tego
    jak cos to pisac na maila ze strony www

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2011-07-22 18:46:37
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 20.07.2011 11:45, Dawidus pisze:
    > Witam. Mam na imi? Dawid i jestem tu pierwszy raz. Wybaczcie wi?c je?li co?
    > robi? nie tak. Pierwsze koty za p?oty :-)

    Czesc ;) Widze, ze w tym roku ostro do roboty sie zabrales :)

    > Chodzi o remont starego dachu.
    > Pacjent to dach p?aski w starym budownictwie bardzo ma?o nachylony ( 2-3 % )
    > pokryty star? minimum 15 letni? pap?. Jest plan aby t? star? pap?
    > ponaprawia? poprzez popodcinanie i podklejanie b?bli przed wykonywaniem
    > kolejnych warstw, nast?pnie ocieplenie dachu przez przymocowanie
    > specjalnego twardego styropianu ( 10 cm ) a nast?pnie o wykonanie na tym
    > nowej pow?oki w technologii bezspoinowej.

    Mowisz o twardym styropianie czy czyms co sie nazywa styropapa?
    Tez bede ocieplal dach od gory i wlasnie slyszalem o styropapie
    (styropian z warstwa papy), ale jesli jest jakas technologia krycia
    normalnym styropianem i na to jakas powloka ochronna to chetnie ja poznam.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2011-07-22 20:40:04
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Stosuje się styropapę, bo bitum z papy termozgrzewalnej i ciepło zniszczą
    styropian.
    Dlatego styropapa- styropian obustronnie laminowany papą.
    W wypadku technologi bezspoinowej nie ma tego problemu. Stosuje się twardy
    styropian Strop - Dach i na to kompletną technologię np tą:

    http://ekodeck.pl/