  • 11. Data: 2010-01-05 20:41:05
    Temat: Re: budowa domu - kosztorys
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:hhviqi$feh$1@news.onet.pl...

    > Nie, ale mam dużo szczerych do bólu znajowych którzy budowali.
    >
    > Krótko - wierzę ci. Rzeczywiście można oszczędzić. Ale po tym co napisałeś
    > wiem że musiałbym zrezygnować z pracy, by mieć tyle czasu by szukać
    > tańszych (i mniemam równie dobrych dobrych) wykonawców, negocjować ze
    > sklepami, sam robić niektóre rzeczy. Mi to się nie opłaca. Wolę przez ten
    > czas zarobić w tym co robię dobrze.

    Budowałem 8 miesiecy. Dzieki poszukiwaniom negocjacja itp zaoszczedzilem
    mysle za 200tys
    25tys miesiecznie raczej bym nie zarobił robiac to co robie. A te 7 miesiecy
    budowy wspominam jako bardzo mily okres w moim zyciu. Przy okazji zreszta
    kilku z moich kontrachentów(wykonawców, handlowców) jest teraz moimi
    klientami.
    Zreszta większośc spraw mozna zalatwic z biura telefonicznie. Osobiscie
    tylko trzeba bywac kilka razy dziennie na budowie i wszystkiego pilnowac jak
    che sie miec zrobione solidnie i nie byc wykiwany przez wykonawców

    Kris

    Kris

  • 12. Data: 2010-01-05 20:52:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Nie mam pojęcia jak można zbudować dom za 240 tys. :)

    Utopic w budowie mozna i 1mln zl jak ktos ma talent;)
    Ale trzeba byc swiadom swoich mozliwości
    Ja nie dałem sie wmanewrowa w kosztowne wynalazki typu reku +went
    mechaniczna za kilkanascie tys, pompa ciepła za kilkadziesiat, drenaz który
    w pewnych warunkach gruntowych nic nie daje czy drogie rozwiazania
    systemowe.
    Nie uleglem rowniez specom od marketingu i styro mam zwykłe12cm zamiast
    grafitowe30cm a wełny 25cm.
    Z racji swojej pracy(m in kredytowanie nieruchomosci) bywam na budowach i
    widuje kosztorysy.
    250-300tys spokojnie sie ludzie mieszczą budujac systemem gospodarczym i
    rozsądnie wydaja kasę
    Ale mam tez znajoma ktora na dom bardzo podobny do mojego wydała juz 500tys
    a jeszcze ze 100tys wyda.
    Tylko ze ona wychodzi z zalozenia ze tylko drogie jest dobre itp.
    Na same meble i agd do kuchni wydala chyba z 70tys.

    Kris

  • 13. Data: 2010-01-05 21:19:42
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Budowałem 8 miesiecy. Dzieki poszukiwaniom negocjacja itp zaoszczedzilem
    > mysle za 200tys

    Daj spokój przez 8 miesięcy odejścia od zawodu straciłbym wszystkich
    klientów. Zresztą 8 miesięcy to ekstremum. Dom musi osiąść, 2 lata dla mnie
    to optimum, a najlepiej 3.

    MS

  • 14. Data: 2010-01-05 21:22:23
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Tylko ze ona wychodzi z zalozenia ze tylko drogie jest dobre itp.
    > Na same meble i agd do kuchni wydala chyba z 70tys.

    To może lekka (ale tylko lekka) przesada, ale na tym nie wolno oszczędzać.
    No chyba że ktoś buduje kuchnię po to by koleżance się pochwalić a je sięna
    mieście (znam takie osoby)

    MS

  • 15. Data: 2010-01-05 22:29:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Daj spokój przez 8 miesięcy odejścia od zawodu straciłbym wszystkich
    > klientów. Zresztą 8 miesięcy to ekstremum. Dom musi osiąść, 2 lata dla
    > mnie to optimum, a najlepiej 3.
    Bzdura. Te gadki o osiadaniu to teksty partaczy wykonawców którzy osiadaniem
    budynku tłumacza np pekniecia na ścianach które tak na prawde powstaja w
    wyniku innych błedów wykonawczych.
    Tak samo jak oddychanie ścian i inne tego typu mity.

    Kris

  • 16. Data: 2010-01-06 07:54:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Tylko ze ona wychodzi z zalozenia ze tylko drogie jest dobre itp.
    > Na same meble i agd do kuchni wydala chyba z 70tys.

    Nie mam went. mech. (z wyjątkiem DGP z kominka), nie mam równiez drenażu a w
    kotłowni wisi najzwyklejszy kocioł atmosferyczny vaillanta za niecałe 3
    tys.zł. Nie stosowałem również żadnych rozwiązań "systemowych", nawet w
    łazienkach stosowałem izolacje remmers, grunt i klej sopro, fugę PCI (taka
    kombinacja była najtańsza).
    Styropian mam zwykły w kropki (gold termoorganiki) bo platinum się po prostu
    nie opłaca.
    Ja też bywam na budowach znajomych, rodziny i właśnie dlatego zastanawiam
    się jak zmieściłeś się w tych 240 tys.
    Jeden z moich kolegów wydał o 50 tys więcej na stan surowy domu :)

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2010-01-06 08:12:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > się jak zmieściłeś się w tych 240 tys.
    > Jeden z moich kolegów wydał o 50 tys więcej na stan surowy domu :)

    To widocznie kwestia regionu i cen robocizny.
    Ja buduje na Pomorzu ceny robocizny tu nie powalają.
    Pisałem wyżej o mojej znajomej. Budowała dokładnie w tym smym okresie co ja.
    Dwa kilometry dalej
    Tylko ze ona za styropian płaciła 120zł za m3 ja tydzień pózniej w tej samej
    hurtowni kupiłem styro po 100zł
    Ona meble kuchenne kupowała w renomowanym salonie mebli kuchennych. Ja
    bardzo podobne meble(te same okucia itp) zamówiłem u lokalnego stolarza i
    zapłaciłem 1/3 ceny.
    U mnie robocizna stanu surowego + dach wyszła 29tys kolezankwe skroili z
    tego co pamietam na ponad 60tys sama robociznę a dodatkowo sporo nabili jej
    koszty materiałowe bo wmówili jej ze do murowania to musi byc gotowa zaprawa
    murarska w workach( u mnie kazałem robic w betoniarce tradycyjnie)
    Same gotowe nadproza tzw eL-ki u niej kosztowały sporo kasy ja kazałem
    nadproza zaszalowac zazbroić i wylać z betoniarki.
    Itd. Takich przykładów mógłbym podać wiele. Nie wolno po prostu zaufac za
    bardzo wykonawcom. Oni nie doradza optymalnych rozwiazań tylko zaproponuja
    takie aby im było wygodniej i prościej. No niestety trzeba bywać na swojej
    budowie i patrzec na ręce. Nawet głupie cegły liczyłem jak wybudowali komin.
    i dobrze zrobiłem bo okazało się że paleta(300szt) brakowała. Oczywiście
    własciciel firmy zwrócił mi to.
    Ale jak juz pisałem warto te pare godzin dziennie poswiecić na pilnowanie i
    wukonać te kilka telefonów dziennie czy osobiście ponegocjowac ceny w
    hurtowniach. Tak z grubsza licząc to min 200tys zostało w kieszeni dzięki
    takiemu podejściu

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-01-06 11:53:55
    Od: wolim <w...@i...pl>

    wiadomościnews:hi1fk7$tua$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wukonać te kilka telefonów dziennie czy osobiście ponegocjowac ceny w
    > hurtowniach. Tak z grubsza licząc to min 200tys zostało w kieszeni dzięki

    Mógłbyś napisać, ile z grubsza kosztowały Cię poszczególne etapy?

    240 000 - 29 000 (robocizna) daje 211 000 za materiały.

    Ja mam dom 130 m2 i mi za materiały (licząc od końca) wyszło, mniej
    więcej tak:

    1. Wyposażenie kuchni bez zbędnych szaleństw - 21 000 zł (wymieniam,
    bo z Twoich postów wynika, że te 240 000 to razem z kuchnią wydałeś).
    2. Podłogi (panele Classen) - 8 500 zł
    3. Drzwi wew. classen (7 szt.) - 7 000 zł
    4. Schody modułowe (bo tanie) - 6 000 zł
    5. Farby - 1 500 zł
    6. Łazienki (2 sztuki) kompletne, tj. kafle, lustra, ceramika,
    armatura - 16 000 zł.
    7. Parapety wew marmurowe (7 szt.)- 1 000 zł
    8. Okna (8 szt. w tym jedno duże tarasowe) - 8 000 zł
    9. Wylewki (razem z tarasem ok. 230 m2) - 10 000 zł
    10. Tynki gipsowe (ok. 450 m2) - 11 000 zł
    11. Instalacja elektryczna - 7 000 zł
    12. Instalacja co+wod/kan z piecem na groszek - 28 000 zł - też bez
    szaleństw (tylko 2 podłogówki w łazienkach, reszta grzejniki płytowe,
    żadnych solarów, buforów, itp.) z tego robocizna 4 500 zł, czyli
    niedrogo.
    13. Instalacja alarmowa - 2 000 zł
    14. Ocieplenie 10 cm + tynki zewn. - 11 000 zł (z czego sam kleiłem
    styro i zaciągałem klejem).
    15. Kominek z wkładem (sam stawiałem) - 6 000 zł
    16. Drzwi wejściowe - 2 000 zł
    17. Ocieplenie + zabudowa poddasza (samodzielnie) 23 cm wełny - 9 000
    zł.
    18. Ściany (nośne i działowe) sam materiał (gazobeton 24) - 14 000 zł
    19. Kominy systemowe z wentylacją (2 szt) - 4500 zł
    20. Strop teriva materiały (100 m2) - 8 000 zł
    21. Dach kompletny z dachówki betonowej Braas, czyli więźba i pokrycie
    z obróbkami (z robocizną - dach mam dość skomplikowany, ale tylko
    200m2) - 48 000 zł
    22. Beton z betoniarni - na całą budowę ok. 15 000 zł
    23. Bloczki betonowe na fundament - 7 000 zł (miałem dość wysoki
    fundament, ze względu na warunki gruntowe).

    To już razem wychodzi 250 000 z dobrym okładem. Nie liczę już nawet
    jakichs zbrojen, dociepleń fundamentów, robót ziemnych, przyłączy,
    szamba, ogrodzenia, podjazdu, gwoździ, stempli, szalunków i całej masy
    innych wydatków, z których pewnie zrobiłaby się też niezła sumka. Za
    robociznę (roboty murarskie + kominy) zapłaciłem ok. 27 000 zł.

    Powiem tak. Też jestem zdania, że budowa domu nie jest tak droga, jak
    niektórzy straszą, a kosztorysy dołączane do projektów są przesadzone
    (ja się zmieściłem z kwotą brutto i wyposażeniem domu w cenie netto z
    kosztorysu), ale nie jestem w stanie uwierzyć, że za 240 tysięcy można
    postawić dom o powierzchni 180 m2 i w nim zamieszkać.

    Ja wydałem na budowę domu jakieś 330 tysięcy - ale dom mam niewielki i
    baaardzo dużo zrobiłem sam. No i działki do tego nie wliczam - kupiłem
    ją jakieś 10 lat temu za śmieszne pieniądze.

    I też oszczędzałem każdą złotówkę.

    No i jeszcze nie mam zagospodarowanego terenu wokół (mam tylko
    ogrodzenie z przodu i podjazd wysypany tłuczniem).

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 19. Data: 2010-01-06 12:53:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Mógłbyś napisać, ile z grubsza kosztowały Cię poszczególne etapy?

    >240 000 - 29 000 (robocizna) daje 211 000 za materiały.

    29tys to koszt robocizny stanu surowego+ dach.
    Okna- robocizna była w cenie okien wliczona za wszystkie okna zapłaciłem cos
    koło 6-7 tys. Brama garazowa 2000zł
    Instalacje el. robiłem sam za wod-kan robocizna to 2000zł, posadzki
    robocizna 2000zł, tynki chyba tez cos koło 2 tys.
    Ocieplenie poddasz robiłem sam, styro+ siatka + klej- część robiłem sam a
    reszta to ok 20zł za mkw

    >Ja mam dom 130 m2 i mi za materiały (licząc od końca) wyszło, mniej
    >więcej tak:

    >2. Podłogi (panele Classen) - 8 500 zł

    To po ile Ty te panele kupowałeś?

    >3. Drzwi wew. classen (7 szt.) - 7 000 zł

    >9. Wylewki (razem z tarasem ok. 230 m2) - 10 000 zł
    Tu wydaje mi się drogo nawet z materiałem
    Robocizna za mixokreta to od 10zł za mkw a z materaiąłem pewnie w granicach
    20-25zł

    >10. Tynki gipsowe (ok. 450 m2) - 11 000 zł

    troche drogo. 20zł/mkw za robocizne+ materiał spokojnie znajdziesz

    >11. Instalacja elektryczna - 7 000 zł

    Wydaje mi się drogo. Za robocizne u nas biora max 2000zł ja nie płaciłem bo
    robiłem sam a materiały drogie nie są.

> [...]
    >szaleństw (tylko 2 podłogówki w łazienkach, reszta grzejniki płytowe,
    >żadnych solarów, buforów, itp.) z tego robocizna 4 500 zł, czyli

    U mnie robocizna to 2000zł kocioł+ bojler 3500zł
    Myślę że z 10tys za wszystko tak wyszło
    Kuchnie łazienki salon podłopgówka pozostałe grzejniki

    >13. Instalacja alarmowa - 2 000 zł

    U mnie z materaiałem wyszło podobnie

    >14. Ocieplenie 10 cm + tynki zewn. - 11 000 zł (z czego sam kleiłem
    >styro i zaciągałem klejem).
    Tak na szybko licze ze mnie wysżło trochę taniej. Mam 12cm styro
    +siatka+klej + atlas snmal+farba atlasa silikonowa

    >15. Kominek z wkładem (sam stawiałem) - 6 000 zł

    Mam kominek otwarty, wymurowany z klinkieru łączna cena to max 1000zł

    >16. Drzwi wejściowe - 2 000 zł

    Ja dałem 1000zł w sieci kupione. Niemarkowe ale dwa lata juz maja i nic
    złego się nie dzieje

    >17. Ocieplenie + zabudowa poddasza (samodzielnie) 23 cm wełny - 9 000

    Wełny mam 15+10 robiłem samemu - cena wełny jesli dobrze pamietam to 18zł za
    15cm i 12zł za 10cm

    >18. Ściany (nośne i działowe) sam materiał (gazobeton 24) - 14 000 zł

    Tu na pewno miałem materiał ponizej 10000zł- też gazobeton 24cm na działówki
    12cm

    >19. Kominy systemowe z wentylacją (2 szt) - 4500 z

    Mam tradycyjne murowane wyszło chyba dwie lub trzy palety cegieł(poniżej 1zł
    sztuka zł) + kilkadziesiatr sztuk klinkieru
    >20. Strop teriva materiały (100 m2) - 8 000 zł

    Ja mam lany. Jeśli dobrze pamietam to tona stali za 1900zł + 3000 beton.
    Robocizna wliczona w stanie surowym.
    Deski na szalunki i stemple wykonawca miał swoje

    >21. Dach kompletny z dachówki betonowej Braas, czyli więźba i pokrycie
    >z obróbkami (z robocizną - dach mam dość skomplikowany, ale tylko
    >200m2) - 48 000 zł

    Też mam skomplikowany podobno i tez z betonowej Brasa. Materiał(dachówka+
    rynny+ okna dachowe+łaty kontrłaty membrany itp to wyszło 15tys chyba.
    Drewno na więżbe 6tys. Robocizna wliczona w cenie stanu surowego

    >22. Beton z betoniarni - na całą budowę ok. 15 000 zł

    Z betoniarni tylko nma strop i ławy brałem resztę krecili na budowie

> [...]

    >kosztorysu), ale nie jestem w stanie uwierzyć, że za 240 tysięcy można
    >postawić dom o powierzchni 180 m2 i w nim zamieszkać.

    Z tym metrażem u mnie to jest tak:
    Dom ma 10,5x 10,5metra- garaz w bryle budynku
    Posadzek bez garażu wyszło chyba 180metrów kw.
    Na poddaszu w wiekszości pomieszczeń sa skosy więc uzytkowo sie inaczej
    liczy(do 1,4 metra i do 2,2 metra).

    >No i jeszcze nie mam zagospodarowanego terenu wokół (mam tylko
    >ogrodzenie z przodu i podjazd wysypany tłuczniem).

    Ogrodzenie z przodu mam juz gotowe, pozostałe strony ogrodzone zwykła sietke
    metalową
    Podjazdu jeszcze tez nie mam skończone ale jestem na etapie zakupowania
    materiału i wydam na niego max 5 tys. Robocizna własna

    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-01-06 20:34:05
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > powstaja w wyniku innych błedów wykonawczych.
    > Tak samo jak oddychanie ścian i inne tego typu mity.

    Sugerujesz że grunt nie pracuje?
    Bo ta teoria osiadania jest logiczna.

    MS