  • 11. Data: 2012-07-12 12:29:05
    Temat: Re: cale i cale hydrauliczne
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4ffe9e20$0$1315$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale co funkcjonuje? Bo ty chyba nie zrozumiałeś o co chodzi. Ja wiem co to
    > jest gwint calowy a co metryczny. Mi chodzi o jakieś dziwne cale
    > hydrauliczne.

    Dziwne tylko dla Ciebie. Jak sie otrzaskasz to nie beda dziwne.

    Tmek

  • 12. Data: 2012-07-12 15:12:27
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Pewnie są nyple z gwintami stożkowymi, ale ja kupowałem z walcowymi i co
    > pan teraz powiesz?

    Mnie też się zdarzyło raz jeden jedyny kupić taki nypel 1/2" produkcji "Pan
    Kazio w stodole", a trochę tych nypli już przeszło przez moje ręce.
    Jak więc widać wyjątek potwierdza regułę.

  • 13. Data: 2012-07-12 16:10:36
    Od: <news>

    Użytkownik "Tmek" napisał:
    > Dziwne tylko dla Ciebie. Jak sie otrzaskasz to nie beda dziwne.

    To wytłumacz mi z czym niby mam się otrzaskać?
    Wytłumacz mi jaką średnicę ma pół calowy gwint walcowy hydrauliczny?
    Bo jakoś nawet w wikipedii nic o calach hydraulicznych nie piszą, więc
    wygląda mi to wyłącznie na wymysł marketingowy.

  • 14. Data: 2012-07-13 01:33:00
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

> [...]
    > Bo jakoś nawet w wikipedii nic o calach hydraulicznych nie piszą, więc
    > wygląda mi to wyłącznie na wymysł marketingowy.

    Otrzaskaj sie z przyjetym systemem i potocznoscia nazewnictwa.
    Rowniez z tym ze wikipedia nie jest ostateczna wyrocznia. Od tego w tym
    temacie masz normy.

    Pol calowa jest wewnetrzna srednica rury
    Gwint jest stozkowy o skoku, kacie i specyfice gwintu rurowego Whitwortha.

    Jako ze gwint jest stozkowy, to srednice ma zmienna w zaleznosci od grubosci
    rury i tego w ktorym miejscu chcesz ja zmierzyc :)

    Tmek

  • 15. Data: 2012-07-13 11:21:32
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.

    > Potrzebuję coś nakręcić na gwint calowy. Mierzę suwmiarką wyskalowaną w
    > calach i wychodzi cal jak hu*.
    [...] sprzedawca tłumaczy że on ma tutaj
    > cale hydrauliczne, pokazuje mi nawet jakąś kartę katalogową rury gdzie
    > gwint na rurze średnicy 32mm jest gwint z opisem 1".
    > To w końcu ile ten cal ma 25mm czy 32mm?

    IMHO, to jest pomylka w karcie katalogowej,
    32mm wychodzi na 5/4 cala, a cal jak to cal
    ma 2,54cm i faktycznie lepiej mierzyc
    wewnetrzna srednice rury.

    Co do sprzedawcow ;-)
    Zdarza sie czesto ze po gleboki spojrzeniu
    w oczy sprzedawca odpowiada prosze wejsc
    na sklep i poszukac sobie samemu ;-)
    Wiekszosc obecnych sprzedawcow doskonale
    obsluguje telefony komorkowe, do perfekcji ma
    opanowe wysylanie sms, natomiast nie
    ma pojecia co sprzedaje :)

    Ale moge sie mylic i sa wyjatki.

    pozdrawiam
    Adams

  • 16. Data: 2012-07-13 12:56:16
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adams <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > [...] sprzedawca tłumaczy że on ma tutaj
    >
    > IMHO, to jest pomylka w karcie katalogowej,
    > 32mm wychodzi na 5/4 cala, a cal jak to cal

    Oczywiście że się mylisz ale podobam mi się Twój sposób rozumowania. Lepiej
    mierzyć wewnętrzną średnicę rury. Czy w sprawie zapalania zapałek też uważasz
    ze lepiej pocierać łepkiem o draskę niż o mokrą szmatkę? Jak weżmiesz rurę co
    ma w środku 1/2 cala i ściankę o grubości 10 centymetrów. I natniesz na niej
    gwint taki jak na stalowej rurze do wody. Na rurze o średnicy wewnętrznej 1/2
    cala. To pomimo tego że taka rura będzie miała średnicę zewnętrzną ponad 21
    centymetrów i gwint będzie się kończył na ponad 21 centymetrach. To na tej
    rurze będzie nacięty gwint calowy rurowy stożkowy 1/2 cala. Tak sobie to ktoś
    wymyślił. I jak taki system działa od bardzo dawna to znaczy że jest dobry. I
    że to Ty masz się do niego dostosować.

  • 17. Data: 2012-07-13 16:22:47
    Od: <news>

    Użytkownik "Tmek" napisał:
> [...]
    > Pol calowa jest wewnetrzna srednica rury
    > Gwint jest stozkowy o skoku, kacie i specyfice gwintu rurowego

    Wiem ze wikipedia nie jest wyrocznią, podałem tylko przykład jakiegoś
    bzdurnego terminu "cale hydrauliczne" gdzie sprzedawca mi tłumaczy że u nich
    to cal ma 32mm.
    Podałem przykład karty katalogowej rury gdzie wymiar calowy nie odpowiadał
    ani średnicy zewnętrznej ani wewnętrznej, więc to są brednie marketingowe.

    Aha, ja nie kupowałem rur, tylko przejściówki mosiężne, a nawet tutaj ktoś
    pisał że wszelkie złączki mosiężne mają gwinty walcowe a nie rurowe, więc
    pruba opiswyania gwintów walcowych jakimiś średnicami rur hydraulicznych to
    ciemnota.

  • 18. Data: 2012-07-13 16:26:55
    Od: <news>

    Użytkownik "Adams" napisał:
    > IMHO, to jest pomylka w karcie katalogowej,
    > 32mm wychodzi na 5/4 cala, a cal jak to cal
    > ma 2,54cm i faktycznie lepiej mierzyc
    > wewnetrzna srednice rury.

    Ja wiem ze jest to pomyłka, dodam jeszcze że ta rura miała gwint walcowy a
    ni stożkowy, więc w tej karcie katalogowej było co najmniej kilka pomyłek i
    weź tu coś kup!

> [...]
    > na sklep i poszukac sobie samemu ;-)
    > Wiekszosc obecnych sprzedawcow doskonale
    > obsluguje telefony komorkowe, do perfekcji ma

    I to jest chyba sedno sprawy tej dyskusji, ale jak z takimi głąbami sobie
    radzić?
    Jakoś nie mam ochoty siedzieć godzinami w hurtowni tylko dlatego że głąbów
    zatrudniają:(

  • 19. Data: 2012-07-13 22:10:29
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niej
    > gwint taki jak na stalowej rurze do wody. Na rurze o średnicy wewnętrznej

    Podoba mi sie to co piszesz :D
    Ale bede sie trzymal swojej wersji, wazna jest srednica/przekroj wewetrzny
    rury,
    bo mozesz na rure 1/2" o sciance grubej na 10cm
    zrobisz gwint pol cala/ cal i jaki tam chesz do srednicy zewnetrznej 10cm,
    oczywiscie 1/2" o robota dla glupiego ale da sie ;-)
    Nie spotkalem np. rury PCV 110 zeby wewnatrza miala srednice 1/2 cala,
    ale jak wiadomo malo widzialem i znam sie na niczym ;-)

    pozdrawiam
    Adams