  • 11. Data: 2009-03-03 21:03:58
    Temat: Re: cegła rozbiórkowa
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek M. wrote:
    > _______________________________
    > Witam
    >
    > Ponieważ budowa kominka wciąż jeszcze przede mną też chciałbym
    > zobaczyć dzieło rąk Twoich :-)

    http://www.dyjor.com/domek/

    na kilku zdjeciach widać...

  • 12. Data: 2009-03-04 21:54:59
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > http://www.dyjor.com/domek/
    >
    > na kilku zdjeciach widać...
    ----------
    Witam
    Bardzo dziękuję za mozliwość obejrzenia, gratuluję otoczenia i samego domu,
    ładne gniazdko Kolega stworzył.
    Przedmiotowa ściana stworzy ciekawy klimat pomieszczenia.
    U siebie planuje kilka płytkich wnek w scianie tworzących niby półki.
    Ale gdyby np. zamiast wykuwać wnęki w scianie , dostawić taką ścianę jak Ty
    masz i wygospodarować w niej kilka dziur ( max 3) tworząc te niby półeczki
    mogłoby dać fajny efekt,
    Każda z tych wnęk delikatnie podświetlona dyskretnym światłem ...
    Dzięki za inspirację :-)

    Ps. Mgły a zwłaszcza pajęczyna z P.Niepołomickiej odlotowe, aż chce się tam
    być, gratuluję :-)

    Pozdrawiam
    Jarek M.

  • 13. Data: 2009-03-04 22:15:16
    Temat: Re: cegłarozbiórkowa - pytania dodatkowe
    Od: "Erwin" <b...@p...onet.pl>

    > z tym że ja budowałem scianę z całych cegieł,  od spodu stoi na podłodze
    > kotwiona co jakieś kilka warst po dwie kotwy (scianka szeroka na 2 m)

    Ja jakis czas temu zrobilem regal, dokladnie taki:
    http://www.muratordom.pl/wnetrza/zrob-to-sam/pomysl-
    na-biblioteke,6174_18098.htm

    Cegly uzylem takiej:
    http://www.olmar.com.pl/index.php?name=News&file=art
    icle&sid=321

    i wyszlo bardzo ladnie :)

    A teraz mam w domu wszystkie scianki dzialowe z takiej samej cegly i wyglada to
    bardzo ciekawie.

    pozdrawiam,
    Erwin

  • 14. Data: 2009-03-05 04:03:07
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > przerazilo:-)
    >
    > Na allegro jest kilka fajnych ofert ale z drugiego końca kraju niestety.
    > Gratka tez za dużo nie pokazuje.
    >
    > Mam zamiar cegłą ciąć wzdłuż by z jednej dużej zrobić 2 mniejsze i tym samy
    > nie zmniejszyć drastycznie pokoju.
    > Górny rząd i boczne będą z pełnej/nieciętej i w to wkomponuje jakieś
    > oświetlenie.
    > Na ceglanej ściance ma zawisnąć tv z jakąś komodą? Okablowanie ma być
    > schowane pod cegłą w korytku.
    >
    > Tak wiec jak macie jakiś namiar dajcie znać:-)

    Nie robilem takiej sciany ale ja naprawialem a pare innych widzialem. Otoz nie
    wnikajac w szczegoly polecam wypozyczenie czy kupno (tu kosztuje ok 500-600
    dolarow) pily tarczowej do ciecia kostki brukowej. Pila ta ma wozek i tnie na
    mokro. Tarcza diamentowa ma srednice chyba 10 cali co umozliwia ciecie
    praktycznie wszystkiego, do grubosci 3.5 cala.
    Ja naprawialem mur-atrape wykonany przez nalepienie na plycie KG cienkich
    okolo 1/2 calowych ksztaltek, udajacych cegle. Kilka z nich odpadlo, inne
    popekaly wiec z braku materialu kupilem kilkanascie zwyklych cegiel i bez
    problemow nacialem z nich brakujace elementy. Dla zachowanie jednolitej
    faktury uzywalem jedynie tych "licowek" zatem srodki cegiel wyrzucilem.
    Nalepialem to normalnym klejem tyle, ze "elastycznym" i "zbrojonym",
    kupionym jako klej do plytek ceramicznych do prac na zewnatrz. Stary klej
    odlupalem co nie sprawialo wiekszych trudnosci i normalnie smarowalem ta
    zaprawa te ceglane plytki i je przylepialem. Aby nie pelzaly i nie osuwaly sie
    w dol, ukladalem je na odpowiedniej grubosci listewkach drewnianych, ktore po
    godzinie delikatnie wyjmowalem. Fugi przeciagnalem lyzka do fugowania dzieki
    czemu uzyskala ona ksztalt wklesly i to sie juz kilka lat jakos tam tej plyty
    KG trzyma.
    W Twoim przypadku, gdy bedziesz to nalepial na tynk, nalezy go wczesniej
    posmarowac mleczkiem akrylowym, potem pasami pokrywac rownomierna, cienka
    warstwa zaprawy do plytek i normalnie te ceglane plytki przylepiac, dbajac o
    zachowanie jednakowych fug pionowych miedzy nimi. Potem na tej warstwie
    zamocuj listewke i nalepisz warstwe nastepna itd. Po godzinie czy dwoch z
    dolnych fug te listewki delikatnie jakos odspoj i wyciagaj, beda potrzebne do
    dalszej pracy.
    I albo nastepnego dnia to zafugujesz, co jest dosc pracochlonne, albo tylko
    wieksze nierownosci zlikwidujesz aby jednolicie wygladala.
    Jesli bedziesz to robil po raz pierwszy, polecam wczesniejsza nauke na jakims
    kawalku sciany; musisz dobrac grubosc pokrywania zaprawa sciany i moze byc
    problem z pozniejszym wyciaganiem listewek z fug. Korzystnie bedzie, jesli one
    beda oheblowane i to z lekkimi skosami, ktore ulatwia ich pozniejsze
    wyciaganie. Nie probowalem, ale podobno dobrze jest je nawilzyc jakas oliwa i
    do sucha wytrzec. Ale dzieki nim bedziesz mial murek rowniutki, ze sie
    fachowcy za glowe ze zdziwienie lapac beda:). No i kolor zaprawy musisz
    spreparowac aby on pasowal do koloru cegly.

    Oczywiscie traktuj to jako praktyczne informacje, decyzje podejmiesz w oparciu
    zapewne o inne wymagania czy to funkcjonalne czy estetyczne. No bo potem to
    zrywac jak sie instancji nadrzednej nie spodoba, byloby glupio.
    Pzdr.

  • 15. Data: 2009-03-05 21:26:36
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > A teraz mam w domu wszystkie scianki dzialowe z takiej samej cegly i
    > wyglada to
    > bardzo ciekawie.

    pokaz fotkee:-)

    dzieki