  • 1. Data: 2009-02-28 22:15:49
    Temat: cegła rozbiórkowa
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam, chce jedną ścianę w pokoju wyłożyć cegłą - najlepiej starą,
    poniemiecką w odcieniu brąż/beżu/pomarańczu - im mniej czerwona tym lepiej.
    Może zna ktoś namiary na g.sląsku na jakieś składy z cegłami z rozbiórki?
    Centrum klinkieru w Chorzowie odwiedzałem ale 4zł za sztuke troch mnie
    przerazilo:-)

    Na allegro jest kilka fajnych ofert ale z drugiego końca kraju niestety.
    Gratka tez za dużo nie pokazuje.

    Mam zamiar cegłą ciąć wzdłuż by z jednej dużej zrobić 2 mniejsze i tym samy
    nie zmniejszyć drastycznie pokoju.
    Górny rząd i boczne będą z pełnej/nieciętej i w to wkomponuje jakieś
    oświetlenie.
    Na ceglanej ściance ma zawisnąć tv z jakąś komodą? Okablowanie ma być
    schowane pod cegłą w korytku.

    Tak wiec jak macie jakiś namiar dajcie znać:-)

    ---
    pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2009-03-01 10:00:38
    Temat: Re: cegła rozbiórkowa
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uciu wrote:
> [...]
    > schowane pod cegłą w korytku.
    >
    > Tak wiec jak macie jakiś namiar dajcie znać:-)

    ja po długich badaniach rynku, wymurowałem kominek i ścianę na sprzęt z
    najtańszego klinkieru firmy Jopek (2 coś za cegłę). jest niezbyt czerwona,
    niezbyt dokładnie wykonana czyli spełniła moje wymagania.

    mogę podesłać zdjęcia :)

  • 3. Data: 2009-03-01 12:33:55
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

> [...]
    > najtańszego klinkieru firmy Jopek (2 coś za cegłę). jest niezbyt czerwona,
    > niezbyt dokładnie wykonana czyli spełniła moje wymagania.

    _______________________________
    Witam

    Ponieważ budowa kominka wciąż jeszcze przede mną też chciałbym zobaczyć
    dzieło rąk Twoich :-)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2009-03-01 20:15:10
    Temat: Re: cegła rozbiórkowa - pytania dodatkowe
    Od: "Krzysztof" <w...@w...pl>

    > Mam zamiar cegłą ciąć wzdłuż by z jednej dużej zrobić 2 mniejsze i tym
    > samy

    Witam, ja mam ścianę z tynkiem cement- wapiennym .Również myślałem o cegle -
    pumeksowe dziadostwo z castoramy odpada
    myślałem o cięciu cegły na 3 i przyklejeniu płytek jak kafelki - czy to
    dobry pomysł ?
    Czy może powinno się jak kolega Uciu ciąć na dwa i murować obok ?

    Jak to zrobić fachowa żeby nic nie pękało i nie odpadało ? cegła będzie
    ciężka

    Jak wygląda kwestia cięcia cegieł ? Da się to zrobić szybko i bezboleśnie -
    czyli czy warto ?

    Chętnie też obejrzę zdjęcia, można na priv : k...@s...pl
    pozdr
    krzysztof

  • 5. Data: 2009-03-01 20:33:49
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cegle - pumeksowe dziadostwo z castoramy odpada
    > myślałem o cięciu cegły na 3 i przyklejeniu płytek jak kafelki - czy to

    Zły, bo ta cegła nie jest jednorodna - w środku jest czarna. Można zrobić
    tylko dwie.

    > Czy może powinno się jak kolega Uciu ciąć na dwa i murować obok ?
    >

    > Jak to zrobić fachowa żeby nic nie pękało i nie odpadało ? cegła będzie
    > ciężka

    Jak chcesz lekko to maszynka do cięcia płytek na mokro i tarcza diamentowa.
    Może być "turbo".

  • 6. Data: 2009-03-01 20:56:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zły, bo ta cegła nie jest jednorodna - w środku jest czarna. Można
    > zrobić tylko dwie.

    cegła w przekroju jest brzydka.

    > Jak chcesz lekko to maszynka do cięcia płytek na mokro i tarcza
    > diamentowa. Może być "turbo".

    do cięcia cegły ze względu na wymiary trzeba mieć maszynę dla kamieniarzy bo
    musi potrafić ciachnąć coś co ma 6cm wysokości.

  • 7. Data: 2009-03-01 21:34:07
    Od: "Krzysztof" <w...@w...pl>

    > Zły, bo ta cegła nie jest jednorodna - w środku jest czarna. Można zrobić
    > tylko dwie.

    chodziło mi oczywiście o dwie płytki z jednej - cięcie na trzy aby płytki
    były cienkie i można je było przykleić do ściany

    cały czas nie wiem jak technicznie taką sciankę zrobić z pełnych połówek -
    stawiać na posadzce i jednocześnie kleić - czy tylko kleić ? wspomagać
    kołkami ?

  • 8. Data: 2009-03-01 21:43:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    >
    > cały czas nie wiem jak technicznie taką sciankę zrobić z pełnych
    > połówek - stawiać na posadzce i jednocześnie kleić - czy tylko kleić

    kleić do sciany i kotwic co jakies czas. ja kotwiłem prętami stalowymi
    wsadzanymi co jakiś czas w otwory nawierocne po ukoscie w scianie

  • 9. Data: 2009-03-01 21:55:54
    Od: "Krzysztof" <w...@w...pl>

    > kleić do sciany i kotwic co jakies czas. ja kotwiłem prętami stalowymi

    rozumiem ,że połówki cegieł, unikamy konieczności cięcia cegły rozbiórk na
    trzy

    > wsadzanymi co jakiś czas w otwory nawierocne po ukoscie w scianie

    ile tych kotw Pan zastosował ? Mniej więcej - na metr2 ?

  • 10. Data: 2009-03-01 23:14:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof wrote:

    > rozumiem ,że połówki cegieł, unikamy konieczności cięcia cegły
    > rozbiórk na trzy

    > ile tych kotw Pan zastosował ? Mniej więcej - na metr2 ?

    z tym że ja budowałem scianę z całych cegieł, od spodu stoi na podłodze
    kotwiona co jakieś kilka warst po dwie kotwy (scianka szeroka na 2 m)