  • 1. Data: 2009-07-16 08:07:53
    Temat: co i cwu przyłacze za 30.000 warto ?
    Od: Witold <n...@n...pl>

    Dom 180m2 ogrzewany piecem węglowym, wodą ogrzewana elektrycznie.
    Obecnie przymierzam się do przejścia na zasilanie co i cwu z elektrowni
    same przyłącze to koszt ok. 18 tys. zł + rotor i robocizna w sumie
    przygotowuje się na wydatek 30.000 zł. Zastanawiam się czy warto wyłożyć
    taką sumę, może jest sens zainwestować w inne ogrzewania ?

  • 2. Data: 2009-07-16 08:12:12
    Temat: Re: co i cwu przyłacze za 30.000 warto ?
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Witold pisze:
> [...]
    > przygotowuje się na wydatek 30.000 zł. Zastanawiam się czy warto wyłożyć
    > taką sumę, może jest sens zainwestować w inne ogrzewania ?
    za 30 000zł przebudujesz cały obecny system który masz, pytanie jakie
    korzyści będziesz miał z przejścia na zasilanie z elektrowni, będzie
    taniej jak byś grzał węglem? w skali roku

  • 3. Data: 2009-07-16 08:43:01
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Witold" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydatek 30.000 zł. Zastanawiam się czy warto wyłożyć taką sumę, może jest sens

    za 30 000 to masz pompe ciepła

  • 4. Data: 2009-07-16 08:54:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Witold" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > za 30 000 to masz pompe ciepła
    Ale pewnie ma grzejniki i instalacje "wysokotemperaturowa" wiec pompa ciepła
    odpada tu od razu

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-16 09:09:42
    Od: Witold <n...@n...pl>

    Tadek pisze:
    > za 30 000zł przebudujesz cały obecny system który masz, pytanie jakie
    > korzyści będziesz miał z przejścia na zasilanie z elektrowni, będzie
    > taniej jak byś grzał węglem? w skali roku

    Właścicielem domu jest emeryt i tylko ze względu na czynności -
    rozpalenie, palenie, czyszczenie pieca, chciałbym zmienić system.
    Niestety 30000 to nie jest mały pieniądz. Do domu doprowadzony jest gaz
    i zastanawiałem się nad jakimś rozwiązaniem w tym kierunku. Wiem, że
    palenie węglem jest w skali roku b. ekonomiczne (węgiel i drzewo jak to
    na wsi). Co robić ?

  • 6. Data: 2009-07-16 09:19:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > węglem jest w skali roku b. ekonomiczne (węgiel i drzewo jak to na wsi).

    Jak jest gaz to rób gazowe. Kocioł+ przyłacze wyjdzie Cię spoko poniżej
    10000.
    Wsztwiasz kocioł gazowy zamiast weglowego. instalacja CO juz jest.
    A możesz nawet spiąć gazowy z weglowym ale to juz troche wiecej zachodu.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-07-16 09:38:21
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Za 30 000 wstawisz piec elektryczny i zostanie Ci na grzanie przez pare
    ładnych lat, a licząc różnicę między opłatami za węgiel i opłatami za prąd,
    to pewnie na parenaście lat.

  • 8. Data: 2009-07-16 19:17:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Witold wrote:
> [...]
    > w sumie przygotowuje się na wydatek 30.000 zł. Zastanawiam się czy
    > warto wyłożyć taką sumę, może jest sens zainwestować w inne

    napisz im żeby sie poszli wypchac i pomalowac na zielono z taką atrakcyjna
    ofertą :)