  • 31. Data: 2014-09-02 14:05:29
    Temat: Re: co na taras - na 3-5 lat
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-02 13:45, Adam wrote:
    > W sumie jak policzysz modrzew syberyjski ktory juz kosztuje ~100-120 pln to
    > wychodzi podobnie.

    Ale wlaśnie chodzi o to, żeby to nie było drewno, które trzeba konserwować.
    Może byc drewniana balustrada, stół ale taras wolałbym kompozytowy ze
    względu na hardcorowe traktowanie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2014-09-03 08:26:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Sep 2014 01:50:29 -0700 (PDT), Adam

    > Swiatlo = zwykle rowniez cieplo :)

    Przestań, rozproszone światło słoneczne, patrząc z domu zza szyby okiennej
    to jakieś śmieszne wartości cieplne. Dlatego się właśnie okna pośrednio lub
    bezpośrednio przesłania, albo tak projektuje dom, aby zysków słonecznych
    nie było bez specjalnego zasłaniania okien.

    > Bo ogladasz na surowo.

    Zmieniło się bezpośrednie połączenie kolorystyczne podbitego olejem brązu
    desek z grafitowym murem (zakładam, że spieprzony jest WB i mur nie jest w
    rzeczywistości tak NIEBIESKI)?

    --
    Pozdor Myjk

  • 33. Data: 2014-09-03 09:28:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 września 2014 08:26:16 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Zmieniło się bezpośrednie połączenie kolorystyczne podbitego olejem brązu
    > desek z grafitowym murem (zakładam, że spieprzony jest WB i mur nie jest w
    > rzeczywistości tak NIEBIESKI)?

    Teraz to sie mocno czepiasz, bo kolorystycznie grafit do brazu idealnie
    do siebie pasuje. Calosc komponuje sie do calej reszty (ciemny orzech okna +
    drzwi + brama + podbitka, grafitowa dachowka / rynny / parapety). Tynk
    oczywiscie jasny - lekko bezowy :)

    http://szyna.civ.pl/IMG_0614.jpg -> uwazasz ze te kolory do siebie nie
    pasuja? :-) Ja uwazam ze jest miodzio :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2014-09-03 09:31:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 września 2014 09:28:31 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > http://szyna.civ.pl/IMG_0614.jpg -> uwazasz ze te kolory do siebie nie
    > pasuja? :-) Ja uwazam ze jest miodzio :-)

    http://szyna.civ.pl/trawka/domek2013.jpg

    Tu tez starsza fota w trakcie - ale jak ten grafit nie pasuje do brazu
    to ja jestem swiety :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2014-09-03 16:35:53
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-09-02 o 14:05, quent pisze:

    > Ale wlaśnie chodzi o to, żeby to nie było drewno, które trzeba konserwować.
    > Może byc drewniana balustrada, stół ale taras wolałbym kompozytowy ze
    > względu na hardcorowe traktowanie.

    Ale taras kompozytowy w porównaniu z drewnianym wygląda jak dom obłożony
    sidingiem wobec domu z bali. "Deski" kompozytowe są nienaturalnie równe
    i proste, a wszystkie połączenia i cięcia muszą być wykonane idealnie
    i ciasno dopasowane albo zamaskowane, bo inaczej przez szpary będzie
    widać puste kanały w środku.

    T.

  • 36. Data: 2014-09-03 20:25:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 03 Sep 2014 16:35:53 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

    > Ale taras kompozytowy w porównaniu z drewnianym wygląda jak dom obłożony
    > sidingiem wobec domu z bali. "Deski" kompozytowe są nienaturalnie równe
    > i proste, (...)

    Da się zrobić beton wyglądający jak drewno, więc i odpowiednia powierzchnia
    takiego kompozytu to nie problem. Raz-dwa znalazłem parę przykładów:

    http://www.ideagarden.pl/deski-kompozytowe-trex-kolo
    ry.html
    http://sklep.drewnodesign.com.pl/pl/biuro-styl/326-d
    eska-tarasowa-kompozytowa-kawa-karaibska-struktura-d
    rewna.html

    Chętnie bym zobaczył na żywo podłogi ze zdjęć z drugiego linku.

    > a wszystkie połączenia i cięcia muszą być wykonane idealnie i ciasno
    > dopasowane albo zamaskowane, bo inaczej przez szpary będzie widać puste
    > kanały w środku.

    Na pewno producenci mają gotowe rozwiązania systemowe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 37. Data: 2014-09-03 21:54:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 września 2014 20:25:36 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    rewna.html
    > Chętnie bym zobaczył na żywo podłogi ze zdjęć z drugiego linku.

    Fajne. Ale 240 pln / m2 :/ Makabra :-)
    Moje dechy 50m2 kosztowaly ~2500, te kosztowalyby 12000. Roznica 9500 to
    bardzo duzo... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2014-09-07 00:45:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 3 Sep 2014 12:54:07 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Fajne. Ale 240 pln / m2 :/ Makabra :-)
    > Moje dechy 50m2 kosztowaly ~2500, te kosztowalyby 12000. Roznica 9500 to
    > bardzo duzo... :)

    Przy tej różnicy to faktycznie jest zabawa dla bogatych, którzy mogą
    dopłacić za coś nietypowego albo za nowość. Ale gdyby tak cena spadła o
    połowę, to byłaby to fajna, bezobsługowa alternatywa dla drewna. Pewnie też
    jest to wytrzymalsze mechanicznie od najbardziej popularnych rodzajów
    drewna na tarasy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2014-09-07 00:59:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-07 00:45, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > połowę, to byłaby to fajna, bezobsługowa alternatywa dla drewna. Pewnie też
    > jest to wytrzymalsze mechanicznie od najbardziej popularnych rodzajów

    Co jest teraz dobrym drewnem na taras? Nie za drogi i dość wytrzymały?

    --
    MN

  • 40. Data: 2014-09-07 10:08:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 września 2014 00:59:41 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Co jest teraz dobrym drewnem na taras? Nie za drogi i dość wytrzymały?

    Nasz krajowy modrzew. Syberyjski niestety 2 x drozszy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.