  • 1. Data: 2011-03-04 10:26:04
    Temat: co wybrać na wąski żywopłot
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    mam nieduża działkę i chciałbym posadzić z 3 stron żywopłot. Troche
    szukałem informacji na ten temat nie nie mogę się zdecydować. Szukam
    jakiejś rośliny która spełniła by następujace wymagania:
    - chce, aby ten zywopłot nie zabierał zbyt dużo miejsca, jak najmniej,
    max do 70 cm, więc odpadaja żywopłoty nieformowane, thuja brabant
    pewnie też odpadnie, bo jak urośnie to zabiera torche miejsca, pewnie
    z 1m albo i więcej
    - wysokośc żywopłotudo 2 m
    - w miarę szybko rosnący
    - docelowo kiedyś w przyszłości zrobię płot, albo z przęseł betonowych
    albo ze sztachet bardzo blisko siebie ustawionych. Czyli to może
    wpływac na to że żywopłot może być miejscami zacieniony, nie wiem tak
    duży wplyw będzie to miało na wybór rośliny
    - nie chce aby jego pielęgnacja zabierała zbyt duzo czasu, przycinanie
    1-2 roku jest dla mnie ok, ale już comiesieczne przycinanie to dla
    mnie za dużo
    Narazie wstępnie wymysliłem, że te moje wymagania może spełnić ligustr
    lub thuja smaragd. Gydyby porównać szybkośc rośnięcia obydwu to które
    rośnie szybciej?
    Proszę o pomoc, może mają Panstwo jakieś inne propozycje.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-03-04 17:53:55
    Temat: Re: co wybrać na wąski żywopłot
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    Gydyby porównać szybkośc rośnięcia obydwu to które
    rośnie szybciej?

    Szybko to robi pies i królik .W efekcie ślepych narobią.
    "Chcesz być szczęśliwy przez godzinę - upij się,
    Chcesz być szczęśliwy przez rok - ożeń się,
    Chcesz być szczęśliwy przez całe życie - załóż sobie ogród"

    Albo zywopłot z cisów. ciecie dwa razy wroku wystarcza rosnie wolno ale
    zazdrość sąsiadów t(f)ujowych i ligustrowych jest tak radosna. :-))

    Pozdrawiam refleksyjnie skryba

  • 3. Data: 2011-03-04 18:16:03
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message

> [...]
    >
    > Albo zywopłot z cisów. ciecie dwa razy wroku wystarcza rosnie wolno ale
    > zazdrość sąsiadów t(f)ujowych i ligustrowych jest tak radosna. :-))

    Z tym to tak jak z motoryzacją - najlepszy motocykl to auticzko, to
    najlepszy żywopłot to sztachety...