  • 1. Data: 2011-03-06 10:45:24
    Temat: Studnia i energia sloneczna.
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    Dzien dobry budowlancy i ogrodnicy,

    Chcialbym zrobic sobie mikrostrumyk zasilajacy stawik.
    Do piekna obrazu brakuje mi wody...

    Mam studnie, woda jest na 4-6 metrach i rozgladam sie
    za czerpaniem "bezkosztowym" typu energia sloneczna
    czy wiatrowa (niechetnie) dzialajacym na okraglo.
    Zdaje sobie sprawe, ze pewnie bedzie drozej niz wlaczyc
    pompe (mam pompe), ale za to o ile piekniej.

    Pytanie: szukam pompy malej mocy (do 100 W ?),
    ale wysokosprawnej. Badalem pompki akwariowe i stawikowe
    i to jest jeden szajs, zdolny podniesc wode na jakis metr.

    Chodzi mi o "mikrorozwiazanie" dzialajace na okraglo.
    Studnia jest wiercona, sa w niej rury i pompa, wiec zadne
    konstrukcje typu przepompownie, półki nie zmieszcza sie w dziurze.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 2. Data: 2011-03-06 11:10:07
    Temat: Re: Studnia i energia sloneczna.
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zastanow sie raczej czy starczy ci wody do zasilania tego strumyka - ciagly
    pobor wody moze ci zwyczajnie wyciagnac cala stydnie wody. Jak juz to bym ze
    stawu wyciagal na poczatek strymyka i strumyk wpada do stawu spowrotem

  • 3. Data: 2011-03-06 12:19:35
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-06 12:10, Michał Gut pisze:
> [...]
    > ciagly pobor wody moze ci zwyczajnie wyciagnac cala stydnie wody. Jak
    > juz to bym ze stawu wyciagal na poczatek strymyka i strumyk wpada do

    Wystarczy :) Byly wielodniowe próby poboru z ocena wysokosci lustra.
    Chodzi mi mikrostrumyk, taki ciurek.
    --
    A S

  • 4. Data: 2011-03-06 12:31:38
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Wystarczy :) Byly wielodniowe próby poboru z ocena wysokosci lustra.
    > Chodzi mi mikrostrumyk, taki ciurek.

    no to na co ci pompka 100W
    ogonisz to mniejsza wlasnie - akwariowa czy taka od samochodowego
    spryskiwacza do szyb. z drugiej strony masz nisko lustro wody. mysle ze bez
    testow by sie nie obylo

  • 5. Data: 2011-03-06 13:08:05
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Studnia jest wiercona, sa w niej rury i pompa, wiec zadne
    > konstrukcje typu przepompownie, półki nie zmieszcza sie w dziurze.

    Sprobuj moze pompy od pralki
    ma cos kolo 70W, ewentaulnie dwie jesli nie pociagnie na taka wysokosc

    --
    pozdrwiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2011-03-06 14:03:10
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Andrzej S." <A...@g...com> wrote in message
> [...]
    > Studnia jest wiercona, sa w niej rury i pompa, wiec zadne
    > konstrukcje typu przepompownie, półki nie zmieszcza sie w dziurze.

    Pompka obiegowa do CO.

  • 7. Data: 2011-03-06 14:06:01
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

    > "Andrzej S." <A...@g...com> wrote in message

    > Pompka obiegowa do CO.

    Obieg musi być zamknięty, a uzupełnianie wody na zasadzie zaworu sterowanego
    poziomem wody w stawku.

  • 8. Data: 2011-03-06 14:13:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
    > Zdaje sobie sprawe, ze pewnie bedzie drozej niz wlaczyc
    > pompe (mam pompe), ale za to o ile piekniej.

    Piekne hobby :-) Bez sensu, ale to hobby, wiec moze być.

    > Chodzi mi o "mikrorozwiazanie" dzialajace na okraglo.

    Pewnien kłopot moze ci robić słońce -wiesz -on sie chowa czasem :)

    b.

  • 9. Data: 2011-03-06 17:10:40
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Chodzi mi o "mikrorozwiazanie" dzialajace na okraglo.

    Pewnien kłopot moze ci robić słońce -wiesz -on sie chowa czasem :)

    to nie problem. w nocy bedzie mogl wlaczyc 2 lampy halogenowe po 2kw kazda
    ktore beda oswietlac panele ;)

  • 10. Data: 2011-03-06 17:38:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:il0f6e$4qa$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > to nie problem. w nocy bedzie mogl wlaczyc 2 lampy halogenowe po 2kw kazda
    > ktore beda oswietlac panele ;)

    spodziewałem ze to mozna jakos prosto rozwiązać, ale ten pomysł bije inne na głowe
    :-)

    b.