  • 1. Data: 2011-12-19 12:08:02
    Temat: cofanie zapachów przez pralkę
    Od: " Ada" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam, proszę o pomoc. Łazienka 2x3 m2 w bloku i od ok. 1 miesiąca bardzo
    cuchnie z pralki, tak jakby cofało smrodzik z kanalizacji... Sprawdzone: gdy
    pralka zamknięta, to nie śmierdzi!
    Czy pralka ma jakieś zamknięcie przed cofką, czy tylko to przy syfonie ma
    zamykać? Za syfonem, przed ścianą jest zainstalowany specjalny syfon pralkowy (
    z kulką w środku i sprężynką), który jest chyba do bani! Kiedyś mieliśmy
    wpięcie pralki przed głównym syfonem umywalkowym (odcinek pionowy)i zdaje się,
    że było to lepsze rozwiązanie. Co robić?

  • 2. Data: 2011-12-20 08:09:39
    Temat: Re: cofanie zapachów przez pralkę
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    Ada <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > wpięcie pralki przed głównym syfonem umywalkowym (odcinek pionowy)i zdaje się,
    > że było to lepsze rozwiązanie. Co robić?

    A waz odplywowy masz polaczony z kanalizacja na krotko, czy zrobiles petle
    a'la kolanko?

  • 3. Data: 2011-12-20 08:10:45
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    pablo eldiablo <j...@g...pl> napisał(a):

    > A waz odplywowy masz polaczony z kanalizacja na krotko, czy zrobiles petle
    > a'la kolanko?

    ..zrobilAs ;-)

  • 4. Data: 2011-12-20 08:46:51
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 09:09, pablo eldiablo pisze:

    > A waz odplywowy masz polaczony z kanalizacja na krotko, czy zrobiles petle
    > a'la kolanko?

    Otóż to. Część węża powinna być ponad wpustem od kanalizacji.
    Wtedy w wężu zostaje zawsze trochę wody i działa to jak syfon.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2011-12-20 17:08:01
    Od: "Ada+Jarek" <a...@g...pl>

    (...)
    > Otóż to. Część węża powinna być ponad wpustem od kanalizacji.
    > Wtedy w wężu zostaje zawsze trochę wody i działa to jak syfon.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    Dzięki wszystkim w imieniu własnym i kobiety. Zrobiłem to zgodnie z instrukcją pralki
    (kolor niebieski), czyli taki łuk do
    góry. Ale teraz jak patrzę znowu do instrukcji i myślę, że to chyba to jakaś bzdura,
    bo syfon wygląda przecież inaczej, więc
    teraz zrobiłem taki pseudo syfon z tej rurki odprowadzającej... (kolor czerwony).
    Szkic: http://img11.imageshack.us/img11/6916/pralka2.jpg

    Czy tak ma wyglądać ta pętelka i jak duża powinna być, czy H= ok. 10 cm wystarczy?
    Niewykluczone, że w bład wprowadzil mnie
    sprzedawca tego "syfonu pralkowego", tzn. tego z kulką i sprężynką (szkic). To
    ustroistwo to chyba kpina -nie trzyma! Co Wy
    na to? Pozdrawiam, mam nadzieję, że załatwię problem cofki pzred świętami :)

  • 6. Data: 2011-12-20 17:36:00
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    ustroistwo to chyba kpina -nie trzyma! Co Wy
    > na to? Pozdrawiam, mam nadzieję, że załatwię problem cofki pzred świętami :)

    Wystarczy by H było nieco większe od średnicy rury.

    Kulka i sprężynka przeważnie działa do pierwszego podłączenia pralki,
    znaczy zatyka niepodłączone wejście do kanalizacji.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2011-12-20 20:48:24
    Od: " Jaro" <a...@g...pl>

    (....)
    > Wystarczy by H było nieco większe od średnicy rury.
    >
    > Kulka i sprężynka przeważnie działa do pierwszego podłączenia pralki,
    > znaczy zatyka niepodłączone wejście do kanalizacji.

    Dzięki! Niestety test nie zdał egzaminu pomimo uzyskania syfonu z rurki o H=20
    cm! Kurcze czy może być nadciśnienie w kanalizacji i wybijanie smrodu? :(

  • 8. Data: 2011-12-20 21:13:11
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Być może Twoja pralka ma jakąś super-hiper pompę, co wydmuchuje cała wodę?
    W marketach budowlanych jest kilka rodzajów syfonów pralkowych, do wyboru.
    Ja używam tzw. podtynkowy i nie sprawia problemów żadnych.

    -----

  • 9. Data: 2011-12-20 21:13:12
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

  • 10. Data: 2011-12-20 21:20:38
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    Ada+Jarek <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ustroistwo to chyba kpina -nie trzyma! Co Wy
    > na to? Pozdrawiam, mam nadzieję, że załatwię problem cofki pzred świętami :)

    Oczywiscie kolanko z weza zrob jak na schemacie zaznaczone czerwonym, nie
    niebieskim. Im petla bedzie wieksza, tym mniejsze prawdopodobienstwo cofki, bo
    wyzszy bedzie slup wody ;-)